Ποια είναι η πιο κατάλληλη εποχή για το digital marketing του ξενοδοχείου;

07-12-21 | DIGITAL

To digital marketing έχει γίνει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για το ξενοδοχείο. Αυτό που απασχολεί αρκετούς ιδιοκτήτες και ξενοδοχειακά στελέχη είναι πότε είναι η κατάλληλη εποχή για να ξεκινήσει η υλοποίηση του.

Για να εξετάζουμε την απάντηση αυτού του ερωτήματος θα πρέπει να χωρίσουμε τα ξενοδοχεία σε δύο κατηγορίες. Τα εποχικά και 12μηνης λειτουργίας. Οι ανάγκες που προκύπτουν και ο τρόπος υλοποίησης του digital marketing στρατηγικής διαφέρει από την μια κατηγορία στην άλλη.

Η digital marketing στρατηγική του ξενοδοχείου προκειμένου να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να βασίζεται στα 5 στάδια του ταξιδιού . Ο ορισμός αυτός έχει προκύψει από μια έρευνα και μελέτη της Google που έγινε το 2011.

Ας δούμε λοιπόν πότε είναι η πιο κατάλληλη εποχή για το digital marketing του ξενοδοχείου ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκει.

Εποχικά ξενοδοχεία

Τα εποχικά ξενοδοχεία σε σύγκριση με τα 12μηνης λειτουργίας έχουν ένα πλεονέκτημα. Είναι ξεκάθαρο πως εφαρμόζεται η υλοποίηση το digital marketing στηριζόμενη στην θεωρία των 5 στάδιων του ταξιδιού. Μια πολύ σημαντική επισήμανση είναι ότι ουσιαστικά δεν σταματάει ποτέ το digital marketing των ξενοδοχείων.

Για να μπορέσουμε να έχουμε μια ρεαλιστική απεικόνιση ας πάρουμε ως παράδειγμα ένα ξενοδοχείο που λειτουργεί την καλοκαιρινή σεζόν

Πότε λοιπόν ξεκινάει το digital marketing για το ξενοδοχείο;

Λαμβάνοντας υπόψη την παραδοχή ότι το ξενοδοχείο θα ξεκινήσει την λειτουργία του τον Μάιο, θα πρέπει από τα μέσα Νοεμβρίου μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει και “κλειδώσει” την digital marketing στρατηγική του.

Και ποια είναι η digital marketing στρατηγική; Σίγουρα όχι εάν θα διαθέτει παρουσία μόνο στο Facebook ή και το Instagram. Μια σωστή και ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική ξενοδοχείου πρέπει να εκμεταλλεύεται το σύνολο των εργαλείων που έχει στην διάθεση του. Σε μελλοντικό μου άρθρο θα αναφερθώ με το ποια είναι τα συστατικά μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής ξενοδοχείου.

Ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας

Εδώ η κατάσταση είναι διαφορετική. Η εφαρμογή της θεωρίας των 5 στάδιων του ταξιδιού είναι πιο δύσκολη, καθότι δεν είναι ξεκάθαρο πότε ξεκινάει και πότε ολοκληρώνεται το κάθε στάδιο για τους ταξιδιώτες. Αυτό που θα βοηθήσει είναι η προσεκτική ανάλυση των στατιστικών των επισκεπτών. Θα πρέπει να γίνει εις βάθος ανάλυση του προφίλ των επισκεπτών προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν παρουσιάζονται κάποιες συσχετίσεις με τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά και αναλόγως να προσαρμόσουμε την digital marketing στρατηγική.

Πότε λοιπόν ξεκινάει το digital marketing για το ξενοδοχείο 12μηνης λειτουργίας;

Για τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας το digital marketing ξεκινάει χτες και δεν σταματάει ποτέ! Αυτό που πρέπει να δώσουμε πολύ μεγάλη έμφαση είναι να χαράξουμε μια πολυεπίπεδη στρατηγική μετά την κατανόηση του κοινού άλλα και την συνεχή μέτρηση της αποτελεσματικότητας της προχωρώντας σε διορθωτικές κινήσεις.

Τελικά συμπεράσματα

Θεωρώ πως είναι πλήρως κατανοητό ότι το digital marketing σε μια εποχή όπου οι ταξιδιώτες έχουν στραφεί στα διάφορα ψηφιακά μέσα είναι επιτακτική ανάγκη για το ξενοδοχείο να έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει την σωστή στρατηγική. Σε ότι αφορά τον χρόνο που θα το κάνει αυτό, αυτός επηρεάζεται από την φύση του ξενοδοχείου και το κοινό στο οποίο στοχεύει. Η σύνταξη του θα πρέπει να έχει γίνει κάποιους μήνες πριν προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα να προετοιμασει σωστά όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίηση του.

Ο Κύρος Ασφής είναι σύμβουλος εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους με την χρήση των καταλληλότερων ψηφιακών εργαλείων. 

Πηγή: Άρθρο στο KyrosAsfis.com

διαβάστε ακόμα

Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο
ICAP CRIF | Ενισχύεται η παρουσία Γυναικών Ανωτάτων Στελεχών στις ελληνικές επιχειρήσεις
Όλγα Κεφαλογιάννη | Ψηφιακές πλατφόρμες για την προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού
Celestyal | Προσφορές Black Friday - κρουαζιέρες 7 διανυκτερεύσεων από €359
Φλωρεντία: Ο Δεκάλογος των "Όχι" για τη διαχείριση του υπερτουρισμού - Στο στόχαστρο (και) οι βραχυχρόνιες μισθώσεις