Κατά τα φαινόμενα, οι επικείμενες αποκαλύψεις από τον ταφικό χώρο της Αμφίπολης θα ξαναγράψουν την ιστορία- τουλάχιστον των Μακεδόνων. Στο "παιχνίδι" για το ποιος σπουδαίος μπορεί να βρίσκεται στον τάφο μπαίνει πλέον και ο Βασιλιάς Φίλιππος Β', που μπορεί να μην τάφηκε στη Βεργίνα αλλά στην Αμφίπολη. Ο ιστορικός Σαράντης Καργάκος, μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων του Star το βράδυ της Παρασκευής, συγκρίνοντας τους Λέοντες της Αμφίπολης και της Χαιρώνειας, άνοιξε ξεκάθαρα το ενδεχόμενο να βρίσκεται στον τάφο ο Βασιλιάς Φίλιππος.
Οσο κι αν μια τέτοια αποκάλυψη "σκιάζει" τον αείμνηστο Ανδρόνικο, σε τέτοιες περιπτώσεις μετράει η ιστορική αλήθεια και όχι η τυχόν λάθος εκτίμηση ενός σπουδαίου αρχαιολόγου.
Αλλωστε, αρκετοί αρχαιολόγοι, Ελληνες και ξένοι, αμφισβήτησαν εκείνα τα χρόνια (ο Ανδρόνικος, βεβαίως, ήταν εν ζωή) την εύρεση του Φιλίππου στη Βεργίνα και, ίσως, τώρα να είναι η ώρα της αλήθειας. Προφανώς, σε μια τέτοια περίπτωση θα ανοίξει η συζήτηση για το ποιος ήταν στη Βεργίνα. Το αρχαιολογικό θρίλερ μόλις αρχίζει και ίσως για χρόνια Αμφίπολη και Βεργίνα να βρίσκονται στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος...
Διαβάστε τι ακριβώς είπε ο κ.Καργάκος:
«Πιστεύω ότι αυτά που θα βρουν στον τρίτο θάλαμο οι αρχαιολόγοι, θα είναι πολύ σημαντικά διότι από ότι μπορώ να καταλάβω, δεν πρέπει να είναι συλημένος. Οι δύο πρώτοι θάλαμοι, φαίνεται πως είχαν γίνει χώροι λεηλασίας ατά την αρχαιότητα και πιθανώς σε νεότερη εποχή. Όμως δεν πρέπει να πιστέψουμε ότι η έρευνα θα σταματήσει εκεί.»
Στην συνέχεια επεσήμανε πως «Ο τάφος πιθανώς να μην είναι τάφος, ή να μην είναι απλώς ένας τάφος, αλλά ένα ηρώον, ή ακόμα και μια νεκρούπολη όπου να είναι θαμμένοι πάρα πολλοί εκεί, άνθρωποι που μπορεί να νίκησαν σε μία μάχη ή να έπεσαν σε μία μάχη. Το γεγονός ότι υπάρχει ο λέων αλλά δεν είναι στη θέση που βρισκόταν στην αρχαιότητα, δείχνει ότι οπωσδήποτε πρέπει να είναι ένα ηρώον.»
Για τον κ. Καργάκο είναι σημαντικό να εξεταστεί όχι μόνο ποιος είναι μέσα στον τάφο αλλά και ποιος τον κατασκεύασε.
«Απ΄ ό,τι βλέπω, τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά είναι αθηναϊκά. Οι Καρυάτιδες ανήκουν στον λεγόμενο αυστηρό ρυθμό μιας φειδιακής κατασκευής, πράγμα το οποίο μας φέρνει πιο κοντά στην Αθήνα.
Ας μην ξεχνάμε πως η Αμφίπολη ήταν αθηναϊκή πόλη. Ήταν η Αθήνα της Μακεδονίας και συνεπώς αυτά τα οποία θα βρούμε μπορεί να είναι πολύ περισσότερο εύγλωττα, με την έννοια ότι μπορεί να υπάρξουν και κάποιες επιγραφές που να πιστοποιούν ποιος είναι ο κατασκευαστής όλου αυτού του τεραστίου μνημείου. Αυτό που έχουν σκάψει οι αρχαιολόγοι είναι μόλις το 1/20ο του υπόλοιπου χώρου. Για μια δεκαετία θα μιλάμε για αυτά τα πράγματα.» υπογράμμισε.
Τέλος τόνισε «Πρέπει πάντως να έχει βάλει το δαχτυλάκι του στην κατασκευή του χώρου αυτού και ο μεγαλοφάνταστος αρχιτέκτοντας που σχεδίασε την Αλεξάνδρεια. Επίσης όπως έχει τοποθετηθεί ο λέοντας, τεχνοτροπικά, μοιάζει με τον λέοντα της Χαιρωνείας, και αν είναι της ίδιας εποχής δεν αποκλείεται να συζητάμε ξανά το θέμα του Φιλίππου. Δηλαδή να μεταφέρουμε τον τάφο του Φιλίππου από τη Βεργίνα στον τάφο της Αμφιπόλεως.»