Τουρκία: Η υπερπροσφορά δωματίων ρίχνει τις τιμές και την ποιότητα υπηρεσιών

14-09-15 | ΚΟΣΜΟΣ

Η μείωση των τουριστικών αφίξεων στην Τουρκία έχει οδηγήσει στην αύξηση των άδειων δωματίων στα ξενοδοχεία της χώρας, με τους εκπροσώπους του κλάδου να επισημαίνουν ότι οι μονάδες που κατασκευάστηκαν με γρήγορους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια εντείνουν το φαινόμενο της υπερπροσφοράς.

Οι τουριστικές απώλειες της χώρας που προκλήθηκαν από την αδύναμη συγκυρία για τους Ρώσους και τις ανησυχίες περί ασφάλειας, και η υπερπροσφορά δωματίων λόγω της αύξησης του αριθμού τους τα τελευταία χρόνια, αναγκάζει τους ξενοδόχους να προβούν σε μειώσεις τιμών. 

«Περί τις 35.000 νέες κλίνες προστίθενται ετησίως στην Αττάλεια, η οποία ήδη διαθέτει 600.000. Για να καλυφθεί αυτή η προσφορά για φέτος απαιτούνται ένα εκατ. τουρίστες περίπου. Η τρέχουσα τάση δεν είναι βιώσιμη καθώς ο κλάδος δεν έχει ανάγκη από έναν τόσο υψηλό αριθμό νέων δωματίων και κλινων», τονίζει ο γενικός διευθυντής του Cornelia Diamond Golf Resort, Zafer Alkaya.

Όπως αναφέρει στο eTN, πολλά ξενοδοχεία στην Αττάλεια αναγκάστηκαν να περικόψουν τις τιμές τους αυτή τη σεζόν. Τα ξενοδοχεία της Κωνσταντινούπολης δεν χρειάζεται να το κάνουν, όμως οι περικοπές στις τιμές δωματίου στην Αττάλεια είναι πολύ συχνό φαινόμενο, αναφέρει.

Η υπερπροσφορά έχει οδηγήσει επίσης τα ξενοδοχεία να κάνουν περικοπές και στα κόστη τους, ακόμα και με απολύσεις, υποβαθμίζοντας την ποιότητα υπηρεσιών και οδηγώντας στην προοπτική για νέες μειώσεις του αριθμού των τουριστών στους τουρκικούς προορισμούς, τόνισε ο κ. Alkaya.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της STR Global, oι πληρότητες των ξενοδοχείων τον Ιούνιο ήταν στο 68,6%, μειωμένες κατά 7,6% από τον αντίστοιχο μήνα του 2014. Οι υψηλότερες πληρότητες καταγράφηκαν στη Μάλτα (90,5%), στην Τσεχία (83,9%), στη Βρετανία (83,5%) και στη Λιθουανία (82,4%).

Ο κ. Alkaya τόνισε ότι ο τουριστικός κλάδος της Τουρκίας έχει ανάγκη από κατανοητές καμπάνιες προβολής, ειδικά στην Ευρώπη, προκειμένου να ανακτήσει την καλή εικόνα του. Σημείωσε δε ότι η χώρα έχει μειωμένα έσοδα ανά τουρίστα, παρά την έκτη θέση της στην κατάταξη με τις πιο δημοφιλείς χώρες στον κόσμο.

Ένα πρόβλημα, παρατηρεί ο κ. Alkaya, είναι η αύξηση των all inclusive ξενοδοχείων, ειδικά στην Αττάλεια. Οι τουρίστες που επιλέγουν τέτοια ξενοδοχεία περνούν σχεδόν τα σύνολο της διαμονής τους εντός του ξενοδοχείου. Αυτό έχει οδηγήσει στην υποβάθμιση της ποιότητας υπηρεσιών και της αντίληψης στο εξωτερικό περί διακοπών στην Τουρκία, είπε.

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....