H προστασία του κλίματος, η εξασφάλιση εργαζομένων με ικανότητες και ο κορωνοϊός βρίσκονται στο επίκεντρο του σύγχρονου τουρισμού, δήλωσε ο πρόεδρος της ένωσης γερμανών τουρ οπερέιτορ και τουριστικών γραφείων, DRV, Norbert Fiebig σε ομιλία του κατά το 71ο ετήσιο συνέδριο που πραγματοποιεί αυτές τις ημέρες η ένωση στο Costa Navarino στη Μεσσηνία.
«Εν όψει της κλιματικής αλλαγής με τα πολύ ξεκάθαρα σημάδια της, έχω να πω καθαρά: Δεν μπορούμε συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο» δήλωσε ο κ. Fiebig.
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες, αν όχι τη μεγαλύτερη, πρόκληση του μέλλοντος και στόχος είναι η ουδέτερη σε άνθρακα κινητικότητα, καθώς το μεγάλο μέρος των επιβλαβών εκπομπών στα ταξίδια προκαλείται από την κινητικότητα, και κυρίως από τις πτήσεις, τόνισε.
Χαρακτήρισε το ζήτημα αυτό ως «αχίλλειο πτέρνα» αλλά και ως το σημαντικότερο βήμα που πρέπει να γίνει για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος του τουρισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι σημαντικά ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός του στόλου αεροσκαφών, τα βέλτιστα δρομολόγια πτήσεων «Single European Sky» και πάνω από όλα η χρήση συνθετικών καυσίμων από αειφόρες πηγές ενέργειας.
Θέτοντας μια ξεκάθαρη πορεία, οι πολιτικοί θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι εξελίξεις σε αυτό το ζήτημα προχωρούν με ταχύτερους ρυθμούς, υπογράμμισε ο πρόεδρος της DRV, και πρόσθεσε ότι μόνο η κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα διασφαλίζει την ελευθερία ταξιδιών μακροπρόθεσμα.
Γνώση για το αποτύπωμα άνθρακα πριν την κράτηση
Η ταξιδιωτική βιομηχανία μπορεί και πρέπει να κάνει πολύ περισσότερα, ακόμα κι αν προσφέρονται πλέον στην αγορά όλο και πιο αειφόρα και φιλικά στο κλίμα προϊόντα. Εμείς ως ταξιδιωτική βιομηχανία αποτελούμε μέρος του προβλήματος όμως είμαστε και μέρος της λύσης, επισήμανε. Θα δημιουργήσουμε διαφάνεια και θα παρέχουμε ταξίδια με εντοπισμό του αποτυπώματος άνθρακα και επιθυμούμε να δίνουμε αντίστοιχες συμβουλές στους ταξιδιώτες, πρόσθεσε. Τόνισε δε ότι η προστασία του κλίματος δεν θα έρθει χωρίς κόστος, και πρέπει να πείσουμε τους ταξιδιώτες για αυτό.
70% κάτω οι πωλήσεις έναντι του 2019
Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της τουριστικής χρονιάς 2020/21 (1η Νοεμβρίου 2020 – 31 Οκτωβρίου 2021), ο κ. Fiebig δήλωσε ότι προς το παρόν δεν προβλέπεται επαναφορά του κλάδου και ότι η πανδημία χτύπησε πολύ άσχημα για δεύτερη χρονιά τη βιομηχανία με αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων κατά σχεδόν 70% έναντι των επιπέδων προ πανδημίας, ακόμη κι αν το καλοκαίρι και το φθινόπωρο έδειξαν ξεκάθαρα ότι η αγάπη των Γερμανών για τα ταξίδια έχει επιστρέψει.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Fiebig έδωσε έμφαση στην επιρροή που έχουν οι πολιτικές αποφάσεις στις διαδικασίες κράτησης και κάλεσε για ευαισθησία στο χειρισμό ζητημάτων που αφορούν την ταξιδιωτική βιομηχανία. Χρειαζόμαστε σταθερότητα και προβλεψιμότητα για τις επιχειρήσεις μας και η πολιτική αξιοπιστία είναι βασική προϋπόθεση για αυτό, υπογράμμισε.
Αναφορικά με το μέλλον, ο πρόεδρος της DRV αναφέρθηκε στην ανάγκη να πηγαίνουμε βήμα-βήμα για λίγο καιρό ακόμα και την ίδια στιγμή να μπορούμε να ενεργοποιούμε όλους τους προσαρμοστικούς μηχανισμούς για μια ομαλή επανεκκίνηση. Πολλές εταιρίες ήδη αξιοποιούν συστηματικά την περίοδο της κρίσης για να γίνουν πιο αποτελεσματικές, πιο δυνατές και να εισάγουν την ψηφιοποίηση στη λειτουργία τους. Αυτό περιορίζει την ευαισθησία στις κρίσεις και αποτελεί τη βάση της επιτυχίας για το μέλλον, δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ξεκάθαρη έλλειψη ταλέντων στον τουρισμό
Ως αποτέλεσμα των πολλών μηνών ημιαπασχόλησης, ο φόβος για την απασχόληση και οι μη ξεκάθαρες προοπτικές για το μέλλον οδήγησαν πολλούς καλούς επαγγελματίες του τουρισμού να αποχωρήσουν από τη βιομηχανία. Σε πρόσφατη έρευνα της DRV αποκαλύφθηκε ότι τα δύο τρίτα των τουρ οπερέιτορ και το 50% των ταξιδιωτικών γραφείων έχασαν εργαζομένους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι οποίοι αποφάσισαν να αποχωρήσουν. Στην τρέχουσα κατάσταση, είναι εξαιρετικά δύσκολο να εμπνεύσουμε νέους ανθρώπους να εργασθούν στη βιπμηχανία μας, παραδέχθηκε ο πρόεδρος της DRV.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 60% εξ όσων ερωτήθηκαν ανέφεραν προβλήματα στην κάλυψη κενών θέσεων εργασίας.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του μέλλοντος και το ερώτημα είναι πώς μπορούμε να σταματήσουμε αυτή την εξέλιξη, πώς μπορούμε να την αναχαιτίσουμε και ποια είναι η ελκυστικότητα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας στον ανταγωνισμό για τα νέα ταλέντα, δήλωσε ο κ. Fiebig.
Η κερδοφορία των επιχειρησιακών μας μοντέλων καθιστά την κατάσταση αυτή ακόμα πιο δύσκολη, καθώς τουλάχιστον όσον αφορά τους μισθούς, δε μπορούμε να συγχρονιστούμε με βιομηχανίες με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, εξήγησε.