Μεγάλοι διεθνείς τουριστικοί προορισμοί που παραδοσιακά συμμετείχαν στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τουρισμού στον κόσμο, την ΙΤΒ του Βερολίνου, αυτή τη χρονιά αποφάσισαν να μην λάβουν συμμετοχή ως εκθέτες.
Το Αμβούργο, η Νέα Υόρκη, η Καλιφόρνια, ο Καναδάς και τα Φίτζι δεν πρόκειται να συμμετάσχουν στη διοργάνωση του 2023, ανακοινώνοντας διαφορετικούς λόγους.
Η πόλη του Αμβούργου είχε προβεί σε ανακοίνωση το περασμένο φθινόπωρο ότι δεν θα έχει περίπτερο στην έκθεση ΙΤΒ του 2023, αποτελώντας μια μεγάλη απώλεια καθώς η πολυδάπανη συμμετοχή της περιλάμβανε εκθεσιακό χώρο επιφάνειας 650 τ.μ. σε δύο επίπεδα.
Παρότι η τουριστική αρχή του Αμβούργου, HHT, εξέφρασε τη διάθεσή της να συμμετάσχει στην έκθεση, οι συνεργάτες της δεν έδειξαν ενδιαφέρον. Πριν από την πανδημία, στο περίπτερο συμμετείχαν 73 εταιρίες της πόλης και η μη συμμετοχή τους στο κόστος έκανε την εκπροσώπηση στην έκθεση ασύμφορη – το 2019 το κόστος ανήλθε σε μισό εκατ. ευρώ.
Η μη συμμετοχή του Αμβούργου έχει επίσης ως συνέπεια να μη συμμετάσχουν και άλλοι συνεργάτες, όπως η Cruise Gate Hamburg που εκπροσωπεί πολλές εταιρίες κρουαζιέρας.
Η Τουριστική Ένωση Αμβούργου (TVH),η οποία έχει μερίδιο 29% στην HHT, εξέφρασε την άποψη ότι η μη συμμετοχή στην έκθεση ΙΤΒ σημαίνει ότι πολλές μικρές εταιρίες χάνουν μια σημαντική δυνατότητα να διαφημίσουν την προσφορά τους, ωστόσο προϋπόθεση για αυτό παραμένει η οικονομική βιωσιμότητα της συμμετοχής, δηλαδή το ενδιαφέρον των συνεργατών.
Η έκθεση έχει δεχθεί σφοδρή κριτική για την απόφασή της να μην απευθυνθεί, φέτος για πρώτη φορά, σε ταξιδιώτες αλλά να αποτελέσει μια έκθεση αποκλειστικά για b2b. Αυτός είναι και ο λόγος που από την έκθεση θα απουσιάζουν πολλοί προορισμοί από τη Ν. Αμερική, από το Brand USA και τον Καναδά μέχρι μεμονωμένες Πολιτείες όπως η Νέα Υόρκη και η Καλιφόρνια. Οι δύο αυτές Πολιτείες, οι οποίες διέθεταν μεγάλα περίπτερα στην ΙΤΒ, δεν θα έχουν καμία παρουσία στη διοργάνωση του 2023, και, αντί αυτού, μόνο 10 υπο-εκθέτες, οι οποίοι θα παρουσιαστούν σε μικρή κλίμακα, θα βρίσκονται στον χώρο της Visit USA. Η Φλόριντα θα εκπροσωπηθεί με παρόμοιο τρόπο.
Τόσο οι ΗΠΑ όσο και ο Καναδάς πρόσφατα λάνσαραν τις δικές τους εκδηλώσεις (Brand USA Travel Week και Canada Showcase) όπου παρουσίασαν τα προϊόντα τους σε συνεργάτες Β2Β με έναν πολύ πιο οικονομικό τρόπο. Αποτίμησαν δεν τα αποτελέσματα των εκδηλώσεων αυτών ως ικανοποιητικά και ισάξια με εκείνα που θα είχαν από τη συμμετοχή με περίπτερο στην ΙΤΒ όπου το κόστος θα ήταν σημαντικά υψηλότερο.
Στην περίπτωση των Φίτζι, η Tourism Fiji αποφάσισε να θέσει σε προτεραιότητα τις κοινές καμπάνιες με οργανωτές, προκειμένου να περάσει στην πρώτη φάση αναζωογόνησης του τουρισμού μετά την πανδημία.