Η κρίση με τον κορωνοϊό έχει, παγκοσμίως, ξεσπάσει με αρκετά σοβαρές συνέπειες για τον παγκόσμιο τουρισμό. Αυτό αποτυπώνεται από τις ακυρώσεις κρατήσεων άλλα και από τις αναζητήσεις των χρηστών στην Google σχετικά με την εξάπλωση του ιου στην Ελλάδα. Στο παρακάτω διάγραμμα αποτυπώνονται οι παγκόσμιες συνολικές αναζητήσεις σχετικά με τον κορωνοϊό στην Ελλάδα
Η πρώτη αντίδραση της ξενοδοχειακής βιομηχανίας ήταν να παρακολουθεί σαστισμένη και αποσβολωμένη την mediaκή εξάπλωση του ιού προσπαθώντας να κάνει απολογισμό της ζημιάς που προκαλείται. Αν και έχει περάσει αρκετός πολύτιμος χρόνος οι ξενοδόχοι μπορούν να προβούν σε μια σειρά ενεργειών για να ενημερώσουν άλλα να καθησυχάσουν τους υφιστάμενους άλλα και δυνητικούς χρήστες.
Ο υγειονομικός υπεύθυνος της επιχείρησης οφείλει να ενημερωθεί και συμμορφωθεί με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας όπως έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να φροντίσει για την ύπαρξη αρκετών απολυμαντικών μέσων σε κοινόχρηστους χώρους (άλλα και στα δωμάτια) για τους επισκέπτες του ξενοδοχείου.
Όπως προανέφερα οι ξενοδόχοι είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπίσουν την τεράστια δημοσιότητα που έχει πάρει το θέμα, άλλα παρόλα αυτά οφείλουν και μπορούν να λειτουργήσουν θεραπευτικά στην όλη κατάσταση.
Ενημερώστε και καθησυχάστε τους πελάτες σας. Μην τους αφήνετε να φαντάζονται καταστάσεις (από ότι φαίνεται και στο διάγραμμα των αναζητήσεων οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε αρχικές πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση). Ενημερώστε τους για τις προληπτικές ενέργειες που έχετε σχεδιάσει όπως τον καθαρισμό και απολύμανση των χώρων άλλα και ιδιαίτερων σημείων που υπάρχει επαφή πολλών επισκεπτών (λ.χ. button ασανσέρ). Επίσης αναφέρετε ότι το προσωπικό σας εφαρμόζει ακόμα υψηλότερες συνθήκες υγιεινής ειδικότερα κατά την επεξεργασία τροφίμων.
Δημιουργήστε ένα άρθρο που να ενημερώνει πολύ λεπτομερώς για όλες τις ενέργειες που ανέφερα παραπάνω. Καλό είναι να ενημερώνετε το άρθρο αυτό με πληροφορίες που αφορούν τα προληπτικά μέτρα που λαμβάνονται σε εθνικό επίπεδο καθώς και για τον αριθμό των κρουσμάτων (μέχρι στιγμής δεν αντιμετωπίζουμε το ίδιο πρόβλημα με την Ιταλία)
Μην πανικοβληθείτε και ανακοινώσετε δραματική μείωση των τιμών. Ντύστε όποια έκπτωση σε μορφή early booking προσφοράς. Η απλή ανακοίνωση εκπτώσεων επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία των δυνητικών πελατών σας και δίνει την εικόνα της απόγνωσης (και βέβαια ζημιώνει τους loyal πελάτες σας)
Δεν πρέπει να διακόψετε τις διαφημιστικές σας ενέργειες. Αυτό που θα πρέπει ενδεχομένως είναι διαμορφώσετε είναι το κεντρικό σας μήνυμα καθώς και την προσφορά που προβάλλετε. Εφόσον οι περισσότερες καμπάνιες τρέχουν σε μια Pay Per Click λογική, οι τιμές per click θα διαμορφωθούν ανάλογα.
Στην παρούσα φάση ο πανικός μπορεί να είναι ο χειρότερος συμβούλος που μπορεί να σας οδηγήσει σε αρκετά επιζήμιες αποφάσεις. Μιλήστε με την marketing και digital marketing ομάδα σας και σχεδιάστε προσεκτικά τα επόμενα βήματα σας.
Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director και Digital Marketing Strategist της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις .