Μάθαμε σε προηγούμενο άρθρο τη σημασία την οποία έχει το ιδανικό μας κοινό για την ξενοδοχειακή μας επιχείρηση και πως μπορεί η αξία του ναι είναι πολλαπλάσια αυτής του μέσου κοινού μας. Είναι προφανές ότι πριν να τους στοχεύσουμε με τις προωθητικές μας ενέργειες πρέπει να γνωρίζουμε ποιοι είναι.
Η ανακάλυψη του ιδανικού μας κοινού είναι μια σχετικά πολύπλοκη διαδικασία στο ψηφιακό marketing, αλλά όταν το έχουμε πετύχει, τότε είναι ευκολότερο να αποφασίσουμε ποιες προωθητικές ενέργειες μπορούν να ενεργοποιήσουν το κοινό αυτό. Αν σκεφτούμε ότι το ιδανικό κοινό μας επιστρέφει τη μεγαλύτερη αξία και παράλληλα οι προωθητικές ενέργειες θα είναι στοχευμένες, τότε η σχέση κόστους απόδοσης τείνει να είναι η βέλτιστη.
Ας δούμε μια απλή άσκηση την οποία μπορούμε να δοκιμάσουμε:
Εξετάζοντας τους υπάρχοντες πελάτες μας θα βρούμε ότι κάποιοι, λογικά, προσεγγίζουν το ιδανικό μας κοινό, ενώ άλλοι όχι. Ας εστιάσουμε λοιπόν στους πρώτους κι ας τους αναλύσουμε στις λεπτομέρειές τους, όπως:
Με τις παραπάνω πληροφορίες δημιουργούμε μια «Περσόνα» η οποία θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι:
Άνδρας, 40-50 ετών, Ολλανδός, οικογενειάρχης, μέση τάξη, ενδιαφέρεται για θαλάσσια σπορ και για την ποδηλασία, περιηγήσεις, μουσεία, μας προτιμά γιατί του αρέσει το νησί μας, η ήσυχη τοποθεσία μας, ότι είμαστε οικογενειακό ξενοδοχείο, το ότι είμαστε πάνω στη θάλασσα, το εστιατόριό μας και το μπαρ. Χρησιμοποιεί το Facebook και το Instagram και μας βρήκε από φωτογραφίες της παραλίας τις οποίες είχε αναρτήσει ένας γνωστός του στο Instagram.
Μ’ αυτές τις πληροφορίες, έχουμε ό,τι χρειαζόμαστε για να προσελκύσουμε το συγκεκριμένο κοινό: Έχοντας εντοπίσει τι τους αρέσει, μπορούμε να βελτιώσουμε την εικόνα μας, τονίζοντας αυτά τα στοιχεία. Γνωρίζοντας τα χαρακτηριστικά του κοινού, το ψηφιακό marketing μας δίνει μεγάλες δυνατότητες στόχευσης με τις προωθητικές μας ενέργειες. Είμαστε έτσι σίγουροι ότι γίνεται η καλύτερη δυνατή χρήση του marketing budget μας.
Αφού έχουμε αρχίσει να εντοπίζουμε το ιδανικό κοινό μας, μπορούμε να τους ρωτήσουμε και να μάθουμε περισσότερα από αυτά τα οποία τους αρέσουν, αλλά και σχετικά με το πως θα μπορούσαμε να είμαστε καλύτεροι. Έχοντας αυτές τις πληροφορίες, μπορούμε να βελτιωνόμαστε ως προς το να προσελκύουμε και να ικανοποιούμε πελάτες υψηλής αξίας για το ξενοδοχείο μας. Ας μη ξεχνάμε ότι κι εμείς είμαστε η ιδανική επιλογή του κοινού αυτού.
Προφανώς και η διαδικασία την οποία μόλις περιγράψαμε χρειάζεται συνεχή βελτιστοποίηση, θα πρέπει να βελτιώνουμε τις «περσόνες» και να αναλύουμε τα αποτελέσματά μας. Το όφελος από μια τέτοια άσκηση όμως είναι μεγάλο.
Συνοψίζοντας, όσο περισσότερα στοιχεία γνωρίζουμε για το ιδανικό κοινό μας, τόσο πιο αποτελεσματικοί μπορούμε να είμαστε στην προσέλκυσή του, κάνοντας τη καλύτερη δυνατή χρήση του marketing budget μας, και λαμβάνοντας πολύτιμες πληροφορίες για το πως να βελτιώσουμε την εικόνα μας και το προϊόν μας. Έτσι εξειδικευόμαστε στην προσέλκυση και διατήρηση πελατών υψηλής αξίας για την ξενοδοχειακή μας επιχείρηση
** Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.