To instagram ανακοίνωσε πως διενεργεί μια δοκιμή σε διάφορες επιλεγμένες χώρες στην οποία δεν θα εμφανίζεται ο αριθμός των likes και video views στα posts επιλεγμένων χρηστών.
Η απόφαση για το πείραμα αυτό έχει την βάση της στη νέα τάση που ονομάζεται demetrication. Η αρχή του demetrication (δηλαδή να σταματήσουμε να εμφανίζουμε likes και views στα posts) θεωρεί πως το "κυνήγι" των likes είναι μια μορφή εξάρτησης εξαιτίας του γεγονότος οτι η συλλογή likes προκαλεί την έκκριση ντοπαμίνης, της ορμόνης της ευχαρίστησης, στους νευροδιαβιαστές του εγκεφάλου. Με τον τρόπο αυτό οι δημιουργοί των posts αναγκάζονται να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ουσία του μηνύματος που θέλουν να μεταδόσουν αποφεύγοντας στοιχεία που στοχεύουν στην αλίευση likes. Για να φέρω ένα παράδειγμα, αρκετές influencers (δεν θα τις ονόμαζα travel) έρχονται σε επαφή με τα ξενοδοχεία μας υποσχόμενες μεγάλο engagement. Επισκεπτόμενοι το account τους διαπιστώνουμε ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό όντως έχουν φωτογραφηθεί και κάνει tag τον προορισμό άλλα τελικά επιδεικνύουν τα σωματικά ή ενδυματολογικά κάλλη τους παρά την εμπειρία του ξενοδοχείου. Όπως έχω αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο άλλα και σε διάφορες παρουσιάσεις, η διαδικασία επιλογής μιας συνεργασίας είναι μια εργασία που γίνεται με προσωπική εργασία (και όχι αυτοματοποιημένων εργαλείων) και απαιτεί αξιολόγηση μιας σειράς ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών του εν δυνάμει influencer/συνεργάτη
Σχετικό άρθρο: "Είναι απαραίτητοι οι Instagram Influencers στην προβολή της τουριστικής επιχείρησης μας;"
Εάν τελικά υλοποιηθεί καθολικά στην πλατφόρμα του instagram η απόφαση αυτή, το influence marketing θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό.
1. Σίγουρα θα δυσκολέψει η διαδικασία αξιολόγησης ενός infuencer από μια πρώτη ανάγνωση του account του το οποίο θα επιφέρει και οικονομική επιβάρυνση του κόστους του digital marketeer καθώς θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για να μπορέσει να αξιολογήσει τον εν δυνάμει συνεργάτη.
2. Θα δημιουργηθεί ποιοτικότερο περιεχόμενο από την πλευρά των influencer. Στο παράδειγμα που προανέφερα ήταν ξεκάθαρο πως προκαλούν την προσέλκυση των likes.
3. Οι influencers θα πρέπει να γίνουν περισσότερο επαγγελματίες. Για να μην παρεξηγηθώ, εννοώ ότι θα πρέπει να δώσουν πρόσβαση σε διάφορα 3rd parties εργαλεία που θα βοηθήσουν στο να έχουμε μια πλήρη εικόνα της δυναμικότητας του influencer.
4. Θα αλλάξει τη μορφή του περιεχομένου. Οι influencers θα δουλέψουν περισσότερο με τα stories άλλα ενδεχομένως θα επενδύσουν και περισσότερο στο blogging (το οποίο προσωπικά θεωρώ από το πιο σημαντικά σημεία αξιολόγησης με έναν infuencer. Για τη σημαντικότητα του blogging, μπορείτε να διαβάσετε παλαιότερο άρθρο μου με τίτλο "Bloggers; Αξίζει να συνεργαστούμε μαζί τους;"
Είμαστε λοιπόν εν αναμονή των εξελίξεων και βέβαια έτοιμοι για να αντιμετωπίσουμε όποια αλλαγή.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους.