Οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να διαθέτουν έντονη παρουσία στα διάφορα ψηφιακά κανάλια προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους. Ας δούμε όμως 7 από τα πιο κοινά και σημαντικά λάθη που κάνουμε στην προσπάθεια να επιτύχουμε τους στόχους μας.
Το digital marketing δεν είναι η παρουσία και λειτουργία ενός μόνο social media λογαριασμού στο Facebook. Η επιχείρηση μας πρέπει να διαθέτει μια ολοκληρωμένη στρατηγική και να αξιοποιεί όλα τα κατάλληλα μέσα που μας παρέχουν τα διάφορα ψηφιακά μέσα.
Ενώ οι περισσότεροι από εμάς επιθυμούμε να έχουμε ολοκληρωμένη και επαγγελματική παρουσία, δεν διαθέτουμε ή δεν επενδύουμε στην δημιουργία του κατάλληλου περιεχομένου με το οποίο θα υποστηρίξουμε άλλα το κυριότερο θα προβάλλουμε την τουριστική επιχείρηση μας.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα που μας παρέχει το digital marketing είναι ότι τα πάντα είναι μετρήσιμα. Έτσι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη είναι να μην παρακολουθούμε και να μην αναλύουμε την επίδοση μας στα διάφορα ψηφιακά μέσα. Μόνο μέσα από αυτή τη διαδικασία της παρακολούθησης και ανάλυσης μπορούμε να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα που θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα μας.
Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο μας η επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη ή εταιρείας είναι μια πάρα πολύ σημαντική απόφαση και δεν πρέπει το κόστος να αποτελεί και το μοναδικό κριτήριο επιλογής. Προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο σχετικά με το πως επιλέγουμε τον κατάλληλο συνεργάτη ή εταιρεία.
Η αδράνεια σε απαντήσεις σε σχόλια και αξιολογήσεις χρηστών είναι κάτι που επιδρά αρνητικά και στην επίδοση μας στα ψηφιακά μέσα άλλα και στην εικόνα της επιχείρησης μας. Προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο άμεσοι και βέβαια απαντάμε ακόμα και σε τυχόν αρνητικά σχόλια. Εάν θέλετε να μάθετε με πια τακτική απαντάμε σε αρνητικά σχόλια, σας προτείνουμε να διαβάσετε αυτό το άρθρο.
Οι αναρτήσεις μας πρέπει να έχουν μια συνέπεια. Το χειρότερο από όλα είναι με το κλείσιμο της τουριστικής σεζόν να σταματάμε και όποια δραστηριότητα στους λογαριασμούς μας στα social media που λειτουργούμε.
Σε όλους μας αρέσει να εμφανίζουμε ένα πολύ μεγάλο αριθμό από fans, followers ή και likes καθώς θεωρούμε πως προσδίδει κύρος στην επιχείρηση μας. Τι να το κάνουμε όμως εάν διαθέτουμε 20.000 fans στο facebook και σε κάθε ανάρτηση μας κάνουν like 2 άτομα (σκάρτα); Η υπομονή και ο σχεδιασμός των κατάλληλων τακτικών είναι αυτή που θα μας εξασφαλίσει μια ομαλή και οργανική αύξηση του κοινού μας.
Τα παραπάνω αποτελούν τα πιο συχνά λάθη που κάνουν διάφορες τουριστικές επιχειρήσεις στην υλοποίηση της digital marketing στρατηγικής τους. Επειδή η ψηφιακή παρουσία πλέον αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές προεκτάσεις του μάρκετινγκ άλλα και της αντιπροσώπευσης της εταιρείας μας, πρέπει να δίνουμε την δέουσα προσοχή στο τρόπου που εκτελούμε όποιες ενέργειες μας.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις.