Σε προηγούμενο άρθρο μιλήσαμε για τη σημαντικότητα του Instagram βασισμένοι σε στατιστικά στοιχεία. Πριν όμως σκεφτούμε ποια στρατηγική θα εφαρμόσουμε για να χρησιμοποιήσουμε το Instagram στο ψηφιακό μας marketing, ας δούμε και κάποια στοιχεία τα οποία έχουν να κάνουν με το πόσο ταιριάζει το μέσο με τον τουρισμό:
Η εμπειρία του χρήστη είναι απλή και γρήγορη και αυτό προσφέρεται για να μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας. Όσο το χρησιμοποιούμε όμως, τόσο ανακαλύπτουμε χαρακτηριστικά τα οποία μας βοηθούν να δημιουργούμε όλο και καλύτερο περιεχόμενο και αυτό μας κάνει να το χρησιμοποιούμε και περισσότερο.
Μπορούμε να δημιουργήσουμε ανάρτηση μόνο μέσω της κινητής μας συσκευής. Το περιεχόμενο του Instagram είναι στη πλειοψηφία του φωτογραφίες της στιγμής, κάτι το οποίο ταιριάζει με το τουριστικό προϊόν. Οι χρήστες εκτιμούν πολύ περισσότερο τις φωτογραφίες της στιγμής, παρά τις στημένες επαγγελματικές φωτογραφίες που συχνά βλέπουμε αναρτημένες σε λογαριασμούς τουριστικών επιχειρήσεων.
Οι χρήστες του είναι πολύ πιο ενεργοί και από τους χρήστες του Facebook και από εκείνους του Twitter. Κάνουν περισσότερες αναρτήσεις, τα σχόλια είναι περισσότερα και ο τόνος τους είναι πολύ πιο φιλικός από άλλα social media.
Στον τουρισμό, έχουμε να δείξουμε πολλά. Το φωτογραφικό και video περιεχόμενο είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό στο να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού μας.
Η φιλοσοφία του Instagram δεν είναι απλώς «μοιράζομαι τις στιγμές μου» είναι περισσότερο: «σε παίρνω μαζί μου». Οι επιτυχημένοι λογαριασμοί του Instagram λειτουργούν με αυτή τη φιλοσοφία, με όλα όσα αυτά συνεπάγονται για το τουριστικό περιεχόμενο.
Το Instagram είναι ιδανικό για να ονειρευτούμε, να αναζητήσουμε, να μοιραστούμε την εμπειρία μας κατά τη διαμονή μας και αφού φύγουμε. Αφού συμμετέχει στη διαδικασία έρευνας, επηρεάζει και το 5ο στάδιο του ταξιδιού κατά τη Google, που είναι το booking.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η φύση του Instagram προσφέρεται στο να το χρησιμοποιήσουμε στο ψηφιακό marketing της τουριστικής μας επιχείρησης. Η πραγματική επιτυχία όμως είναι, το μεγαλύτερο μέρος των αναρτήσεων οι οποίες μας αφορούν να προέρχονται από τους επισκέπτες μας.
Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency