Με το ψηφιακό μάρκετινγκ προσπαθούμε να “παραδώσουμε” το μήνυμα της τουριστικής μας επιχείρησης στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό του κοινού μας, το οποίο είναι σχετικό με το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Τελικός μας σκοπός είναι η εκπλήρωση των στόχων που έχουμε θέσει. Το digital marketing διαθέτει μια σειρά εργαλείων που χρησιμοποιούμε για την διαφήμιση και χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες.
Ως οργανική προώθηση εννοούμε τις ενέργειες στις οποίες δεν δαπανάμε κάποιο διαφημιστικό budget προκειμένου να προωθήσουμε το μήνυμα μας. Οργανική προώθηση θεωρείται για παράδειγμα ένα post στο Facebook, ένα blog άρθρο το οποίο φιλοξενούμε στην ιστοσελίδα της επιχείρησης μας. Από την εμπειρία μας, έχουμε διαπιστώσει πως η οργανική προώθηση τείνει να γίνεται όλο και πιο δύσκολη (καθότι οι πλατφόρμες θέλουν να οδηγήσουν τις επιχειρήσεις στην επί πληρωμή διαφήμιση). Παρόλα αυτά, τα review sites όπως το tripadvisor αποτελούν έναν πολύ καλό τρόπο οργανικής διαφήμισης μέσα από τα θετικά σχόλια που λαμβάνουμε.
Στην κατηγορία αυτή εντάσσουμε όλες τις ενέργειες για τις οποίες έχουμε διαθέσει κάποιο χρηματικό ποσό προκειμένου να τις προωθήσουμε. Για παράδειγμα, οι επί πληρωμή διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης ή τα διάφορα κοινωνικά δίκτυα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
Από τη στιγμή που θα αποφασίσουμε να διαθέσουμε ένα μέρος των χρημάτων μας για την διενέργεια διαφόρων επι πληρωμή διαφημιστικών ενεργειών, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα βελτιστοποιήσουμε το ROI (Return On Investment) δηλαδή την καλύτερη δυνατή επιστροφή στην επένδυση μας. Ας εξετάσουμε λοιπόν πως μπορούμε να το καταφέρουμε αυτό.
1. Ο στόχος των επί πληρωμή προωθητικών ενεργειών θα πρέπει να είναι σαφής και ξεκάθαρος. Για τη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων μας θα πρέπει να έχουμε ορίσει το στόχο που έχουμε θέσει. Για παράδειγμα μπορούμε να θέσουμε ως στόχο της επί πληρωμής προωθητικής ενέργειας μας, τις απευθείας πωλήσεις μέσω της ιστοσελίδας μας. Έτσι έχουμε τη δυνατότητα να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της ενέργειας μας και βέβαια να κρίνουμε την επίτευξη ή μη του στόχου μας.
2. Βέλτιστη λειτουργία της ιστοσελίδας και της γενικότερης ψηφιακής παρουσίας μας. Όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας σχετικά με την ολοκληρωμένη online παρουσία της τουριστικής επιχείρησης μας, θα πρέπει να έχουμε εξασφαλίσει ότι η ιστοσελίδα μας και η γενικότερη ψηφιακή παρουσία μας λειτουργεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να δαπανήσουμε χρήματα προκειμένου να οδηγήσουμε το κοινό μας σε μια κακού περιεχομένου ιστοσελίδα που δεν θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τους σκοπούς μας.
3. Θα πρέπει να τηρούμε μια συχνότητα στις επί πληρωμή προωθητικές ενέργειες μας. Έχουμε συναντήσει αρκετές φορές επιχειρήσεις οι οποίες επιλέγουν να εκτελούν “ξαφνικές” προωθητικές ενέργειες. Αυτό έχεις ως αποτέλεσμα οι καμπάνιες να στοιχίζουν περισσότερο, καθώς οι διαφημιστικοί λογαριασμοί απαιτούν ένα χρονικό διάστημα προκειμένου να “ωριμάσουν” και να λειτουργούν με την χαμηλότερη δυνατή τιμή.
4. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι σχετικό και να προκαλεί το ενδιαφέρον. Θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη σημασία στην κειμενογράφηση της διαφήμισης καθώς και στο εικαστικό της. Επίσης, μεγάλο ρόλο παίζει η σελίδα στην οποία οδηγεί η διαφήμιση καθώς επηρεάζει την επίδοση της διαφήμισης και την αποτελεσματικότητα της. Δεν θα πρέπει να παραλείπουμε να προτρέπουμε τους χρήστες να εκτελέσουν κάποια συγκεκριμένη και απλή ενέργεια π.χ. Book Now, Buy Now κοκ.
5. Το διαφημιστικό budget πρέπει να ορίζεται με βάση τον στόχο και τον ανταγωνισμό μας. Όταν σχεδιάζουμε μια καμπάνια ο καθορισμός του διαφημιστικού budget παίζει καθοριστικό ρόλο. Συνήθως καμπάνιες με πολύ χαμηλό budget τείνουν να αποτυγχάνουν δημιουργώντας απογοήτευση. Το ιδανικό budget προκύπτει μέσα από έρευνα, χρόνο και την επίβλεψη του από επαγγελματίες.
6. Η υλοποίηση των επί πληρωμή προωθητικών ενεργειών θα πρέπει να σχεδιάζεται και υλοποιείται από επαγγελματίες του κλάδου. Ο λόγος είναι ότι οι επαγγελματίες διαθέτουν την εμπειρία, τη γνώση και τα τεχνολογικά μέσα για να υλοποιήσουν τις κατάλληλες προωθητικές ενέργειες, με τα μέγιστα αποτελέσματα. Επίσης, μπορούν να παρακολουθούν την απόδοση των ενεργειών μας και να επεμβαίνουν σε διορθώσεις. Τέλος, μέσω της εξαγωγής στατιστικών δεδομένων έχουν τη δυνατότητα να οδηγηθούν σε χρήσιμα συμπεράσματα που αφορούν τη διαφήμιση, το περιεχόμενο και το κοινό μας.
Αν και στο παρόν άρθρο αναφερθήκαμε κυρίως στις επί πληρωμή προωθητικές ενέργειες θέλουμε να καταλήξουμε στο γεγονός ότι για την ολοκληρωμένη προώθηση
Παρόλο που το ψηφιακό μάρκετινγκ απαρτίζεται από δύο είδη προωθητικών ενεργειών, πιστεύουμε πως οι οργανικές ενέργειες είναι υποστηρικτικές προς τις βασικές επί πληρωμή ενέργειες. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να αμελούμε τη φροντίδα της οργανικής μας παρουσίας και να είμαστε συνεπείς και συχνοί στην παρουσία μας στα επί πληρωμή κανάλια καθώς οι οργανικές προωθητικές ενέργειες δεν μπορούν να επιτύχουν σύντομα και εύκολα τους στόχους που έχουμε θέσει.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.