Οι 5 μύθοι του τουριστικού και ξενοδοχειακού digital marketing

11-09-18 | DIGITAL

Ως γνωστόν ο τουρισμός γνωρίζει μεγάλη άνθηση στον καιρό της κρίσης που διέρχεται τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα. Τα ΜΜΕ προβάλλουν συνεχώς πως ο Τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλος και περισσότερος κόσμος να προσφέρει υπηρεσίες προς διάφορες τουριστικές επιχειρήσεις. Από την άλλη πλευρά αν και το digital marketing υπάρχει πολλά χρόνια, τώρα τελευταία όλο και περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται την αξία και αποτελεσματικότητα του. Μεγάλη παγίδα όμως αποτελούν διάφοροι επιτήδειοι οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των επαγγελματιών υπόσχονται αυξημένη προβολή στο διαδίκτυο και τεράστια αποτελέσματα. Ας ξεδιαλύνουμε λοιπόν λίγο το τοπίο και ας παρουσιάσουμε 5 μεγάλους μύθους σχετικά με το τουριστικό digital maketing

Μύθος # 1 Το ξενοδοχείο σας θα εμφανίζεται στην πρώτη θέση αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης

Γνωρίζουμε πως ο στόχος αυτός αποτελεί διακαής πόθος του κάθε επιχειρηματία και στελέχους marketing. Είναι όμως και υπερβολικά δύσκολο μια τουριστική επιχείρηση, ειδικότερα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, να κατακτήσει την πρώτη και δεύτερη θέση στις σελίδες αναζήτησης καθώς δέχεται πολύ μεγάλο ανταγωνισμό από τους ΟΤΑ (όπως λ.χ. η Booking.com, Hotels.com κ.α.)

Ένα μικρό μυστικό για εσάς! Όταν κάνετε αναζήτηση για τη θέση εμφάνισης του ξενοδοχείου ή της τουριστικής επιχείρησης να την κάνετε πάντα με ανώνυμη περιήγηση η αλλιώς private/incognito browsing. Έτσι θα εμφανιστεί η πραγματική θέση σας στις μηχανές αναζήτησης

Μύθος # 2 Το internet προσφέρει δωρεάν προβολή της επιχείρησης σας

Θυμάμαι πως αυτό αποτελούσε ένα επιχείρημα πώλησης το 1996 όταν πρωτοασχολήθηκα με το χώρο του internet. Βέβαια τότε οι επιχειρήσεις που διέθεταν ιστοσελίδαήταν πάρα πολύ λίγες και δεν αντιμετώπιζαν κάποιο ιδιαίτερο ανταγωνισμό. Τη σημερινή εποχή όμως η απλή παρουσία  μιας ιστοσελίδας και κάποιων λογαριασμών της επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα δεν αρκούν για να επιτευχθούν οι στόχοι των πωλήσεων. Μπορεί να μεν το internet να αποτελεί το διαφημιστικό μέσο με το μικρότερο κόστος άλλα δεν είναι δωρεάν. Η επιχείρηση θα πρέπει να σχεδιάσει και να επενδύσει σε διαφημιστικές καμπάνιες.

Μύθος #3 Οι ΟΤΑ δεν στοιχίζουν τίποτα για την ξενοδοχειακή επιχείρηση

Νομίζουμε ότι δεν χρειάζεται να αναλύσουμε περαιτέρω αυτόν το μύθο αφού η προμήθεια των OTA κυμαίνεται από 15% έως και 30%.

Στοιχίζουν και βέβαια στοιχίζουν αρκετά ακριβά. 

Μύθος #4 Το facebook είναι το καλύτερο κοινωνικό δίκτυο για τις τουριστικές επιχειρήσεις

Έχουμε συναντήσει αρκετούς επαγγελματίες που τους έχει μεταφερθεί η εντύπωση πως το Facebook αρκεί και μόνο για να έχει μια ψηφιακή παρουσία η επιχείρηση τους. Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο μύθο καθώς αυτό μπορεί να ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια άλλα πλέον το Facebook περιορίζει την δωρεάν (οργανική) εμφάνιση των διαφόρων business pages προκειμένου να:

Διαφυλάξει το χαρακτήρα της πλατφόρμας (μην ξεχνάμε ότι το facebook είναι ένα μέσο επικοινωνίας μεταξύ φίλων).

Να ενδυναμώσει τα διαφημιστικά έσοδα του.

Μπορεί να μεν να θεωρούμε το Facebook ως πιο οικείο προς εμάς (γιατί οι περισσότεροι διαθέτουμε έναν προσωπικό Facebook λογαριασμό) άλλα δεν είναι και το μοναδικό και αποτελεσματικότερο μέσο.

Μύθος #5 Το digital marketing είναι εύκολο

Κάθε κλάδος διαθέτει τη δική του δυσκολία και τη δική του εξειδίκευση. Ένας αποτελεσματικός digital marketeer αφιερώνει αρκετές ώρες προκειμένου να ενημερωθεί και να παραμένει πάντα επίκαιρος σχετικά με όλες τις τάσεις που επικρατούν. Επίσης επενδύει αρκετές ώρες δοκιμάζοντας διάφορες τεχνικές που θα επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα στον πελάτη του. Και ίσως επειδή κάποιο μπορεί να αναρωτηθούν πως μπορούν να επιλέξουν το σωστό συνεργάτη θα σας παραπέμψουμε στο σχετικό άρθρο “Πως επιλέγουμε το digital marketing συνεργάτη μας;

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις. 

 

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο