Αναλύοντας τα Facebook στατιστικά της τουριστικής μας επιχείρησης

07-05-18 | DIGITAL

Στο άρθρο μας με τίτλο “Πώς Μετριέται η Επιτυχία στo Ψηφιακό Marketing Ξενοδοχείων;” ξεκινήσαμε κάνοντας αναφορά στο γεγονός ότι αρκετές φορές κοιτάμε τους λάθους δείκτες προκειμένου να αξιολογήσουμε την επίδοση μας, στις πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε. Στο παρόν άρθρο, θα εστιάσουμε στην ανάγνωση και ανάλυση των στατιστικών του Facebook που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, για να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με την αξιολόγηση των ενεργειών μας σε επίπεδο οργανικών ενεργειών.

Ένας γενικός κανόνας είναι ότι: 

“Δεν στοχεύουμε στην ποσότητα, άλλα στην ποιότητα” 

Αριθμός likes ή fans που ακολουθούν τη Facebook σελίδα μας

Αρκετούς μας απασχολεί ο αριθμός των page likes της σελίδα μας, πιστεύουμε ότι όσα περισσότερα τόσο το καλύτερο. Αυτό το στατιστικό στοιχείο δεν πρέπει να αναλύεται μεμονωμένα. Για παράδειγμα, μπορεί να διαθέτουμε ένα τεράστιο αριθμό από fans ή followers άλλα ένα πάρα πολύ μικρό ποσοστό να έρχεται σε επαφή με το περιεχόμενο της σελίδας μας. Συνεπώς, η ανάλυση ειδικά του συγκεκριμένου στατιστικού στοιχείου πρέπει να γίνεται με παραμέτρους. 

Μεγάλη σημασία έχουν τα παρακάτω στατιστικά. 

1. Engagement ή αλλιώς διάδραση. Αυτό συμβαίνει κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κάποια από τις παρακάτω ενέργειες:

Γιατί είναι σημαντικό να αναλύουμε το engagement των Facebook χρηστών μας;

Οι παραπάνω ενέργειες μας δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα του κατά πόσο σχετικό και πόσο ενδιαφέρει το κοινό μας η τουριστική μας επιχείρηση. 

2. Reach. Ένας από τους κύριους στόχους του digital marketing είναι να μεγιστοποιήσουμε τον αριθμό των χρηστών που θα έρθει σε επαφή με την επιχείρηση μας. Άρα, είναι πάρα πολύ σημαντικό το μήνυμα που μεταδίδουμε μέσα από τα posts μας να φθάνει σε όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα. Μετρώντας το reach γνωρίζουμε πόσα μοναδικά άτομα έχουν δει το post. 

3. Impressions (εμφανίσεις). Σε αντίθεση με το reach, στα impressions μετράμε πόσες φορές έχει εμφανιστεί το post μας συνολικά. Δηλαδή ένας χρήστης μπορεί να έχει δει παραπάνω από μία φορά το post. 

Τι πρέπει να αποφεύγουμε;

Εάν και είναι μεγάλος πειρασμός να διαθέτουμε ένα τεράστιο αριθμό από followers, αποφεύγουμε να αγοράσουμε followers. Ο λόγος είναι ότι ουσιαστικά αγοράζοντας followers ή αλλιώς fake followers προσθέτουμε στη βάση των fans μας ένα κοινό το οποίο είναι εντελώς άσχετο με την τουριστική μας επιχείρηση και το οποίο αλλοιώνει όποια στατιστικά συμπεράσματα μπορούμε να εξάγουμε. Επίσης, μεταδίδουμε μια άσχημη εικόνα για την σελίδα μας γιατί πολύ πιθανά οι fake followers να μην έχουν κανένα engagement με το περιεχόμενο της σελίδας μας. 

Στο ερώτημα εάν θέλουμε πολλούς ή λίγους fans στη Facebook σελίδα μας, η απάντηση ότι προτιμάμε οι fans μας να ανήκουν στο ιδανικό κοινό μας και να αντιστοιχούν στο προφίλ της επιχείρησης μας. Αυτό που πραγματικά επιδιώκουμε είνα οι Facebook fans μας να αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις μας επειδή πραγματικά τους ενδιαφέρει το περιεχόμενο μας.

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο