Η Booking.com άρχισε να χτυπάει τα τύμπανα του πολέμου και αρχίζει να προσφεύγει σε διάφορες αμφισβητούμενες μεθόδους προκειμένου να διατηρήσει έναν υψηλό αριθμό πωλήσεων για τους πελάτες της. Αφορμή αποτέλεσε το email που έστειλε η Booking.com σε όλες τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σύμφωνα με το οποίο ενημερώνει πως από τις 2 Δεκεμβρίου 2019 θα διαθέσει τις Genius τιμές των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων και σε άλλες συνεργαζόμενες εταιρείες της Booking Holding (δηλαδή της μαμάς εταιρείας). Η αμφισβητούμενη μέθοδος είναι ότι στο σχετικό email αναφέρει πως εάν η συνεργαζόμενη επιχείρηση δεν εισέλθει στο διαχειριστικό εργαλείο της Booking.com και απενεργοποιήσει την εν λόγω λειτουργία, αυτή θα συνεχίσει να λειτουργεί και να διανέμει την χαμηλότερη τιμή όπου επιθυμεί η Booking.com εντός του δικτύου συνεργαζόμενων εταιρειών.
Το Genius είναι το πρόγραμμα επιβραβεύσεων της Booking.com για τους πιο πιστούς πελάτες της. Αυτό αφορά τους καταναλωτές.
Εάν η επιχείρηση συμμετέχει στο Genius τότε θα εμφανιστεί η σχετική ένδειξη Genius και θα εμφανίζεται στους loyal πελάτες της Booking.com. Πέρα αυτού, η Booking.com ενημερώνει πως η συμμετοχή στο πρόγραμμα επιφέρει καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης και κατάταξης στο website της.
Τέλος, η Booking.com αναφέρει πως, κατά μέσο όρο, οι συνεργάτες που συμμετέχουν στο Genius αυξάνουν τις κρατήσεις τους κατά 18% και τα έσοδά τους κατά 17% (ακόμη και με το κόστος της έκπτωσης).
Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα θα πρέπει η επιχείρηση:
1. να διαθέτει κατ' ελάχιστον 5 αξιολογήσεις πελατών
2. η βαθμολογία της να είναι κατ' ελάχιστον 7,5
3. να ανήκει στις καλύτερα συνεργαζόμενες επιχειρήσεις τις περιοχής (από πλευρά επίδοσης)
4. να συμμορφώνεται με τις τιμολογιακές πολιτικές της booking.com
5. να εγγραφεί στο πρόγραμμα
Εφόσον η επιχείρηση πληρεί τις παραπάνω προϋποθέσεις τότε η booking.com θα εφαρμόσει αυτομάτως (δεν έχει επιλογή η επιχείρηση) έκπτωση 10% είτε στο φθηνότερο ή best selling δωμάτιο για τα Genius μέλη της.
Όσοι παρακολουθείτε την ενότητα μου θα έχετε καταλάβει πως δεν είμαι από τους πολέμιους των ΟΤΑ's. Είμαι ακραίος υποστηρικτής των απευθείας κρατήσεων και ότι όλες οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν και μεγιστοποιήσουν τα έσοδα τους από το κανάλι των direct bookings. Για να συμβεί όμως αυτό θα πρέπει να υπάρχει μια ξεκάθαρη digital marketing στρατηγική στην οποία και οι ΟΤΑ έχουν σημαίνοντα ρόλο. Το σχετικό μου άρθρο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Στην προκειμένη όμως περίπτωση, η ενέργεια της booking.com μας καθιστά απλούς επιβάτες και όχι καπετάνιους της επιχείρησης μας αφού ουσιαστικά επηρεάζει το πόσο και τι θα πουλάμε.
Εφόσον η επιχείρηση συμμετέχει στο Genius program θα πρέπει να μπει στο extranet στην περιοχή Genius και να επιλέξει το Opt Out ή να στείλετε μήνυμα μέσω του συστήματος ζητώντας την απενεργοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις .