Πόσο κοστίζει το digital marketing;

02-11-18 | DIGITAL

Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που λαμβάνω στο inbox μου είναι "πόσο κοστίζει το digital marketing;" Από τη μια πλευρά είναι ένα πολύ ευχάριστο ερώτημα γιατί δείχνει πως όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες και στελέχη του τουριστικού κλάδου αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα ένταξης του digital marketing στις δραστηριότητες και έξδοα της επιχείρησης. Από την άλλη όμως η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν μπορεί να μεταφρασθεί με ένα "ξερό" νούμερο που θα σας απαντήσει ο επαγγελματίας ή η επιχείρηση που ασχολείται με το digital marketing.

Ο λόγος είναι ότι οι στρατηγικές και μεθαδολογίες υλοποιίησης του digital marketing διαμορφώνονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες της κάθε επιχείρησης και πως δεν υπάρχει κάποια "φασόν" λύση. Ο επαγγελματίας digital marketeer, πριν καταθέσει οποιαδήποτε προσφορά, πρέπει να συζητήσει με την επιχείρηση και να αναλύσει:

1. τους στόχους που θέλει να επιτύχει η επιχείρηση

2. την προηγούμενη εμπειρία σε digital marketing ενέργειες

3. το υφιστάμενο μείγμα πωλήσεων (Tour Operator vs OTA vs Direct Bookings)

4. την υφιστάμενη διαφημιστική δαπάνη εάν υπάρχει

5. το φωτογραφικό και video περιεχόμενο που διαθέτει η επιχείρηση και μπορεί να εκμεταλλευτεί

6. την email λίστα πελατών 

7. το χαρακτήρα της επιχείρησης και ποιο είναι το στοχευόμενο κοινό

Συλλέγοντας τα παραπάνω στοιχεία, θα κάνει την αρχική μελέτη όπου θα τον οδηγήσουν στις απαιτούμενες digital marketing ένεργειες που πρέπει να γίνουν. Βάση αυτών ενεργειών θα μπορέσει να συντάξει και καταθέσει μια οικονομική προσφορά για την εκτέλεση μιας digital marketing στρατηγικής. Για να έχει αποτέλεσμα η όποια στρατηγική θα πρέπει να υπάρχει:

1. ένας στόχος

2. ορισμός των εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν

3. ορισμός των δεικτών αξιολόγησης και παρακολούθησης των αποτελεσμάτων

... διαφορετικά θα είναι απλά μια digital marketing ενέργεια του τύπου: "πόσο κοστίζουν 20 δημοσιεύσεις στο Facebook;"

Εάν τα παραπάνω θέτουν κάποιον προβληματισμό σχετικά με το εαν εκτελείτε σωστά την digital marketing στρατηγική, σας προτείνω να διαβάσετε το άρθρο μου σχετικά το πως επιλέγουμε το digital marketing συνεργάτη μας καθώς το άρθρο που επεξηγεί τι είναι το ROI (Return On Investment ή Επιστροφή επένδυσης) στο digital marketing.

Σε κάθε περίπτωση το digital marketing είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει τις τουριστικές επιχείρησεις να επιτύχουν τους στόχους τους. Για να γίνει αυτό όμως απαιτείται ο χειρισμός του να γίνεται από σωστά καταρτισμένους επαγγελματίες του κλάδου και βέβαια από την πλευρά των επιχειρηματιών/στελεχών να διαθέσουν τα απαιτούμενα ποσά που θα επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. 

Tip: Ως επί το πλείστον το δόγμα "ξεκινάμε με λίγα και μετά βλέπουμε.." δεν δουλεύει!!!

Ο Κύρος Ασφής είναι Managing Partner της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.

 

 

διαβάστε ακόμα

Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ για νέα ξενοδοχεία στο Βελιγράδι
Δήμος Μεγίστης: Πρόταση για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Αύξηση 20% στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου Liszt Ferenc της Βουδαπέστης
Αυστρία: Προς κατάρρευση η αγορά νέων κατοικιών
Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων