Μετά το αναγκαστικό διάλειμμα λόγω της πανδημίας και έχοντας ως σύνθημά της το «Open for Change», η ITB Berlin, η κορυφαία ταξιδιωτική έκθεση στον κόσμο, επιστρέφει ως φυσική εκδήλωση από τις 7 έως τις 9 Μαρτίου, με εγχώριους και διεθνείς εκθέτες σε μεγάλους αριθμούς.
Περίπου το 90% της διαθέσιμης επιφάνειας του εκθεσιακού χώρου έχει ήδη καλυφθεί, με την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, που αποτελεί και το hot spot προορισμού, να σημειώνει κάλυψη 100%. Φέτος, είναι η πρεμιέρα και για τη γερμανική αγορά, οι διοργανωτές πολιτιστικού τουρισμού εκπροσωπούνται στο Culture Lounge ενώ η συμμετοχή στο Τμήματα Ταξιδιωτικής Τεχνολογίας, Κινητικότητας και Κρουαζιέρας, είναι ιδιαίτερα υψηλή.
Αναλυτικά:
Νέα αίθουσα πολλαπλών χρήσεων – hub27
Στην ITB Berlin 2023, το hot spot προορισμού είναι το hub27, η νέα αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, η οποία έχει καλύψει όλες τις θέσεις. Η Γεωργία, η επίσημη χώρα υποδοχής της ITB Berlin, εκπροσωπείται έντονα, όπως και η Αυστρία, η Ελβετία, η Βουλγαρία, η Πολωνία, η Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, η Τσεχία, η Σλοβενία, το Βερολίνο, το Βραδεμβούργο και η Deutsche Bahn, μαζί με διάφορα αεροδρόμια από όλη τη Γερμανία. Η ITB Blogger Base, το μέρος που πρέπει να επισκεφθούν όλοι οι διεθνείς ταξιδιωτικοί μπλόγκερ, βρίσκεται επίσης στο hub27.
Το περίπτερο του Γερμανικού Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού (DZT) περιλαμβάνει τις ομοσπονδιακές πολιτείες Βάδη-Βυρτεμβέργη, Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία, Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, Ρηνανία-Παλατινάτο, Σάαρλαντ, Σαξονία, Σαξονία-Άνχαλτ, Σλέσβιχ-Χολστάιν και Θουριγγία. Τα γερμανικά ομοσπονδιακά κρατίδια της Βαυαρίας, της Βρέμης (συμπεριλαμβανομένου του Bremerhaven), της Έσσης και της Κάτω Σαξονίας εκπροσωπούνται στα δικά τους περίπτερα στην Αίθουσα 6.2. Επιπλέον, η Spherie, εταιρεία που συμμετέχει για πρώτη φορά, θα παρουσιάσει θεαματικές εικόνες από drone.
Υψηλή διεθνής συμμετοχή
Η ζήτηση για θέσεις είναι υψηλή μεταξύ των Ελλήνων εκθετών, οι οποίοι εκπροσωπούνται στην Αίθουσα 1.1. Η Ιταλία, η Κροατία, η πΓΔΜ, η Μάλτα και η Βοσνία, που βρίσκονται όλες στην Αίθουσα 1.2, εκπροσωπούνται επίσης σε μεγάλους αριθμούς. Η Αλβανία, της οποίας οι εκθέτες κατανέμονται σε τρεις αίθουσες (συμπεριλαμβανομένης της Αίθουσας 1.1), έχει επίσης μεγάλη παρουσία. Στην Αίθουσα 2.1, η συμμετοχή του τουριστικού κλάδου της Ισπανίας είναι επίσης εντυπωσιακή και περιλαμβάνει τα μεγάλα περίπτερα της Turespaña και της Costa del Sol. Η Τουρκία παρουσιάζει τα τουριστικά της προϊόντα στις Αίθουσες 3.1β και 3.2α. Τα τμήματα Business Travel (VDR Association) και MICE (VDVO Association) ήταν πάντα σημαντικά στην ITB Berlin και φέτος εκπροσωπούνται επίσης σε μεγάλα περίπτερα στην Αίθουσα 3.1.
Στις Αίθουσες 22 και 23 οι επισκέπτες μπορούν επίσης να περιμένουν σημαντικές παρουσιάσεις από Αργεντινή, Μπελίζ, Βραζιλία, Χιλή, Κόστα Ρίκα, Εκουαδόρ, Γουατεμάλα, Γουιάνα, Κολομβία, Μεξικό, Νικαράγουα, Περού, Παραγουάη, Σουρινάμ, Ουρουγουάη και τα νησιά της Καραϊβικής Αρούμπα, Κουρασάο, Μαρτινίκα, Μπαχάμες, Τζαμάικα, Αντίγκουα, Τρινιντάντ και Τομπάγκο, Κούβα, Μπαρμπάντος και Δομινικανή Δημοκρατία.
Φέτος, η Αίθουσα 21 είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στις υποσαχάριες χώρες, όπως η Νότια Αφρική, η Μαδαγασκάρη, ο Μαυρίκιος, η Ρεϋνιόν, οι Σεϋχέλλες, η Μποτσουάνα, η Γκάνα, η Γκάμπια, η Ουγκάντα, η Τανζανία, η Κένυα, η Ζανζιβάρη και η Ζάμπια. Φέτος, μια σειρά από αφρικανικές χώρες, μεταξύ των οποίων η Αιθιοπία, η Ρουάντα, η Γουινέα και η Σενεγάλη, βρίσκονται στην Αίθουσα 22.
Αντιπροσωπείες από τις ΗΠΑ και τον Καναδά εκθέτουν στην Αίθουσα 3.1, μαζί με το Ισραήλ. Μετά από ένα διάλειμμα, η αεροπορική εταιρεία Condor επιστρέφει στην ITB Berlin, στην Αίθουσα Hall 3.1. Οι διεθνείς αντιπροσωπείες στους τομείς του Κέντρου Καριέρας ITB, του Adventure / Responsible Tourism και του Youth Travel παρουσιάζονται στην Αίθουσα 4.1. Το νέο ITB Lighthouse Stage στο Hall 4.1b θα φιλοξενεί παρουσιάσεις, συζητήσεις και εκδηλώσεις δικτύωσης υπό τους τίτλους Adventure Travel, Responsible Tourism και Tourism Careers.
Μια άλλη καινοτομία στο Hall 4.1 είναι το LGBTQ+ Pavilion. Οι εκθέτες εκεί περιλαμβάνουν το Visit Malta, το οποίο θα παρουσιάσει το φετινό Europride, και το Communitat Valenciana, το οποίο θα εκπροσωπηθεί στα Gay Games 2026, καθώς και το Visit Buenos Aires και το Visit Tampa Bay. Το Munich Tourism Board, Proudly Portugal, IGLTA, TOMONTOUR και τα Florida Keys and Key West εκπροσωπούνται επίσης με περίπτερα.
Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, οι αραβικές χώρες από τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή εκπροσωπούνται έντονα, με την Αίγυπτο, το Μαρόκο, το Κατάρ και το Ομάν να βρίσκονται στην Αίθουσα 4.2 και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και τη νεοφερμένη Σαουδική Αραβία στην Αίθουσα 3.2β. Φέτος, η Σαουδική Αραβία είναι ο μεγαλύτερος εκθέτης στην ITB Berlin. Οι συνεκθέτες του περιλαμβάνουν το NEOM, το γιγάντιο έργο έξυπνης πόλης στην έρημο. Ο Λίβανος επιστρέφει στην ITB Berlin στο Hall 3.2.
Στις Αίθουσες 5.2α και 5.2β η εστίαση είναι στην Ινδία, τις Μαλδίβες, τη Σρι Λάνκα, το Νεπάλ, τη Νέα Ζηλανδία, την Αυστραλία και την Αϊτή. Το Μπουτάν είναι μεταξύ εκείνων που επιστρέφουν στη μεγαλύτερη αγορά για τον διεθνή ταξιδιωτικό κλάδο. Το περίπτερο Meet The Pacific είναι νέο και περιλαμβάνει τα νησιά Κουκ, Φίτζι, Σαμόα και Βανουάτου. Το VisitLuxembourg, το Ολλανδικό Συμβούλιο Τουρισμού και το visit.brussels από τις χώρες της Μπενελούξ εκπροσωπούνται στην Αίθουσα 6.2β.
Στην Αίθουσα 9, η Airbnb Γερμανίας εκθέτει για πρώτη φορά στην ITB Berlin, όπως και τα Gorgeous Smiling Hotels GmbH, Hard Rock International και HomeToGo GmbH. Άλλοι εκθέτες σε αυτήν την αίθουσα είναι οι B&B Hotels Germany GmbH, Wheego share.rent.abo, DRIVALIA, Green Motion και οι αλυσίδες ξενοδοχείων NH, Marriott, Best Western, Hilton και Steigenberger. Αυτή είναι επίσης η πρώτη φορά που η Hyatt Inclusive Collection εκπροσωπείται στην έκθεση, στην Αίθουσα 22.
Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, οι σκανδιναβικές χώρες και οι χώρες της Βαλτικής καθώς και η Ιρλανδία, εκπροσωπούνται δυναμικά στην Αίθουσα 20. Το ΗΒ έχει και πάλι μεγάλο περίπτερο. Μεταξύ των μεμονωμένων εκθετών, το Greenland Travel βρίσκεται στην ίδια περιοχή με τα προηγούμενα χρόνια, όπως και οι Bero Berlin, Via Hansa, GJ Travel και Icelandair. Επίσης, οι επισκέπτες στο περίπτερο του myPostcard.com μπορούν να στείλουν ταχυδρομικές κάρτες δωρεάν. Οι νέοι συμμετέχοντες στην έκθεση, είναι οι εξής: St. Giles Hotels, V.O.S. Aps, Gainwell Sports, το Tour Partner Group, Holiday Tours Iceland, Manchester City FC, κατασκευασμένο το 2010, Boatservice Sightseeing As, Aavasaksa Lapland, καθώς και η Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα του Έξυπνου Τουρισμού, πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στο Asia Hall (26a/b), οι προορισμοί που περιμένουν τους επισκέπτες είναι η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Ταϊβάν, οι Φιλιππίνες, η Ιαπωνία, το Τόκιο, η Νότια Κορέα, η Μαλαισία, η Ινδονησία, η Μογγολία, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη, η Μιανμάρ και η Καμπότζη. Η Κίνα εκπροσωπείται από τις επαρχίες Zhejiang και Huangshan.
Πολυάριθμοι εκθέτες στους τομείς της Ταξιδιωτικής Τεχνολογίας και Κινητικότητας
Τα τμήματα Travel Technology και Mobility επιστρέφουν με μεγάλο αριθμό εκθετών. Όλες οι θέσεις της Travel Technology, είναι πλήρως καλυμμένες. Εδώ εκθέτες όπως οι GIATA, Sabre, Amadeus και Peakwork συνδυάζουν δοκιμασμένες ιδέες με καινοτόμες ιδέες – πιστοί στο σύνθημα «Open for Change». Το eTravel World στην Αίθουσα 6.1 είναι επίσης μεγαλύτερο από τα προηγούμενα χρόνια και περιλαμβάνει πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις και ένα εκτεταμένο eTravel Stage. Μεταξύ των εταιρειών τεχνολογίας που συμμετέχουν, είναι οι ASKSUITE TECNOLOGIA LTDA, Blastness, BUSINESS FRANCE, Spain Travel Tech, HiJiffy, Hotelmize, mTrip και Qtravel.ai.
Οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, η κρουαζιέρα και οι τουριστικοί πράκτορες εκπροσωπούνται στην Αίθουσα 25. Ειδικότερα, οι εκθέτες από τον ανανεωμένο τομέα κρουαζιέρας εκπροσωπούνται σε αριθμό ρεκόρ στην ITB Berlin 2023. Συμμετέχουν οι MSC Cruises, Explorer Journeys, VIVA Cruises και United Rivers για πρώτη φορά με δικά τους περίπτερα, ενώ τακτικοί εκθέτες όπως η Holland America Line, η nicko cruises και η Norwegian Cruise Lines εκπροσωπούνται ξανά.
Ο Ιατρικός Τουρισμός έχει τη δική του αίθουσα
Ένας μεγάλος αριθμός εκθετών στην Αίθουσα Τουρισμού Ιατρικού & Υγείας (26c) είναι από την Τουρκία. Εκεί εκπροσωπούνται πολυάριθμες νέες κλινικές, καθώς και ξενοδοχεία αποκατάστασης και προορισμοί. Αυτό κατέστησε δυνατή την αφιέρωση ολόκληρης της αίθουσας σε εκθέτες ιατρικής και υγείας.
Η γερμανική αγορά σηματοδοτεί το ντεμπούτο της και το Culture Lounge περιλαμβάνει διοργανωτές πολιτιστικού τουρισμού
Στην αίθουσα 6.2, βρίσκεται το Culture Lounge, ένας μεγάλος χώρος προβολής για τους διοργανωτές του πολιτιστικού τουρισμού. Μεταξύ των σχεδόν 50 συνεκθετών είναι αρκετά ευρωπαϊκά μουσεία, φεστιβάλ και πολιτιστικές περιοχές.
Φέτος, η γερμανική αγορά κάνει το ντεμπούτο της στην ίδια αίθουσα. Οι εκθέτες είναι μεταξύ άλλων οι Semperoper Dresden, Ferienpark Weissenhäuser Strand, Hirmer Very Hospitality, Flughafen Hamburg GmbH, Harzer Schmalspurbahnen GmbH, Wirtschaftsförderung & Technologietransfer GmbH, Stöcker Flughafen GmbH, Pro-Verpes και Stöcker Flughafen GmbH.
Ένα νέο χαρακτηριστικό φέτος είναι η Street Food Market στην Αίθουσα 7.2c όπου οι επισκέπτες μπορούν να κάνουν μια γαστρονομική περιήγηση και να απολαύσουν πλήρως τη διεθνή κουζίνα.
Τμήμα πολυτελών ταξιδιών HOME of LUXURY από την ITB
Τέλος, οι 23 εκθέτες από την αγορά πολυτελών ταξιδιών εκπροσωπούνται στο Marshall Haus στους εκθεσιακούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων των Serverin’s Resort & Spa, FUORITINERARIO και Quark Expeditions, μαζί με μέλη μέσων ενημέρωσης από το Luxus Insider και το Connoisseur Circle.