Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας

26-04-18 | DIGITAL

Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε συζητήσει τα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων. Σε αυτό είχαμε ότι αναφέρει ότι ένα από το πιο σημαντικά στοιχεία της digital παρουσίας μας είναι η ιστοσελίδα μας. 

Παρακάτω θα δούμε ποια είναι τα βασικά σημεία που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας σχετικά με την ιστοσελίδα μας:

1. Responsive σχεδιασμος

Έπειτα από έρευνες και συλλογή δεδομένων οι μηχανές αναζήτησης με πρώτη και κυριότερη, τη Google, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι χρήστες που προτιμούν να πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους μέσω κινητών συσκευών (smartphones και tablets), όλο και αυξάνονται. Για αυτό το λόγο η Google ανακοίνωσε πως η σειρά κατάταξης στην εμφάνιση των αποτελεσμάτων θα επηρεάζεται από την εμπειρία πλοήγησης σε κινητές συσκευές.

Πως επηρεάζει το σχεδιασμό του site;

Στο responsive design η ιστοσελίδα μας “προσαρμόζεται” για να μπορεί να εμφανίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στη οθόνη της συσκευής. Π.χ. Οι φωτογραφίες που μπορεί να εμφανίζονται η μια δίπλα στην άλλη στη desktop εκδοχή, να εμφανίζονται η μια κάτω από την άλλη στη mobile εκδοχή. 

2. Πλούσιο Περιεχόμενο

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο το οποίο επηρεάζει την αποτελεσματικότητα σε αρκετά επίπεδα. Οι χρήστες θα μας κρίνουν και θα αποφασίσουν από τις εικόνες και τα κείμενα, για το αν είμαστε μιας υγιής και ολοκληρωμένη τουριστική επιχείρηση. Το περιεχόμενο μας πρέπει να τους δίνει τις πληροφορίες που χρειάζονται. Με τη σειρά τους, οι μηχανές αναζήτησεις θα μας εμφανίζουν, σύμφωνα με το κατά πόσο το περιεχόμενο μας ταιριάζει με αναζήτηση των χρηστών (υπάρχουν και κάποιοι τεχνικοί παράμετροι, που θα παρουσιάσουμε σε μελλοντικό άρθρο). Πέρα από την περιγραφή των βασικών στοιχείων που προσφέρει η επιχείρηση μας, προσπαθούμε να μεταφέρουμε την εμπειρία διαμονής μέσα από την εικόνα και τα κείμενα μας, προκαλώντας συναισθήματα στο χρήστη χωρίς να τα στερούμε από μια ροή σημαντικών και χρήσιμων πληροφοριών.

3.  Δυνατότητα online booking

Οι επισκέπτες του site μας πρέπει να έχουν την δυνατότητα να προχωρήσουν, ανά πάσα στιγμή, άμεσα και γρήγορα στην κράτηση ή αγορά. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο: 

α. Να συνδεθούμε με μια πλατφόρμα online κρατήσεων ή αγορών.

β. Να είναι πάντα εμφανές το κουμπί Book Now / Αγοράς σε όλη τη διάρκειας της πλοήγησης του χρήστη.

4. Δυνατότητα επικοινωνίας με την επιχείρηση μας

Είναι πολύ σημαντικό οι επισκέπτες της ιστοσελίδας να έχουν την αίσθηση ότι μπορούμε να τους εξυπηρετήσετε και να λύσουμε όποια απορία τους ανά πάσα στιγμή. Η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας του πελάτη με την επιχείρηση, δίνει την εικόνα ενός προσιτού, επαγγελματικού, πρόθυμου και φιλόξενου χαρακτήρα που θέλουμε να προβάλλουμε. Για το λόγο αυτό, μπορούμε να προσθέσουμε τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω chat στην ιστοσελίδα μας. 

5.  Εμφάνιση αξιολογήσεων

Δίνουμε  την ευκαιρία στους επισκέπτες να διαβάσουν κριτικές και αξιολογήσεις άλλων πελατών μας. Σύμφωνα με έρευνες το 67,7% επηρεάζεται από αυτές. 

6.  Δημιουργούμε και ανανεώνουμε το blog μας

Η δημιουργία ενός blog ωφελεί την online παρουσία σας. Μέσα από το blog μας μπορούμε να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες στο χρήστη για τη διαμονή του, ιστορικές πληροφορίες για τον τόπο μας, χρήσιμες πληροφορίες για extra δραστηριότητες που μπορεί να κάνει στον προορισμό μας κλπ. Με αυτόν τον τρόπο ο χρήστης και εν δυνάμει πελάτης, νιώθει ότι του δίνεται αξία και έχετε γνώση των πληροφοριών που του χρησιμεύουν σαν ταξιδιώτης. Επίσης, είναι ένας τρόπος να προσεγγίσετε τον εν δυνάμει πελάτη σας κατά τη διάρκεια γενικών αναζητήσεων για τον προορισμό σας. Αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή η συχνή και αποτελεσματική ανανέωση του blog μας, βοηθάει στην καλύτερη κατάταξη της ιστοσελίδας μας στις μηχανές αναζήτησης.

7. Εμφάνιση καλύτερης τιμής στην σελίδας μας

Ο στόχος μας σαν τουριστική επιχείρηση είναι να έχουμε πελάτες που χρησιμοποιούν είτε το direct bookings μας είτε τις direct αγορές από την ιστοσελίδα. Παρουσιάζοντας πάνω στην ιστοσελίδα μας την ειλικρινή εγγύηση καλύτερης τιμής, κερδίζουμε περισσότερες επισκέψεις και direct  κρατήσεις ή αγορές. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην προβολή μιας τέτοιας περίπτωσης. Επίσης, όταν δεν έχουμε τη δυνατότητα πραγματικής εγγύησης καλύτερης τιμής στην ιστοσελίδα μας, προβαίνουμε σε αντισταθμιστικές ενέργειες. Για παράδειγμα, προσφέρουμε διάφορες υπηρεσίες ή extra προϊόντα. Ο τελικός μας στόχος είναι πάντα η κράτηση ή αγορά μέσω της ιστοσελίδας μας, για αυτό το λόγο την κάνουμε ελκυστική στο χρήστη με κάθε δυνατό και αποτελεσματικό μέσο.

Εν κατακλείδι, ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουμε τη δημιουργία της ιστοσελίδας μας πρέπει να είναι εκτός από δημιουργικός και πολύ αποτελεσματικός. Ξεκινώντας από το σχεδιασμό και καταλήγοντας στο περιεχόμενο, είναι απαραίτητο να τηρούμε τους γενικούς κανόνες που απαιτούν οι μηχανές αναζήτησης για να μας εμφανίζουν αλλά και να λαμβάνουμε υπόψιν μας τον τρόπο με τον οποίο ο χρήστης θα περιηγηθεί πιο αποτελεσματικά και γρήγορα καθώς και τις πιθανές πληροφορίες θα χρειαστεί, έτσι ώστε να του τις παραδώσουμε.

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency

 

 

 

Designed by Freepik

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο