Προαιρετικό φιλοδώρημα ή φακελάκι; Έναν φάκελο μέσα στον οποίο ζητείται από τους επισκέπτες να εναποθέσουν το φιλοδώρημά τους για τις καμαριέρες τοποθετεί στα δωμάτια των ξενοδοχείων της η Marriott. Η νέα, αμφιλεγόμενη καμπάνια της Marriott ονομάζεται «Τον Φάκελο, Παρακαλώ», και ξεκινά αυτή την εβδομάδα.
Οι φάκελοι θα τοποθετηθούν σε 160.000 δωμάτια στις ΗΠΑ και στον Καναδά, ενώ στην καμπάνια πρόκειται να συμμετάσχουν περίπου 750 ξενοδοχεία από το σύνολο των 1.000 που λειτουργούν με φίρμες που ανήκουν στην ομπρέλα της Marriott (Courtyard, Residence Inn, J.W. Marriott, Ritz-Carlton και Renaissance hotels).
Επάνω στον φάκελο θα αναγράφεται το όνομα της καμαριέρας που καθάρισε το δωμάτιο, καθώς και το μήνυμα: «Οι φροντιστές δωματίων μας με χαρά ετοίμασαν το δωμάτιο ώστε να εξασφαλίζει τη ζεστή και άνετη διαμονή σας. Παρακαλώ μη διστάσετε να αφήσετε ένα φιλοδώρημα σε έκφραση της εκτίμησής σας για τις προσπάθειές τους».
Σύμφωνα με τη μη κυβερνητική οργάνωση για την ευαισθητοποίηση του ρόλου της γυναίκας στις σύγχρονες κοινωνίες, Shriver Report, η οποία ίδρυσε τον οργανισμό «A Woman's Nation» για την ενίσχυση των γυναικών, πολλοί ταξιδιώτες δεν συνειδητοποιούν ότι το φιλοδώρημα στις καμαριέρες είναι κάτι το σύνηθες. «Υπάρχει τεράστια ανάγκη για επιμόρφωση του ταξιδιώτη», αναφέρει η οργάνωση, υποστηρίζοντας ότι οι φάκελοι διευκολύνουν τους επισκέπτες να αφήνουν με ασφαλή τρόπο μετρητά για το κατάλληλο άτομο.
Για πόσα «μετρητά» μιλάμε; Ο διευθύνων σύμβουλος της Marriott International, Arne Sorenson, λέει ότι 1 έως 5 δολάρια τη βραδιά είναι αρκετά, ανάλογα με την τιμή δωματίου, με προσδοκίες για μεγαλύτερα φιλοδωρήματα από τους επισκέπτες που θα διανυκτερεύουν σε πολυτελείς σουίτες.
Οι καμαριέρες λαμβάνουν τα λιγότερα φιλοδωρήματα σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζομένους ενός ξενοδοχείου, πρωτίστως επειδή κάνουν μια «αόρατη δουλειά», επισημαίνει ο καθηγητής της Σχολής Ξενοδοχειακής Διαχείρισης στο Πανεπιστήμιο Cornell, Michael Lynn, κάτι που, όπως λέει ο ίδιος, δε συμβαίνει στους υπαλλήλους του ξενοδοχείου που κουβαλούν βαλίτσες, καλούν ταξί και παρκάρουν τα αυτοκίνητα των επισκεπτών, αφού αυτοί οι τελευταίοι «έχουν μια προσωπική σχέση» με τους επισκέπτες.