Booking.com | Εσείς συμφωνείτε, σιωπηρά, να μοιράζεστε την χαμηλότερη τιμή σας και με άλλους OTA;

21-11-19 | DIGITAL

Η Booking.com άρχισε να χτυπάει τα τύμπανα του πολέμου και αρχίζει να προσφεύγει σε διάφορες αμφισβητούμενες μεθόδους προκειμένου να διατηρήσει έναν υψηλό αριθμό πωλήσεων για τους πελάτες της. Αφορμή αποτέλεσε το email που έστειλε η Booking.com σε όλες τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σύμφωνα με το οποίο ενημερώνει πως από τις 2 Δεκεμβρίου 2019 θα διαθέσει τις Genius τιμές των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων και σε άλλες συνεργαζόμενες εταιρείες της Booking Holding (δηλαδή της μαμάς εταιρείας). Η αμφισβητούμενη μέθοδος είναι ότι στο σχετικό email αναφέρει πως εάν η συνεργαζόμενη επιχείρηση δεν εισέλθει στο διαχειριστικό εργαλείο της Booking.com και απενεργοποιήσει την εν λόγω λειτουργία, αυτή θα συνεχίσει να λειτουργεί και να διανέμει την χαμηλότερη τιμή όπου επιθυμεί η Booking.com εντός του δικτύου συνεργαζόμενων εταιρειών. 

Τι είναι το Genius program της Booking.com

Το Genius είναι το πρόγραμμα επιβραβεύσεων της Booking.com για τους πιο πιστούς πελάτες της. Αυτό αφορά τους καταναλωτές.

Τι σημαίνει όμως το Genius program για τις συνεργαζόμενες εταιρείες με την Booking.com;

Εάν η επιχείρηση συμμετέχει στο Genius τότε θα εμφανιστεί η σχετική ένδειξη Genius και θα εμφανίζεται στους loyal πελάτες της Booking.com. Πέρα αυτού, η Booking.com ενημερώνει πως η συμμετοχή στο πρόγραμμα επιφέρει καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης και κατάταξης στο website της.

Τέλος, η Booking.com αναφέρει πως, κατά μέσο όρο, οι συνεργάτες που συμμετέχουν στο Genius αυξάνουν τις κρατήσεις τους κατά 18% και τα έσοδά τους κατά 17% (ακόμη και με το κόστος της έκπτωσης).

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις συμμετοχής μιας επιχείρησης στο πρόγραμμα Genius;

Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα θα πρέπει η επιχείρηση:

1. να διαθέτει κατ' ελάχιστον 5 αξιολογήσεις πελατών

2. η βαθμολογία της να είναι κατ' ελάχιστον 7,5

3. να ανήκει στις καλύτερα συνεργαζόμενες επιχειρήσεις τις περιοχής (από πλευρά επίδοσης)

4. να συμμορφώνεται με τις τιμολογιακές πολιτικές της booking.com

5. να εγγραφεί στο πρόγραμμα

Τι προσφέρει η επιχείρηση στο πρόγραμμα Genius;

Εφόσον η επιχείρηση πληρεί τις παραπάνω προϋποθέσεις τότε η booking.com θα εφαρμόσει αυτομάτως (δεν έχει επιλογή η επιχείρηση) έκπτωση 10% είτε στο φθηνότερο ή best selling δωμάτιο για τα Genius μέλη της.

Γιατί δεν βοηθάει την επιχείρηση μας η σιωπηρή αποδοχή της επέκτασης Genius τιμής και σε άλλες πλατφόρμες

Όσοι παρακολουθείτε την ενότητα μου θα έχετε καταλάβει πως δεν είμαι από τους πολέμιους των ΟΤΑ's. Είμαι ακραίος υποστηρικτής των απευθείας κρατήσεων και ότι όλες οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν και μεγιστοποιήσουν τα έσοδα τους από το κανάλι των direct bookings. Για να συμβεί όμως αυτό θα πρέπει να υπάρχει μια ξεκάθαρη digital marketing στρατηγική στην οποία και οι ΟΤΑ έχουν σημαίνοντα ρόλο. Το σχετικό μου άρθρο μπορείτε να διαβάσετε εδώ. 

Στην προκειμένη όμως περίπτωση, η ενέργεια της booking.com μας καθιστά απλούς επιβάτες και όχι καπετάνιους της επιχείρησης μας αφού ουσιαστικά επηρεάζει το πόσο και τι θα πουλάμε. 

Πως μπορεί η επιχείρηση να μην επιτρέψει την διάθεση της Genius τιμής σε άλλες πλατφόρμες;

Εφόσον η επιχείρηση συμμετέχει στο Genius program θα πρέπει να μπει στο extranet στην περιοχή Genius και να επιλέξει το Opt Out ή να στείλετε μήνυμα μέσω του συστήματος ζητώντας την απενεργοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας.

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις . 

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο