O Hλίας Μαμαλάκης μαγειρεύει ελληνικά στην Ισπανία

23-11-21 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Εκδήλωση με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας διοργάνωσε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Μαδρίτης, σε συνεργασία με το Ισπανο-ελληνικό Εμπορικό Επιμελητήριο και την Ακαδημία Γαστρονομίας Μαδρίτης.

Η στοχευμένη εκδήλωση, διάρκειας τριών ωρών, φιλοξένησε συνολικά 36 άτομα, σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα της ιδιωτικής λέσχης υψηλών προσώπων, Club Financiero Génova, στο κέντρο της ισπανικής πρωτεύουσας. Τον εναρκτήριο χαιρετισμό απηύθυνε ο Έλληνας Πρέσβης, κ. Ιωάννης Τζόβας-Μουρούζης, ακολουθούμενος από τους προέδρους των συνδιοργανωτών της εκδήλωσης.

Για την πραγματοποίηση της δράσης, ταξίδεψε από την Αθήνα ο γνωστός σεφ και παρουσιαστής, κ. Ηλίας Μαμαλάκης, ο οποίος, κατόπιν θετικής ανταπόκρισής του σε σχετική πρόσκληση, ήδη από τα τέλη της καλοκαιρινής περιόδου, ανέλαβε την κατάρτιση του μενού, σε συνεργασία με το Γραφείο και την εκτέλεσή του. Καταβλήθηκε προσπάθεια να συμπεριληφθούν αντιπροσωπευτικές ελληνικές συνταγές, που επέλεξε ο Έλληνας σεφ, οι οποίες, σύμφωνα και με τoυς συνδιοργανωτές, θα είχαν απήχηση στις γευστικές προτιμήσεις του ισπανικού κοινού. Για το σύνολο των απαραίτητων πρώτων υλών υπήρξε μέριμνα, σε συνεργασία με εισαγωγικές στην Ισπανία εταιρείες ελληνικών τροφίμων και ποτών, ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις για την παρασκευή των οκτώ πιάτων, μεταξύ άλλων, σε προϊόντα ΠΟΠ ή με Γ.Ε. (όπως φάβα Σαντορίνης, γίγαντες Πρεσπών, γιαούρτι, φέτα, τσαλαφούτι, παραδοσιακό λουκάνικο Καρδίτσας, ελιές καλαμών, ελαιόλαδο, υγράλατος μπακαλιάρος, σιμιγδάλι), ενώ ακόμη και τα μπαχαρικά ήταν ελληνικής προέλευσης.

 Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που χρησιμοποιήθηκαν στις διάφορες συνταγές, ανήκουν κυρίως σε μικρές επωνυμίες ελληνικών εταιριών με είδη delicatessen, που πραγματοποιούν τα πρώτα τους εξαγωγικά βήματα στην Ιβηρική, εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα. Την παρουσίαση του μενού στην ισπανική, έκανε η κα Μαρία Ζαννιά, Ελληνίδα που ζει στη Μαδρίτη τα τελευταία οκτώ χρόνια, συγγραφέας του, κατάλληλα προσαρμοσμένου στις ισπανικές μαγειρικές συνήθειες, βιβλίου συνταγών μαγειρικής Cocina Griega con María Zannia -ελληνική κουζίνα με τη Μαρία Ζαννιά-, η οποία, το 2016, πραγματοποίησε μία επιτυχημένη σειρά 22 τηλεοπτικών επεισοδίων, με συνταγές από την ελληνική κουζίνα, στο κανάλι Canal Cocina. Tον Έλληνα σεφ συνέδραμαν επί δύο ημέρες, οπότε έγινε η κατάταξη των υλικών και η προπαρασκευή των συνταγών-, στην εκτέλεση του μενού, η σεφ και ιδιοκτήτρια του εστιατορίου Hellas, που βρίσκεται στη Λα Κορούνια της Γαλικίας, κα Ανδριανή Βαστιανού και ο σεφ του, επίσης, ελληνικού εστιατορίου Grecocina, στο Μπιλμπάο της Χώρας των Βάσκων, κ. Δαυίδ Μάτσας. Και οι δύο ταξίδεψαν στη Μαδρίτη και εργάστηκαν, επί δύο ημέρες, για τις ανάγκες της εκδήλωσης, ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις του κ. Μαμαλάκη για το επίπεδο των βοηθών και, ταυτόχρονα, να επιτευχθεί η προώθηση εστιατορίων με ελληνική κουζίνα, πέραν της ισπανικής πρωτεύουσας, στην ευρύτερη περιφέρεια της χώρας ή σε περιοχές, όπως η Αυτόνομη Κοινότητα της Χώρας των Βάσκων, όπου η γαστρονομία προπορεύεται.

Τα ελληνικά κρασιά

Για τους ελληνικούς οίνους και τα αποστάγματα που επελέγησαν, καταρχήν υπήρξε και για αυτά, συνεννόηση με τον κ. Μαμαλάκη, ώστε να συνοδεύουν κατάλληλα τα εδέσματα (oκτώ στο σύνολο, κατόπιν απαίτησης και της Ακαδημίας Γαστρονομίας Μαδρίτης, να υπάρξει γευσιγνωσία, με όσο το δυνατόν περισσότερα πιάτα προς δοκιμή: τρία ορεκτικά, μία σαλάτα, δύο κυρίως και δύο επιδόρπια, τα οποία περιγράφονται αναλυτικά στα επισυναπτόμενα αρχεία). Από την πλευρά του Γραφείου υπήρξε, επίσης, μέριμνα, να υπάρξει παρουσίαση στην ισπανική από οινοχόο της Grupo Meddis, γνωστής εισαγωγικής εταιρίας οίνων από χώρες εκτός Ισπανίας, μεταξύ των οποίων και της Ελλάδας. Συνεπώς, επελέγησαν, για καλωσόρισμα, αφενός, ο αφρώδης οίνος του Κτήματος Τσελεπού, Αmalia Brut και η σειρά οίνων Κτήματος Γεροβασιλείου (Μαλαγουζιά λευκό 2020, Ξινόμαυρο ροζέ 2020 και Άβατον κόκκινο 2017), ενώ με τα επιδόρπια προσφέρθηκαν αποστάγματα της αμπελουργίας αποσταγματοποιίας Τσιτσιλή (Aγιονέρι, Dark Cave aged tsipouro), τα οποία, μαζί με τους ελληνικούς οίνους, κάνοντας τα πρώτα τους βήματα στην ισπανική αγορά, έκλεψαν τις εντυπώσεις αποτυπώνοντας, με αυτόν τον τρόπο, τις προτιμήσεις των Ισπανών οινογνωστών.

Η δράση, χρονικά, διεξήχθη σε συγκεκριμένη περίοδο, καθώς ήρθε στη συνέχεια δύο επιτυχημένων συμμετοχών της χώρας μας, με πολυπληθή θεσμική και επιχειρηματική παρουσία στις διεθνείς κλαδικές εκθέσεις στο χώρο των Φρούτων-Λαχανικών (Fruit Attraction, 5-7.10.2021) και της υψηλής γαστρονομίας / ποτών (Salon Gourmets, 18-21.10.2021), οι οποίες ολοκληρώθηκαν στη Μαδρίτη, τον προηγούμενο μήνα, με φυσική παρουσία και πολύ καλή κινητικότητα και αποτελέσματα τόσο για τις ελληνικές εταιρείες που συμμετείχαν όσο και εν γένει για τους επαγγελματίες του χώρου. Επιπλέον, έλαβε χώρα στη συνέχεια μακρών διαπραγματεύσεων με την Ακαδημία Γαστρονομίας Μαδρίτης, έναν από τους πλέον αξιόπιστους φορείς του χώρου στην Ισπανία και στην Ευρώπη, με τον οποίο διατηρεί καλή σχέση το ελληνικό Γραφείο και ο οποίος έχει ειδικό ενδιαφέρον για γαστρονομικές δράσεις πολιτιστικού χαρακτήρα, όπως εξάλλου διατύπωσε και στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Γαστρονομίας Μαδρίτης, η οποία θεώρησε ότι η στιγμή υπήρξε ώριμη για τη διεξαγωγή της δράσης. Στόχος της εκδήλωσης, η οποία υλοποιήθηκε με την ευγενική υποστήριξη μικρού αριθμού εισαγωγικών εταιρειών ελληνικών τροφίμων και ποτών, καθώς και ομογενών, που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά ή επαγγελματικά στο χώρο, ήταν η ανάδειξη του σύγχρονου γαστρονομικού και οινικού τοπίου της χώρας μας ενώ τη μετακίνηση του κ. Ηλία Μαμαλάκη από και προς την Μαδρίτη, ανέλαβε, ως χορηγός αερομεταφορών η Αegean, η οποία δήλωσε αρωγός σε οποιαδήποτε κατάλληλη ενέργεια για την μεθοδική εδραίωση των ελληνικών ποιοτικών προϊόντων και της ελληνικής κουζίνας υψηλής διατροφικής αξίας, στους Ισπανούς καταναλωτές. Για τον λόγο αυτόν, τον μεγαλύτερο αριθμό των στοχευμένων καλεσμένων αποτέλεσαν δώδεκα κριτικοί-μέλη της Ακαδημίας Γαστρονομίας Μαδρίτης και εφτά Ισπανοί εκπρόσωποι του οικονομικού και κλαδικού τύπου των πιο γνωστών ισπανικών εντύπων ευρείας κυκλοφορίας (El Comidista/El País, El Mundo/Metrópoli, Guía Repsol -ο ταξιδιωτικός οδηγός της μεγάλης ενεργειακής εταιρείας Repsol, το κρατικό κανάλι RTVE, ο ραδιοφωνικός σταθμός Radio Marca de Unidad Editorial, η Agencia EFE), οι οποίοι αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, να αξιολογήσουν το σύνολο της γαστρονομικής/οινικής εμπειρίας, σε επόμενα άρθρα και/ή αφιερώματά τους.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ισπανοελληνικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, η Κύπρια Πρέσβης, ο Προϊστάμενος του Γραφείου Δ.Δ. της ελληνικής Αρχής, ο ιδιοκτήτης του γνωστού ισπανικού οινοποιείου Bodegas Arzuaga Navarro, δύο Ελληνίδες εκπρόσωποι εδώ νομικών οίκων, ένα επίτιμο μέλος της ιδιωτικής λέσχης Club Financiero Génova, μικρός αριθμός εκ των χορηγών της εκδήλωσης και η σύζυγος του κ. Ηλία Μαμαλάκη, κα Χρυσούλα Πετρατζά.

Σημειώνεται ότι ο Έλληνας σεφ είχε επισκεφθεί τελευταία φορά τη Μαδρίτη το 2008, οπότε είχε πραγματοποιήσει γύρισμα του τηλεοπτικού προγράμματος που τον κατέστησε ευρύτερα γνωστό «Μπουκιά και Συχώριο» στο ελληνικό κοινό, το οποίο και προβαλλόταν σε μεγάλη οθόνη, κατά τη διάρκεια του δείπνου της 16η Νοεμβρίου. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με αναφορές από την επικεφαλής του Γραφείου στην προσωπικότητα του κ. Μαμαλάκη και τον αποχαιρετισμό του τελευταίου, ο οποίος ευχαρίστησε το σύνολο των παρευρισκόμενων για την συμμετοχή τους στην συγκεκριμένη εκδήλωση. Σε όλους τους καλεσμένους, προσφέρθηκαν αναμνηστικά δώρα, που είχε ετοιμάσει το Γραφείο, σε ειδικές σακούλες, στις οποίες τυπώθηκε το λογότυπο της Αρχής και του Γραφείου, με επτά ελληνικά προϊόντα-μινιατούρες (ελιές Καλαμών, τσίπουρο Αποστολάκη Θεσσαλίας, ούζο, μαστίχα Χίου, μέλι, λικέρ τεντούρας Πατρών, ρίγανη σε ειδική συσκευασία) και προϊόντα-καρυκεύματα της πρότυπης ελληνικής εταιρείας Εpic Spice. Επιπλέον, στον κ. Ηλία Μαμαλάκη, στους 19 Ισπανούς κριτικούς- γευσιγνώστες/οινογνώστες μέλη της Ακαδημίας Γαστρονομίας Μαδρίτης και εκπροσώπους του τύπου καθώς και μικρό αριθμό των χορηγών, δόθηκαν είκοσι τέσσερα αντίτυπα του βιβλίου μαγειρικής της κας Μαρίας Ζαννιά. 

Η εξέλιξη της πανδημίας στην Ισπανία και ο ρυθμός εμβολιασμού, ο οποίος έχει φθάσει το 81% στην Ισπανία, έχει επιτρέψει την άρση των περισσότερων περιορισμών, που υφίσταντο, έως πρότινος, σε επαγγελματικές ή κοινωνικές εκδηλώσεις. Συνεπώς, μετά από μία μακρά περίοδο απουσίας και αποχής διοργανώσεων με φυσική παρουσία, είναι σημαντικό ότι δόθηκε η ευκαιρία πραγματοποίησης μίας ιδιαίτερα στοχευμένης εκδήλωσης, γαστρονομικού και οινικού χαρακτήρα για την προβολή ελληνικών τροφίμων και ποτών, η οποία, δεν είχε επαναληφθεί στο παρελθόν εδώ. Η προσπάθεια έγκειται ακόμη στον εντοπισμό εκείνων των μεριδίων της ισπανικής αγοράς, στα οποία ενδείκνυται να στοχεύσουν οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες στον χώρο των τροφίμων και ποτών, με συγκεκριμένα προϊόντα.

διαβάστε ακόμα

Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025
O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού
Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς