Mε αφορμή την τελευταία μου συμμετοχή στην Horeca 20 και ειδικότερα στο πανελ με θέμα: ¨Οι νέες τάσεις στα social media" αποφάσισα μέσα από αυτό το άρθρο να απαντήσω σε ένσ ερώτημα που προβληματίζει την πλειονότητα των επιχειρηματιών και στελεχών της τουριστικής βιομηχανίας. Την ερώτηση την έθεσε ένας από τους παρευρισκόμενους που πολύ απλά διατύπωσε την ερώτηση: "Πόσο τελικά κοστίζει το digital marketing για την επιχείρηση μου;"
Το website της επιχείρησης είναι απο το κυριότερο συστατικά για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης και ακόμα ειδικότερα για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων (direct bookings). Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να "τσιγκουνευτούμε" τα χρήματα τα οποία θα διαθέσουμε για την δημιουργία και το κυριότερο για την ετήσια συντήρηση αυτού. Η φιλοξενία του άλλα και η αναβάθμιση του είναι παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά το SEO του δηλαδή την βελτιστοποίηση του website στις μηχανές αναζήτησης. Επειδή δεν θέλω να επεκταθώ στην ενότητα των χαρακτηριστικών που αφορούν την κατασκευή του website, θα αναφέρω μόνο ότι καλό είναι να το ανασχεδιάζουμε (revamp) ανά 3χρόνια ώστε να διατηρούμε φρέσκια και μοντέρνα την εικόνα της επιχείρησης μας. Σίγουρα δεν θέλουμε το website μας να μοιάζει με αυτό στη σύγχρονη εποχή. Άρα θα στον προϋπολογισμό θα υπολογίζουμε τα ετήσια κόστη συντήρησης και το έξοδο ανασχεδιασμού ανά 3ετία.
H παρουσία στις κατάλληλες Social Media πλατφόρμες είναι και αυτή προαπαιτούμενη. Μπορεί να μην προκαλούνται απευθείας κρατήσεις από αυτές, άλλα επειδή συμπεριλαμβάνονται στο customer journey του χρήστη για την απευθείας κρατήση θα πρέπει να έχουμε μια επικαιροποιημένη και ολοκληρωμένη παρουσία σε αυτά. Έρευνα της Deloitte κατέληξε στο συμπέρασμα οτι οι χρήστες που αλληλεπιδρούν με σωστές επαγγελματικές παρουσίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν κατά 129% υψηλότερο βαθμό μετατροπής σε πελάτη . Επίσης οι πελάτες τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα.
Το περίφημο GDPR αν και Ευρωπαϊκή νομοθεσία που επισύρει πολύ βαριά πρόστιμα σε περίπτωση παραβίασης του, δεν φαίνεται να αποτελεί μέλημα μεγάλης μερίδας των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων. Για να διασφαλίσουμε την εναρμόνιση και λειτουργία σύμφωνα με την νομοθεσία θα πρέπει να μισθώσουμε ένα DPO (Data Protection Officer) που θα μας διασφαλίσει (αυτό αφορά αυτούς που έχουν κατανοήσει την δύναμη της επεξεργασίας δεδομένων των χρηστών)
Το ζουμί και η πεμπτουσία βρίσκεται εδώ. Για να μπορέσουμε να έχουμε πωλήσεις θα πρέπει να δαπανήσουμε χρήματα για διαφήμιση. To ύψος της δαπάνης διαμορφώνεται από μια σειρά παραμέτρων όπως ο ανταγωνισμός της διαφημιζόμενης επιχείρησης τα επιλεγμένα κανάλια διαφήμισης καθώς και τους επιθυμητούς στόχους.
Η δημιουργία blog άρθρων είναι ιδιαίτερα ευεργετική για το SEO του website. Για την αναγκαιότητα διατήρησης του blog μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό παλαιότερο άρθρο "Τα 3 οφέλη μιας blog ενότητας στην ιστοσελίδα μας"
Δεν παραθέτω την πλήρη λίστα υπηρεσιών π.χ. email marketing γιατί παραθέτω τις πλέον κοστοβόρες υπηρεσίες