Το International Trade Association of Greater Chicago διοργάνωσε διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα το μέλλον των εμπορικών εκθέσεων, υπό το πρίσμα των εξελίξεων στην παγκόσμια οικονομία σε περιβάλλον πανδημίας και της ανάγκης περιορισμού της εξάπλωσης της.
Ομιλητές στο σεμινάριο ήταν ο Larry Kulchawik, στέλεχος διεθνούς μάρκετινγκ με εμπειρία 50 ετών σε σχεδιασμό εκθέσεων και συμμετοχή σε αυτές και ο Zach Person, General Manager, Ensitech North America. O πρώτος εκ των ομιλητών έκανε μία σύντομη αναδρομή στην ιστορία των εμπορικών εκθέσεων, τις οποίες συνδέει κυρίως με την ευρωπαϊκή οικονομική πραγματικότητα.
Ο κλάδος εμπορικών εκθέσεων εκτιμάται ότι ανήλθε στα 14 δισ. ευρώ το 2019, υπέστη όμως μία καθίζηση το 2020 στα περίπου 4,3 δισ. ευρώ, λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, πάνω από 10.000 εμπορικές εκθέσεις πραγματοποιούνται στις ΗΠΑ κάθε χρόνο.
Ως αποτέλεσμα των υγειονομικών περιορισμών για την αντιμετώπιση της πανδημίας οι δύο ομιλητές παρουσίασαν την σύλληψη τους για το μέλλον των εμπορικών εκθέσεων, το οποίο χαρακτηρίζεται από:
- μικρότερες εκθέσεις και συγχώνευση εκθέσεων
- προγραμματισμένες συναντήσεις στον χώρο των εκθέσεων
- υβριδική ανάμειξη ψηφιακής και φυσικής παρουσίας και επικοινωνίας.
Σε ό,τι αφορά την ανάμειξη ψηφιακής και φυσικής παρουσίας στις εκθέσεις, ο δεύτερος εκ των ομιλητών παρουσίασε την εμπειρία από την συμμετοχή της εταιρείας του στην έκθεση FABTECH, που πραγματοποιήθηκε στο Σικάγο τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το περίπτερο της εταιρείας δεν είχε προσωπικό καθ’ όλη την διάρκεια της έκθεσης, οι δε επισκέπτες του επικοινωνούσαν σε πραγματικό χρόνο μέσω οθόνης με στέλεχος της εταιρείας, που τους έδινε οδηγίες για το πως να δοκιμάσουν τα προϊόντα του περιπτέρου.
Είναι φανερό πως στις ΗΠΑ δοκιμάζονται διαφορετικοί τρόποι λειτουργίας συγκεκριμένων κλάδων της οικονομίας μέχρι να αποσαφηνιστεί η πορεία του πανδημικού φαινομένου.
Τα στοιχεία προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Σικάγο.