Πολύ καλά ξεκίνησε ο ευρωπαϊκός τουρισμός το 2015, καθώς οι αφίξεις στις περισσότερες χώρες κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, όπως δείχνει η έρευνα των τουριστικών τάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC) με τίτλο European Tourism 2015 – trends & prospects (Q1/2015), που αποκαλύπτει το tornosnews.
Η έρευνα υπογραμμίζει,ωστόσο, ότι η Ευρώπη, που είναι ο Νο 1 τουριστικός προορισμός στον κόσμο, δέχεται τις μισές αφίξεις από περιορισμένο αριθμό αγορών, οι οποίες κατά κύριο λόγο είναι ευρωπαϊκές και καταγράφουν μεσαίους ρυθμούς ανάπτυξης. Γι αυτό είναι ανγκαίο το άνοιγμα νέων αγορών, προκειμένου η γηραιά ήπειρο να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της στον παγκόσμιο τουριμσό.
Στην αύξηση των αφίξεων συμβάλουν, όπως αναφέρεται στην έρευνα, το βελτιωμένο οικονομικό περιβάλλον της περιοχής, η ελκυστικότητα των τιμών στην Ευρωζώνη λόγω του αδύναμου ευρώ και οι χαμηλές τιμές πετρελαίου, που ενισχύουν τις αφίξεις απο τις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά εξωτερικού της Ευρώπης. Οι επόμενοι μήνες θα καθορίσουν σε ποιο βαθμό θα εξισσοροπιστούν οι απώλειες από τη ρωσική αγορά, η οποία, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015, συνεχίζει να κινείται καθοδικά με μέσο όρο 30% σε σχέση με τα επίπεδα του περυσινού αντίστοιχου τριμήνου.
Τα δεδομένα του πρώτου τριμήνου δείχνουν συνεχιζόμενη ανάπτυξη των τουριστικών αφίξεων και διανυκτερεύσεων, με μερικούς εκ των ευρωπαϊκών προορισμών να καταγράφουν διψήφια αύξηση, όπως η Ισλανδία (+31.4%), η Κροατία (+24,6%), το Μαυροβούνιο (+23,2%), η Ρουμανία (+13,1%), η Ουγγαρία (+12,1%), η Σλοβενία (+11,7%), η Αυστρία (+11,4%) και η Σερβία (+11%).
Επισημαίνεται ότι στην έρευνα δεν υπάρχουν στοιχεία για την Ελλάδα, γιατί προφανώς η χώρα μας καθυστερεί στην αποστολή των στοιχείων αφίξεων και διανυκτερεύσεων. Υπενθυμίζουμε ότι στο α' τρίμηνο οι αεροπορικές αφίξεις κατάγραψαν αύξηση σχεδόν 29%.
Στην ευρωπαϊκή κατάταξη 12μήνου του 2014 της ETC με τις χώρες που είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση εισερχόμενου τουρισμού, η Ελλάδα βρίκσεται στην δεύτερη θέση μετά την Ισλανδία.
O ευρωπαϊκός τουρισμός το 2015 συνεχίζει να τροφοδοτείται κυρίως από τις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ μεγάλες προσδοκίες για φέτος εκφράζονται για τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Η πιο σημαντική ευρωπαϊκή αγορά εξερχόμενου τουρισμού, η Γερμανία, συνεχίζει να αναπτύσσεται οικονομικά εξαιτίας της αδύναμης συναλλαγματικής ισοτιμίας του ευρώ που τονώνει τις εξαγωγές, τις χαμηλές τιμές πετρελαίου και τους σταθερούς μισθούς.
Οι βασικοί δείκτες του Ην. Βασιλείου αποκαλύπτουν ισχυρή ανάπτυξη, ως αποτέλεσμα της φθίνουσας πορείας των τιμών πετρελαίου και της συρρίκνωσης της ανεργίας. Σε ευρύτερη κλίμακα, οι περισσότεροι προορισμοί είχαν θετικά αποτελέσματα από τις αγορές αυτές, με ισχυρή ανάπτυξη που οφείλεται σε εκτενείς προωθητικές ενέργειες μάρκετινγκ και στις καλές καιρικές συνθήκες οι οποίες ενίσχυσαν τη ζήτηση για χειμερινές διακοπές για σκι, ειδικά από τους Γάλλους και Γερμανούς τουρίστες.
Το 2015, οι μακρινές αγορές παραμένουν σημαντική πηγή εισερχόμενου τουρισμού στην Ευρώπη. Οι ΗΠΑ αποκρίθηκαν θετικά στη συνεχιζόμενη οικονομική ανάκαμψη και το ισχυρό νόμισμα, που ενίσχυσαν την ελκυστικότητα της Ευρώπης ως τουριστικού προορισμού. Καθώς οι οικονομικοί δείκτες εμφανίζουν σημάδια ανάκαμψης, ο εξερχόμενος τουρισμός των ΗΠΑ προς την Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί μέσα στο 2015 κατά 6%.
Οι μοναδικοί ευρωπαϊκοί προορισμοί που είχαν αύξηση από τη Ρωσία ήταν το Μαυροβούνιο και η Ρουμανία.
Μεικτή εικόνα παρουσιάζουν οι άλλες αγορές. Στην Ασία, η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας δεν εμπόδισε τους τουρίστες να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, ενώ στην Ιαπωνία παραμένουν φόβοι για αποδυνάμωση της ζήτησης εξαιτίας της μείωσης της καταναλωτικής δύναμης. Παρομοίως, οι περικοπές στη φορολογία και η πίεση των δαπανών διαγράφουν ένα πολύ πιο δυσχερές περιβάλλον για τη Βραζιλία συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.'
Κατεβάστε την έρευνα από εδώ ή κατεβάστε την από το συνημμένο αρχείο.