Το κινητό τηλέφωνο έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής άλλα και προσωπικής μας καθημερινότητας. Είναι φυσικό ακόλουθο οτι μας συνοδεύει και στις διακοπές μας. Πως χρησιμοποιούν οι τουρίστες το κινητό τους και πως επηρεάζουν την ψηφιακή προώθηση του ξενοδοχείου σας; Οι έρευνες της Expedia/Egencia και της Hotels.com αποκαλύπτουν τις τάσεις χρήσης του κινητού από τους επισκέπτες των ξενοδοχείων και αναδεικνύουμε πως μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτές τις τάσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα της Expedia/Egencia περίπου το 60% των ταξιδιωτών θεωρεί ότι δεν “αποσυνδέεται” ποτέ από τον online κόσμο (είτε για επαγγελματική ή προσωπική χρήση) και οτι δεν θα ήθελα να ταξιδεύσει χωρίς αυτό. Μάλιστα το 35% θεωρεί οτι κάνει μεγαλύτερη χρήση του κινητού. Αυτό είναι φυσιολογικό εάν σκεφτούμε το γεγονός οτι αρκετοί τουρίστες “τραβάνε” πολλές φωτογραφίες για να τις μοιραστούνε με την υπόλοιπη οικογένεια, φίλους και γνωστούς με τους οποίους είναι συνδεδεμένοι στα social media. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το στοιχείο έρευνας της Hotels.com σχετικά με τους λόγους για τους οποίους ένας ταξιδιώτης μοιράζεται κάποια φωτογραφία με τους υπόλοιπους χρήστες. Το 50% των ταξιδιωτών ανεβάζει φωτογραφίες και video στα social media απλώς για να κάνει επίδειξη και το 28% κάνει check in προκειμένου να κάνει προκαλέσει την ζήλια των φίλων του.
Αποδεικνύεται το γεγονός πως οι επισκέπτες του ξενοδοχείου σας εκτός από το να κουβαλάνε το κινητό συνεχώς μαζί τους κάνουν και μεγάλη χρήση μοιράζοντας φωτογραφίες, video και εμπειρίες στους social media λογαριασμούς τους.
Ας εξετάσουμε πως μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτή την τάση για να προωθήσετε ακόμα περισσότερο το ξενοδοχείο σας.
1. Ενημερώστε τους επισκέπτες ποιο είναι το πιο δημοφιλές μέρος του ξενοδοχείου για φωτογραφίες. Με αυτό τον τρόπο ενθαρρύνεται τους επισκέπτες σας να “τραβήξουν” φωτογραφίες και να τις ανεβάσουν στα social media τους. Επίσης κάνοντας τέτοιας μορφής συζητήσης δείχνετε οτι το ξενοδοχείο σας παρακολουθεί τις νέες τεχνολογίες και συμμετέχει ενεργά.
2. Ενημερώστε τους επισκέπτες για το hashtag του ξενοδοχείου σας και προτρέψτε τους να το χρησιμοποιήσουν. Είναι πολύ σημαντικό να βοηθήσετε τους επισκέπτες σας να ανακαλύψουν και να χρησιμοποιήσουν τα hashtags. Μην παραμελείτε πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη τους για να επιτύχετε την αύξηση διάδοσης του ξενοδοχείου σας.
3. Αναδημοσιεύστε φωτογραφίες και video των επισκεπτών σας αναφέροντας το όνομα του λογαριασμού τους. Είναι μια μορφή επιβράβευσης για τους επισκέπτες σας. Επίσης έχουμε παρατηρήσει οτι η χρήση User Generated Content βελτιώνει το engagement των posts του ξενοδοχείου στα social media (διαβάστε το σχετικό άρθρο είναι εδώ.) Προσοχή: δεν θα πρέπει να δημοσιεύετε φωτογραφίες από private instagram accounts (δηλαδή ο χρήστης έχει επιλέξει οι φωτογραφίες του να μην εμφανίζονται σε χρήστες που δεν έχει δώσει έγκριση να τον ακολουθούν). Για το λόγο αυτό καλό είναι να αποφεύγετε το instagram account του ξενοδοχείου σας να ακολουθεί τους επισκέπτες του.
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Google και της TNS σχετικά με τη χρήση του κινητού στη διαδικασία των ταξιδιωτικών αναζητήσεων και κρατήσεων, διαφαίνεται οτι τα smartphones παίζουν σημαίνοντα ρόλο. Οι χρήστες χρησιμοποιούν περισσότερο το κινητό τους κατά την διάρκεια αναζήτησης ξενοδοχείου και όχι τόσο στη διαδικασία κράτησης.
Τα παραπάνω έρχονται να υποστηρίξουν πλήρως την θεωρία της Google σχετικά με τα 5 στάδια του ταξιδιού (διαβάστε το σχετικό άρθρο) και συγκεκριμένα τα στάδια 1 και 2 που αφορούν την έμπνευση για ένα ταξίδι και την φάση αναζήτησης πληροφοριών. Επίσης όταν οι χρήστες ανεβάζουν φωτογραφίες και video συμμετέχουν στη φάση 4 και 5.
Είναι ξεκάθαρο πλέον οτι τα social media παίζουν ένα σημαντικό ρόλο για το ξενοδοχείο σας και θα πρέπει να έχετε μια ξεκάθαρη digital marketing στρατηγική για το ξενοδοχείο σας προκειμένου να μπορέσετε να επιτύχετε τους στόχους σας όπως αύξηση πωλήσεων και direct bookings.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.