Ένα ετήσιο καλλιτεχνικό φεστιβάλ στο Miami Beach έχει καταφέρει να αναδείξει την περιοχή σε Μέκκα της τέχνης διαμορφώνοντας ένα τουριστικό brand τεχνών, ελκυστικό σε ένα γκρουπ εξαιρετικά εύρωστων φιλότεχνων επισκεπτών οι οποίοι διοχετεύουν 13 εκατ. δολάρια ετησίως στην τοπική αγορά, αποκτώντας είδη τέχνης και γεμίζοντας τα ξενοδοχεία της περιοχής.
Παρότι δεν είναι ξεκάθαρο πόσοι από τους 75.000 επισκέπτες του φεστιβάλ προέρχονται από άλλες περιοχές, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Convention & Visitors Bureau της ευρύτερης περιοχής του Μαϊάμι, η πληρότητα των ξενοδοχείων στη διάρκεια του φεστιβάλ αυξάνεται κατά 30.000, ανεβάζοντας τον μέσο όρο της κομητείας Dade από το 75% στο 100%. Επιπλέον, οι διοργανωτές εκδηλώσεων τέχνης της περιοχής απασχολούν 30.000 εργαζομένους και δημιουργούν ετήσια έσοδα ύψους 1,1 δισ. δολαρίων.
Το φεστιβάλ Art Basel Miami Beach διοργανώνεται αμέσως μετά τα Χριστούγεννα και έχει διάρκεια πέντε ημερών, όμως η επιρροή του επεκτείνεται καθόλη τη διάρκεια του χρόνου καθώς έχει καθιερώσει την περιοχή ως προορισμό τέχνης, την περιοχή όπου κάποιος μπορεί να αγοράσει και να πουλήσει έργα τέχνης.
Σήμερα το Miami Beach αποτελεί αγαπημένο προορισμό εύρωστων φιλότεχνων επισκεπτών που αρέσκονται στην πολύ ακριβή τέχνη, αποκαλούνται ως «η δημιουργική τάξη», είναι κυρίως νεαρής ηλικίας και προτιμούν να ταξιδεύουν σε πόλεις με όλες τις ανέσεις.
Όπως αναφέρουν οι αρχές της περιοχής στη New York Times, περισσότερα ιδιωτικά τζετ χρησιμοποιούνται για να φέρουν τους εύρωστους επισκέπτες στο φεστιβάλ, παρά από εκείνα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά τους στο αμερικανικό πρωτάθλημα Super Bowl.
Όπως αναφέρει, άλλωστε, και ο διευθυντής του Convention & Visitors Bureau του Μαϊάμι, William D. Talbert III, «πριν το Art Basel, η τέχνη, οι επιχειρήσεις και οι δισεκατομμυριούχοι δεν χωρούσαν στην ίδια φράση»…