Με φυσική παρουσία πραγματοποιήθηκε η διεθνής έκθεση επιχειρηματικού τουρισμού IBTM (Incentive: Business, Travel and Meetings) World στη Gran Via της Fira Barcelona, επίσημου φορέα εμπορικών εκθέσεων της Βαρκελώνης για την προβολή και προώθηση 368 τουριστικών προορισμών σε όλο τον κόσμο.
Η έκθεση συνολικά φιλοξένησε 374 συνεδριακά κέντρα, 228 διοργανωτές επιχειρηματικών εκδηλώσεων, 272 πρακτορεία διαχείρισης προορισμών και περισσότερα από 15.000 στελέχη, που ειδικεύονται στον τουρισμό συνεδρίων και εκδηλώσεων από 100 και άνω χώρες. Στην έκθεση συμμετείχαν συνολικά περί τους 1.255 εκθέτες από όλο τον κόσμο, οι περισσότεροι εκ των οποίων προέρχονταν από την Ευρώπη. Αν και ο αριθμός αυτός είναι εμφανώς μειωμένος, συγκριτικά με τους 2.800 εκθέτες της έκδοσης του 2019, σύμφωνα με τους διοργανωτές, ο μέσος αριθμός συναντήσεων, που πραγματοποιήθηκαν για κάθε επιχείρηση/οργανισμό και επίτιμων αγοραστών (hosted buyers) που επίσης συμμετείχαν, ήταν ο ίδιος με την προηγούμενη έκθεση, υπογραμμίζοντας, με αυτόν τον τρόπο, τη σημασία της συμμετοχής σε αυτήν και την επανεκκίνηση των κλάδων συνεδριακού και επιχειρηματικού τουρισμού. Στην έκθεση συμμετείχαν και πολλές εθνικές και τοπικές αποστολές ως εκθέτες, εντός των οποίων ήταν και η Ελλάδα. Στις εθνικές αντιπροσωπείες συμμετείχαν και επιχειρήσεις του κλάδου της κάθε χώρας, υπό την ομπρέλα της εθνικής συμμετοχής. Οι επίτιμοι αγοραστές (hosted buyers) που συμμετείχαν, προήλθαν από 70 χώρες, με το 42% αυτών να συμμετέχει για πρώτη φορά. Το 70% αυτών αποτελούσαν οργανισμούς, το 20% εταιρείες και το υπόλοιπο 10% αγοραστές κλαδικών ενώσεων. Οι επίτιμοι αγοραστές πραγματοποίησαν έναν κύκλο συναντήσεων με τους συμμετέχοντες, προκειμένου να διευρύνουν τον επιχειρηματικό τους κύκλο και να συνάψουν νέες συμφωνίες. Μάλιστα, το 95% των επίτιμων αγοραστών εκτιμάται ότι συμμετείχαν στην έκθεση και τις τρεις ημέρες. Πέραν των συναντήσεων, της ανάπτυξης επιχειρηματικής δικτύωσης και της προβολής του κάθε εκθέτη, όσοι παρευρέθηκαν στην έκθεση είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις νέες τάσεις του κλάδου του επιχειρηματικού τουρισμού, ο οποίος έχει πληγεί σημαντικά τα τελευταία δύο έτη, εξαιτίας της πανδημίας και των επιπτώσεων που έχει προκαλέσει σε όλο τον τομέα του τουρισμού. Η φετινή έκθεση ήταν αφιερωμένη στις καινοτομίες του κλάδου και τις νέες τεχνολογίες, έχοντας υπόψιν τις επιπτώσεις της πανδημίας, καθώς και την ανάπτυξη της βιωσιμότητας. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά και ενημερωτικά σεμινάρια για την καταγραφή των ανωτέρω και την κάλυψη των νέων προκλήσεων και ευκαιριών που παρουσιάζονται στον επιχειρηματικό τουρισμό, όπως το IBTM Accelerate, το Elite Corporate Programme, και το Knowledge Programme. Το τελευταίο είχε τέσσερις θεματικές τάσεις και συγκεκριμένα, τάσεις και τεχνολογία, gamification, το μέλλον της οργάνωσης εκδηλώσεων με ιδιαίτερη βαρύτητα στη βιωσιμότητα, την ασφάλεια και την κρατική χρηματοδότηση και την επαγγελματική και προσωπική εξέλιξη. Η χώρα μας, συμμετείχε στην IBTM 2021, με περίπτερο εθνικού χαρακτήρα 199,5 τ.μ.