Σε προηγούμενο άρθρο μας εξηγήσαμε τι σημαίνει το SEO για τουριστικές επιχειρήσεις. Σε αυτό το άρθρο θα αναφέρουμε τα 5 βασικά σημεία του σύγχρονου SEO για τουριστικές επιχειρήσεις. Με αυτό το τρόπο θα βοηθήσουμε την ιστοσελίδα της επιχείρησης μας να “σκαρφαλώσει” στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών.
Ως οργανικά αποτελέσματα ορίζονται όλα τα αποτελέσματα κάτω και πάνω από τις διαφημίσεις της μηχανής αναζήτησης όπως εμφανίζονται στην εικόνα παρακάτω.
Όπως είχαμε αναφέρει στο προηγούμενο άρθρο μας, το SEO είναι κάτι που αλλάζει και εξελίσσεται διαρκώς. Παλαιότερα αποτελούσε μια πολύ τεχνική εργασία που απευθυνόταν κυρίως σε προγραμματιστές και τους δημιουργούς των ιστοσελίδων. Αυτό πλέον έχει αλλάξει και οι προγραμματιστές απαιτείται να εφαρμόσουν κάποιες βασικές κατευθυντήριες οδηγίες προκειμένου να διευκολύνουν τις μηχανές αναζήτησης να “ερευνήσουν” την ιστοσελίδα και τα περιεχόμενα της. Το μεγαλύτερο βάρος πέφτει πλέον στους digital marketeers ή αυτούς που ασχολούνται με την διάδοση της επιχείρησης σε ψηφιακό επίπεδο. Ας δούμε όμως πιο προσεκτικά ποια είναι αυτά τα 5 βασικά σημεία που θα μας κάνουν να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό μας.
Τα backlinks αποτελούν από τις παλαιότερες αρχές που ισχύουν για το SEO και παραμένουν σημαντικές ως και σήμερα. Ως backlinks εννοούμε τα link που φιλοξενούνται σε διάφορες άλλες ιστοσελίδες και κατευθύνουν τους χρήστες προς την δική μας ιστοσελίδα.
Προσοχή!
Τα links αυτά θα πρέπει να φιλοξενούνται σε ιστοσελίδες σχετικές με την βασική μας ενασχόληση (δηλαδή τον τουρισμό) και να είναι ιστοσελίδες με καλή επισκεψιμότητα και ποιότητα.
Σε σχετικό μας άρθρο εξηγήσαμε τους 3 λόγους για τους οποίους θα πρέπει να φιλοξενούμε ένα blog στην ιστοσελίδα μας.
Παρόλα αυτά τα blog άρθρα μας θα πρέπει:
Οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν υπόψη την εμπειρία πλοήγησης των χρηστών. Όσο και να μας φαίνεται περίεργο, τα στατιστικά “προδίδουν” την ιστοσελίδα μας. Για παράδειγμα, ο χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα μας καθώς και ο αριθμός σελίδων που επισκέπτονται οι χρήστες δείχνουν πόσο ενδιαφέρον βρίσκουν το περιεχόμενο μας. Η σωστή αρχιτεκτονική των πληροφοριών είναι κάτι που και πάλι το “προδίδει” το sitemap. Για άλλη μια φορά εάν γεννιούνται απορίες, οι administrators της ομάδας μας στο Facebook θα χαρούν να σας τις απαντήσουν. Τέλος ένας ακόμα παράγοντας για μια καλή εμπερία πλοήγησης είναι και η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας μας.
Στο άρθρο με τίτλο “Τα 7 κύρια χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας” ως πρώτο σημείο είχαμε αναφέρει τον responsive σχεδιασμό της ιστοσελίδας μας. Καθότι σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία περί το 50% των αναζητήσεων από κινητές συσκευές, είναι πολύ σημαντικό η ιστοσελίδα μας να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις εμφάνισης αυτών. Αυτό σημαίνει:
Τα long tail keywords είναι η χρησιμοποίηση μεγαλύτερων φράσεων που εμπεριέχουν και τις λέξεις κλειδιά. Για να σας βοηθήσουμε στην κατανόηση, φανταστείτε οτι οι φωνητικές αναζητήσεις αυξάνονται διαρκώς. Στην περίπτωση αυτή, ο χρήστης δεν εκφωνεί μια απλή λέξη-κλειδί, άλλα μια ολόκληρη φράση που περιέχει τη λέξη κλειδί.
Για να βοηθήσετε την ιστοσελίδα σας φιλοξενήστε και μια FAQ ενότητα, στην οποία θα δίνετε απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα που σχετίζονται με την τουριστική επιχείρηση και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την Google 41% των Αμερικανών ενηλίκων χρησιμοποιούν την φωνητική αναζήτηση (μέσω κινητών συσκευών φυσικά)
Όπως παρατηρήσατε και εσείς, από τα παραπάνω 5 σημεία ένα μόνο αφορά τον τεχνικό που ασχολείται με την ιστοσελίδα σας. Τα υπόλοιπα αφορούν κυρίως το άτομο ή την εταιρεία που έχει αναλάβει την προώθηση της ψηφιακής μας παρουσίας. Και ακολουθώντας αυτά τα 5 βασικά σημεία, θα μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μας.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις.