Σφοδρό κύμα επικρίσεων από τους ιταλούς τουρ οπερέιτορ έχει προκαλέσει η απόφαση της δημοτικής αρχής της Ρώμης να διπλασιάσει τον τουριστικό φόρο που επιβάλλεται στις διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της πόλης, αρχής γενομένης από σήμερα.
Συνεπώς, μια τετραμελής οικογένεια που από σήμερα μένει σε τετράστερο ξενοδοχείο της πόλης για τέσσερις βραδιές, θα χρειαστεί να καταβάλλει 96 ευρώ υπέρ φορολογίας των ξενοδοχείων της Ρώμης, έναντι 48 ευρώ την περασμένη εβδομάδα!
Οι τουρ οπερέιτορ εξέφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους για την επιβολή της… τσιμπημένης φορολόγησης, καθότι, όπως υποστηρίζουν, η πόλη της Ρώμης εξέδωσε τη σχετική ανακοίνωση την τελευταία στιγμή, μόλις πέντε εβδομάδες πριν την εφαρμογή του μέτρου, με αποτέλεσμα να βλέπουν τις τιμές πακέτων που έχουν ήδη διαθέσει στην αγορά, αλλά και των νέων, να τινάσσεται στον αέρα.
«Τα δωμάτια των ξενοδοχείων διατίθενται προς μια ορισμένη τιμή και τώρα πρέπει να χρεώσουν μια άλλη», αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Ευρωπαίων Τουρ Οπερέιτορ (European Tour Operators Association), προειδοποιώντας πως ο αυξημένος συντελεστής φορολόγησης πιέζει για την επιβολή «καπέλου» σε μια ήδη ολοκληρωμένη συναλλαγή.
«Έχουμε ήδη ξεκινήσει με τις πωλήσεις ταξιδίων για το 2015, με τιμολόγηση που έχει λάβει υπόψη τις τιμές προ επιβολής του αυξημένου φόρου. Το επιχειρηματικό μας μοντέλο δε μας επιτρέπει να επιβάλλουμε εκ νέου προσφορά επαυξημένης τιμής στους πελάτες μας», δήλωσε στο travelmole.com η πρόεδρος του τουρ οπερέιτορ που αναλαμβάνει ξεναγήσεις, μικρές κρουαζιέρες και οικογενειακές διακοπές Tauck, Jennifer Tombaugh. Συνεπώς, επισημαίνει, «πρέπει να επανεξετάσουμε τις προγραμματισμένες δράσεις σε επίπεδο μάρκετινγκ στην προώθηση της Ιταλίας και της Ρώμης, και να εξετάσουμε το ενδεχόμενο επένδυσης αυτών των κεφαλαίων στην προώθηση άλλων προορισμών που θα παρέχουν καλύτερες αποδόσεις στις επενδύσεις μας».
Άλλωστε, όπως δήλωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της ETOA, Tom Jenkins, ο τουρισμός επαφίεται στον σχεδιασμό και «στην σύνοψη και παρουσίαση των προβλέψιμων επιβαρύνσεων στον επισκέπτη». «Τα οικονομικά μεγέθη της Ρώμης πρέπει να είναι σε εξαιρετικά κακή κατάσταση για να καταφύγουν σε μια τέτοια κίνηση», πρόσθεσε ο κ. Jenkins.
«Η ειδοποίηση πέντε εβδομάδες πριν την εφαρμογή είναι μια άθλια παραδοχή αποτυχία σε όρους οικονομικού σχεδιασμού. Πρόσφατα, ο δήμαρχος της Ρώμης, Ignazio Marino, επέμεινε, πολύ σωστά, ότι οι τουρίστες είναι σε μεγάλο βαθμό ασφαλείς και καλοδεχούμενοι στην πόλη του. Προφανώς, οι τσέπες τους δεν είναι το ίδιο ασφαλείς υπό τη διοίκησή του», δήλωσε ο Tom Jenkins.
Το συγκεκριμένο μέτρο εισήχθη πριν τέσσερα χρόνια.