O Σύνδεσμος Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδος ενέκρινε τη διενέργεια διαγωνισμού στο πλαίσιο του έργου ΑLΤTOUR.
Ο γενικός στόχος του έργου ALTTOUR είναι η ενίσχυση του ιαματικού τουρισμού με την προώθηση ιαματικών πηγών στη διασυνοριακή περιοχή, κυρίως με βάση τα Master Plans, την Ανάλυση Benchmarking, τις Τεχνικές Branding Place και την ανάπτυξη ικανοτήτων. Ο Θεραπευτικός Τουρισμός είναι μια επιλεκτική μορφή τουρισμού με σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα. Είναι η μορφή του τουρισμού με τις λιγότερες αρνητικές επιπτώσεις και μπορεί να παρασχεθεί κατά τη διάρκεια μιας δωδεκάμηνης περιόδου. Η ζήτηση για ιαματικό τουρισμό στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, ιδιαίτερα στα μεγάλα ιαματικά λουτρά.
Τα ίδια συμπεράσματα ισχύουν και για την αλβανική πλευρά με κύριο χαρακτηριστικό την έλλειψη σύγχρονων και κατάλληλων υπηρεσιών και σχετικών υποδομών. Αν και έχουν σημειωθεί σημαντικά βήματα προόδου και στις δύο χώρες, τα ιαματικά θέρετρα υστερούν σε σχέση με τους Ευρωπαίους ομολόγους τους κυρίως λόγω της διαχείρισης τους από τις τοπικές αρχές και τη μη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Με
βάση το παραπάνω υπόβαθρο, το έργο ALTTOUR, επιχειρεί να ενσωματώσει στο ευρύτερο περιβάλλον, λειτουργικούς δεσμούς των ιαματικών λουτρών με τα υφιστάμενα συγκριτικά πλεονεκτήματα που σχετίζονται με τους πολιτιστικούς και φυσικούς πόρους, και να τα συμπεριλάβει σε πακέτα διαδρομών
ΟΙ Εταίροι του Έργου είναι: Υπουργείο Τουρισμού και Περιβάλλοντος Αλβανίας (Επικεφαλής Εταίρος), Υπουργείο Τουρισμού Ελλάδος, Σύνδεσμος Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδος (Εταίρος 3), Βιώσιμο Περιβάλλον Αλβανία (Εταίρος 4).
Ο Διαγωνισμός αφορά σε 2 ενότητες. Η πρώτη ενότητα έχει να κάνει με την εκπαίδευση στη μέθοδο σήμανσης και δημιουργίας επωνυμίας προϊόντων και υπηρεσιών (branding) των ιαματικών φυσικών πόρων.
Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικά σεμινάρια σε θέματα branding τουριστικών πόρων και ειδικότερα των ιαματικών φυσικών πόρων, στους Δήμους Κόνιτσας, Πρέβεζας, Άρτας με στόχο την εκπαίδευση συνολικά 80 στελεχών από αιρετούς εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων (π.χ. επιμελητήρια) και αιρετούς εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Η δεύτερη ενότητα αφορά στην εκπαίδευση για επιχειρήσεις στον κλάδου του τουρισμού. Θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικά σεμινάρια στα διοικητικά όρια των Δήμων Κόνιτσας, Πρέβεζας, Άρτας σε θέματα branding τουριστικών πόρων και ειδικότερα των ιαματικών φυσικών πόρων, με στόχο την εκπαίδευση συνολικά 40 τοπικών στελεχών και ειδικών στον τουριστικό τομέα, (ταξιδιωτικά γραφεία, εστιατόρια, ξενοδοχεία, δημοσιογράφους, ειδικούς μάρκετινγκ κ.λπ.).