Stay focused! Ένα πραγματικό παράδειγμα του τι μπορεί να πάει λάθος

08-10-18 | DIGITAL

Ένα από τα θέματα που απαοχολούν τους επιχειρηματίες τουριστικών επιχειρήσεων είναι ο αριθμός των followers που διαθέτουν στο λογαριασμούς τους, και εσφαλμένα βέβαια, κυρίως στο Facebook λογαριασμό μας. Σήμερα θα μιλήσουμε μέσω ένα πραγματικό παράδειγμα και θα παρουσιάσουμε τι μπορεί να συμβεί με το λάθος χειρισμό των λογαριασμών. 

Το πρόβλημα 

Η επιχείρηση στην πρώτη φάση είχε πολύ σωστά ορίσει το κοινό το οποίο επιθυμούσε να στοχεύσει. Οι ενέργειες και το περιεχόμενο ήταν ήταν σχεδιασμένο και προσανατολισμένο προκειμένου με προσεγγίσει το στοχευόμενο κοινό. Η ανάπτυξη γινόταν με εντελώς οργανικό τρόπο, καθότι η επιχείρηση δεν είχε την δυνατότητα να διαθέσει κάποιο αξιόλογο budget προκειμένου να βοηθήσει και επιταχύνει την αύξηση της βάσης των followers. Ενώ λοιπόν η βάση των followers μεγάλωνε με αργούς ρυθμούς άλλα με πλήρως στοχευμένα άτομα, η επιχείρηση αποφάσισε να ξοδέψει ένα σημαντικό ποσό χρημάτων προκειμένου να προωθήσει μια διαφορετική δραστηριότητα η οποία: α. δεν συνδεόταν άμεσα με την κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης και β. στόχευε σε έντελως διαφορετικό κοινό το οποίο δεν θα εξυπηρετούσε κάποιο από τους πρωταρχικούς στόχους που είχε θέσει η επιχείρηση.

Το αποτέλεσμα

Το αποτέλεσμα ήταν ναι μεν να υπάρξει ανάπτυξη του αριθμού των followers, άλλα με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που αναζητούσε η επιχείρηση για να εκπληρώσει τους στόχους της. Η μεγαλύτερη λάθος απόφαση που είχε λάβει η επιχείρηση δεν ήταν η στόχευση σε ένα νέα κοινό (τα στοχευόμενα κοινά μας μπορούν να αλλάζουν και είναι κάτι φυσιολογικό) άλλα η διάθεση διαφημιστικού budget για την προβολή σε ένα διαφορετικό κοινό που δεν εξυπηρετούσε τους στόχους της. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το κοινό να αλλοιωθεί και να μειώσει σε τροματικτό βαθμό το engagement των followers  με τις δημοσιεύσεις της επιχείρησης. 

Πως μπορει να διορθωθεί αυτή η στρέβλωση;

Προκειμένου η επιχείρηση να μπορέσει να επανέλθει στην πρότερη κατάσταση, θα πρέπει να προχωρήσει στην συνεχή επένδυση διαφημιστικού budget προκειμένου οι δημοσιεύσεις να προβάλλονται στο κοινό που ενδεχομένως να μετατραπεί σε πώληση. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε με το boost των δημοσιεύσεων στους ήδη υπάρχοντες followers άλλα με συγκεκριμένα κριτήρια στόχευσης (αυτά που είναι τα πρωταρχικά) ή με την αύξηση της βάσης των followers με άτομα που επιθυμούμε να μετατρέψουμε σε πελάτες.

Όπως διαπιστώσαμε στο παραπάνω παράδειγμα είναι πάρα πολύ σημαντικό να παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους που έχουμε ορίσει ως επιχείρηση. Θα πρέπει να αποφεύγουμε να προχωράμε σε αποσπασματικές και "νευρικές" ενέργειες που μπορούν να μας παρακλείνουν από τον αρχικό στόχο και τελικώς να μας αναγκάσουν να ξοδέψουμε μεγαλύτερα χρηματικά ποσά αυτά που είχαμε προϋπολογίσει.

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.

 

 

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο