Ως γνωστόν ο τουρισμός γνωρίζει μεγάλη άνθηση στον καιρό της κρίσης που διέρχεται τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα. Τα ΜΜΕ προβάλλουν συνεχώς πως ο Τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλος και περισσότερος κόσμος να προσφέρει υπηρεσίες προς διάφορες τουριστικές επιχειρήσεις. Από την άλλη πλευρά αν και το digital marketing υπάρχει πολλά χρόνια, τώρα τελευταία όλο και περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται την αξία και αποτελεσματικότητα του. Μεγάλη παγίδα όμως αποτελούν διάφοροι επιτήδειοι οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των επαγγελματιών υπόσχονται αυξημένη προβολή στο διαδίκτυο και τεράστια αποτελέσματα. Ας ξεδιαλύνουμε λοιπόν λίγο το τοπίο και ας παρουσιάσουμε 5 μεγάλους μύθους σχετικά με το τουριστικό digital maketing
Γνωρίζουμε πως ο στόχος αυτός αποτελεί διακαής πόθος του κάθε επιχειρηματία και στελέχους marketing. Είναι όμως και υπερβολικά δύσκολο μια τουριστική επιχείρηση, ειδικότερα οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, να κατακτήσει την πρώτη και δεύτερη θέση στις σελίδες αναζήτησης καθώς δέχεται πολύ μεγάλο ανταγωνισμό από τους ΟΤΑ (όπως λ.χ. η Booking.com, Hotels.com κ.α.)
Ένα μικρό μυστικό για εσάς! Όταν κάνετε αναζήτηση για τη θέση εμφάνισης του ξενοδοχείου ή της τουριστικής επιχείρησης να την κάνετε πάντα με ανώνυμη περιήγηση η αλλιώς private/incognito browsing. Έτσι θα εμφανιστεί η πραγματική θέση σας στις μηχανές αναζήτησης
Θυμάμαι πως αυτό αποτελούσε ένα επιχείρημα πώλησης το 1996 όταν πρωτοασχολήθηκα με το χώρο του internet. Βέβαια τότε οι επιχειρήσεις που διέθεταν ιστοσελίδαήταν πάρα πολύ λίγες και δεν αντιμετώπιζαν κάποιο ιδιαίτερο ανταγωνισμό. Τη σημερινή εποχή όμως η απλή παρουσία μιας ιστοσελίδας και κάποιων λογαριασμών της επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα δεν αρκούν για να επιτευχθούν οι στόχοι των πωλήσεων. Μπορεί να μεν το internet να αποτελεί το διαφημιστικό μέσο με το μικρότερο κόστος άλλα δεν είναι δωρεάν. Η επιχείρηση θα πρέπει να σχεδιάσει και να επενδύσει σε διαφημιστικές καμπάνιες.
Νομίζουμε ότι δεν χρειάζεται να αναλύσουμε περαιτέρω αυτόν το μύθο αφού η προμήθεια των OTA κυμαίνεται από 15% έως και 30%.
Στοιχίζουν και βέβαια στοιχίζουν αρκετά ακριβά.
Έχουμε συναντήσει αρκετούς επαγγελματίες που τους έχει μεταφερθεί η εντύπωση πως το Facebook αρκεί και μόνο για να έχει μια ψηφιακή παρουσία η επιχείρηση τους. Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο μύθο καθώς αυτό μπορεί να ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια άλλα πλέον το Facebook περιορίζει την δωρεάν (οργανική) εμφάνιση των διαφόρων business pages προκειμένου να:
Διαφυλάξει το χαρακτήρα της πλατφόρμας (μην ξεχνάμε ότι το facebook είναι ένα μέσο επικοινωνίας μεταξύ φίλων).
Να ενδυναμώσει τα διαφημιστικά έσοδα του.
Μπορεί να μεν να θεωρούμε το Facebook ως πιο οικείο προς εμάς (γιατί οι περισσότεροι διαθέτουμε έναν προσωπικό Facebook λογαριασμό) άλλα δεν είναι και το μοναδικό και αποτελεσματικότερο μέσο.
Κάθε κλάδος διαθέτει τη δική του δυσκολία και τη δική του εξειδίκευση. Ένας αποτελεσματικός digital marketeer αφιερώνει αρκετές ώρες προκειμένου να ενημερωθεί και να παραμένει πάντα επίκαιρος σχετικά με όλες τις τάσεις που επικρατούν. Επίσης επενδύει αρκετές ώρες δοκιμάζοντας διάφορες τεχνικές που θα επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα στον πελάτη του. Και ίσως επειδή κάποιο μπορεί να αναρωτηθούν πως μπορούν να επιλέξουν το σωστό συνεργάτη θα σας παραπέμψουμε στο σχετικό άρθρο “Πως επιλέγουμε το digital marketing συνεργάτη μας;”
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις.