Στην καθημερινή περιήγηση μου σε διάφορα Facebook accounts μικρών άλλα και μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων παρατηρώ πως αρκετές από αυτές συνηθίζουν να χρησιμοποιούν hashtags στις διάφορες αναρτήσεις τους. Τελικά χρειάζεται ή όχι να χρησιμοποιούμε hashtags στα Facebook posts μας;
Καταρχήν να ενημερώσουμε πως hashtag είναι η λέξη η οποία ξεκινάει με το σύμβολο # π.χ #thisisathens
Ουσιαστικά με τα hashtags γκουρπάρονται όλες οι οι αναρτήσεις που περιέχουν το συγκεκριμένο hashtag.
Για παράδειγμα εάν πατήσετε εδώ θα δείτε όλα τα tweets τα οποία περιέχουν το hashtag #thisisathens
ομοίως εάν πατήσετε εδώ θα δείτε όλα τα instagram posts τα οποία περιέχουν το hashtag #thisisathens
Η χρήση των hashtags γίνεται για τους εξής δύο κύριους λόγους:
Με τη χρήση ενός συγκεκριμένου hashtag ενδυναμώνουμε το brand του ξενοδοχείου μας. Για το σκοπό αυτό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μόνο hashtag το οποίο τις περισσότερες φορές είναι το όνομα του ξενοδοχείου.
Μια ακόμα χρησιμότητα του hashtag είναι για να φθάσει το μήνυμα μας σε όσους περισσότερους χρήστες είναι δυνατόν. Βέβαια αυτό δεν συμβαίνει σε όλες τις πλατφόρμες social media. To Instagram και το Twitter είναι οι πλατφόρμες που εκμεταλλεύονται στο έπακρο την χρήση των hashtags καθώς επίσης και οι χρήστες τους είναι πολύ εξοικειωμένοι με την χρήση και αναζήτηση μέσω hashtags.
Ερχόμαστε λοιπόν να απαντήσουμε στην επίμαχη ερώτηση που προβληματίζει αρκετούς hotel marketers.
Να ξεκαθαρίσουμε ότι το Facebook δεν είναι μια πλατφόρμα ιδανική για τη χρήση των hashtags. Μπορεί οι χρήστες του να είναι εξοικειωμένοι με την χρήση σε άλες πλατφόρμες όπως προανέφερα, άλλα στην συγκεκριμένη δείχνουν να μην τους ενδιαφέρουν ως λειτουργικότητα. Επίσης έρευνες έχουν δείξει πως η χρήση έως 2 hashtags σε ένα post μπορεί να βοηθήσει ελαφρά στην αύξηση του reach (δηλαδή το post να εμφανιστεί σε μεγαλύτερο αριθμό χρηστών) άλλα από εκεί και πέρα η χρήση περισσότερων hashtags επιδρά αρνητικά στη διάδοση του μηνύματος. Αυτό που προτείνω είναι η χρήση ενός branded hashtag (το οποίο θα χρησιμοποιείται και σε άλλες πλατφόρμες).
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση πολλαπλών hashtags στα facebook posts, το οποίο πολλές φορές συμβαίνει καθώς ο χειριστής του ξενοδοχειακού λογαριασμού απλά αναμεταδίδει τα Instagram post της επιχείρησης. Εάν θέλετε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα hashtags και πως τα χρησιμοποιούμε σε κάθε πλατφόρμα σας προτείνω να διαβάσετε το παλαιότερο άρθρο μου με τίτλο "Ο ρόλος των hashtags στη digital marketing στρατηγική της τουριστικής επιχείρησης".
Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις .