Δύσκολη θα είναι φέτος η αγορά κρατήσεων της τελευταίας στιγμής στη Μεσόγειο, σύμφωνα με εκτιμήσεις των τουριστικών πρακτόρων, εξαιτίας της ανησυχίας για το κλίμα αστάθειας που επικρατεί σε μερικούς από τους δημοφιλέστερους προορισμούς της περιοχής και λόγω της μειωμένης δυναμικότητας.
Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της Toucan Travel, Jo Matley, οι γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μεσόγειο έχουν περιορίσει τον αριθμό των παραδοσιακά ηλιόλουστων προορισμών στους οποίους οι επισκέπτες μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση. Όπως επισημαίνει η κ. Matley, τα προβλήματα έχουν συσσωρευτεί με τους αερομεταφορείς να αυξάνουν τις τιμές στις πτήσεις προς δημοφιλείς προορισμούς, κάτι που έχει οδηγήσει στη μείωση του αριθμού προσφορών στην αγορά.
«Κανείς δεν θέλει να πάει στην Τουρκία, την Τυνησία ή την Αίγυπτο και έχουν επιπλέον ενδοιασμούς για την Ελλάδα. Θα εξακολουθήσουν να αναζητούν καλές προσφορές σε προορισμούς που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα ήταν οικονομικοί», επισημαίνει η κ. Matley μιλώντας στο ttg.
Οι προορισμοί που είναι αυτή τη στιγμη δημοφιλείς είναι η Μινόρκα, η Μαγιόρκα και η Πορτογαλία, όμως προειδοποίησε ότι κάθε φορά που θα γίνεται αναζήτηση πτήσεων, οι αεροπορικές εταιρίες θα έχουν λάβει υπόψη τους την κατάσταση και οι καταναλωτές θα βρίσκουν μόνο προσφορές σε προορισμούς όπου θα επικρατεί αβεβαιότητα όπως η Τουρκία και η Ελλάδα.
Συνεχίζουμε να ενθαρρύνουμε τα ταξίδια στην Τουρκία, Ελλάδα και Αίγυπτο, επισήμανε, τονίζοντας ότι η επιστροφή τουριστών στην Τυνησία θα γίνει αλλά θα έχει προηγηθεί μάχη για αυτό.
Άλλοι εκτιμούν ότι η αγορά έχει αλλάξει τόσο που η αγορά κρατήσεων της τελευταίας στιγμής δεν κινούνται πια. Σύμφωνα με τον επικεφαλής εμπορίου και μάρκετινγκ της The Advantage Travel Partnership, John Sullivan, «το Μάιο και τον Ιούνιο υπήρχαν πραγματικά χαμηλές τιμολογήσεις, όμως επρόκειτο για την shoulder season (Απρίλιος έως μέσα Ιουνίου και Σεπτέμβριος έως Οκτώβριος). Καθώς όμως μεταφερόμαστε στην υψηλή σεζόν, δεν πιστεύω ότι η κατάσταση αλλάζει σε σχέση με πέρυσι ή πρόπερσι».
Όπως είπε, τα μέλη της κοινοπραξίας αλλάζουν τις κρατήσεις στους πελάτες που κατευθύνονταν στην Τυνησία, και τους διοχετεύουν στη Βουλγαρία, καθώς η χώρα αυτή έχει αντίστοιχες τιμές.
Ο ιδιοκτήτης της Baileys Travel στο Northamptonshire είπε ότι η αγορά κρατήσεων της τελευταίας στιγμής δεν είναι πια σε θέση να λειτουργήσει με τον συνήθη τρόπο. «Οποιοσδήποτε τουριστικός πράκτορας βασίζεται στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής επιθυμεί να μετακινήσει το επιχειρηματικό του μοντέλο σε κάτι πιο βιώσιμο», τόνισε.