Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που απασχολεί τους περισσότερους που ασχολούνται με το digital marketing είναι πόσο συχνά θα πρέπει να κάνουν δημοσιεύσεις στους λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων. Ο λόγος είναι διότι επιθυμούμε να μεγιστοποιήσουμε τη δυναμική των μηνυμάτων και να προσεγγίσουμε το μέγιστο δυνατό κοινό. Τελικά πόσο συχνά θα πρέπει να ανανεώνουμε το περιεχόμενο μας στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης των τουριστικών επιχειρήσεων μας;
Η αλήθεια είναι κυκλοφορούν πολλά άρθρα που προσπαθούν να συμβουλέψουν σχετικά με τις ιδανικές ώρες, μέρες και συχνότητες των δημοσιεύσεων Αυτό όμως που πραγματικά ισχύει είναι ότι δεν υπάρχει κάποια μαγική συνταγή.
Κάθε λογαριασμός “συμπεριφέρεται” διαφορετικά, άρα καλό είναι να παρακολουθούμε τις βέλτιστες πρακτικές άλλων λογαριασμών και να τις χρησιμοποιούμε ως πηγή έμπνευσης. Όμως αποφεύγουμε να τις αντιγράφουμε και εφαρμόζουμε στο δικό μας λογαριασμό καθώς μπορεί να μην έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η βελτιστοποίηση της δυναμικής των μηνυμάτων έρχεται μόνο μέσα από τη συνεχή παρακολούθηση και ανάλυση των στατιστικών με τη χρήση εργαλείων που μας παρέχει η κάθε πλατφόρμα ή άλλων εξωτερικών.
Γνωρίζουμε το κοινό μας με τη χρήση των Facebook Page Insights. Μέσα από αυτό το εργαλείο έχουμε την δυνατότητα να δούμε πότε υπάρχει διάδραση με το κοινό μας και βέβαια ποιο είναι το πιο δημοφιλές περιεχόμενο που έχουμε ανεβάσει.
Τα analytics που προσφέρει το Twitter είναι ιδιαίτερα χρήσιμα. Φιλοξενούνται στην διεύθυνση https://analytics.twitter.com και μπορούμε να παρακαλουθήσουμε με μεγάλη ακρίβεια τα στατιστικά του λογαριασμού μας
Το στατιστικά που προσφέρει το instagram, σε συγκριση με αυτά του facebook και του Twitter υπολείπονται ακόμα δρόμου και δεν έχουν φτάσει το ιδανικό σημείο. Παρόλα αυτά μας δίνουν μια καλή εικόνα του λογαριασμού και της διάδρασης των χρηστών με αυτήν.
Παρομοίως τα στατιστικά που μας παρέχει το LinkedIn δεν είναι ιδαίτερα εξειδικευμένα δηλαδή δεν μας ενημερώνει για πιο συγκεκριμένες πληροφορίες όπως πχ τις πιο δημοφιλής ώρες ανάρτησης.
Τέλος τα στατιστικά του Pinterest https://analytics.pinterest.com/ παρέχουν αρκετές πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο που ανεβάζουμε στην πλατφόρμα.
Θα μοιραστούμε μαζί σας τα 3 αυτά συστατικά που εάν τα ακολουθήσουμε θα βελτιώσουμε την απόδοση των social media λογαριασμών μας.
1. Συνέπεια στις αναρτήσεις μας.
2.Προσπαθούμε να προσφέρουμε ποιοτικό περιεχόμενο. Αποφεύγουμε να πέσουμε στην παγίδα της ποσότητας χωρίς ποιότητα (διαβάστε το σχετικό άρθρο "ποσότητα ή ποιότητα;)
3. Θέτουμε εξ’ αρχής τους στόχους μας προκειμένου να έχουμε ένα ξεκάθαρο σημείο σύγκρισης.
Μπορεί ενδεχομένως να μην παρουσιάσαμε την ακριβή συνταγή της επιτυχίας, άλλα όπως αναφέραμε και προηγουμένως δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη μυστική συνταγή. Η βελτιστοποίηση θα προέλθει μέσα από το συνεχή πειραματισμό και ανάλυση των στατιστικών δεδομένων μας.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.