O τουρκικός τουρισμός αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, που συνοψίζονται στην απειλή της τρομοκρατίας, στην άναρχη κατασκευή νέων πολυτελών ξενοδοχείων στα παράλια, στην προβληματική εικόνα της και στη βουτιά των ροών από τη Ρωσία, και έχει έρθει η ώρα να ληφθούν αποφάσεις, αναφέρει σε άρθρο του ο αρχισυντάκτης του fvw, Klaus Hildebrandt.
Μπορεί η Τουρκία να αποτελεί ένα τουριστικό success story, όμως τους τελευταίους μήνες οι επιχειρήσεις της παρουσιάζουν σημάδια κάμψης, επισημαίνει. Οι επιθέσεις στην Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, ο ιδιαιτέρως αλαζονικός πρόεδρος Ερντογάν και τέλος η κατάρριψη του μαχητικού αεροσκάφους της Ρωσίας, δημιουργούν στους τουρίστες από τη Γερμανία και τις γειτονικές της χώρες το αίσθημα της ανασφάλειας.
Αντικειμενικά βέβαια, επισημαίνει ο κ. Hildebrandt, τίποτα δεν έχει αλλάξει στην Τουρκία, αφού αποτελεί ασφαλή προορισμό για τους τουρίστες, ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει θέσει υψηλά στάνταρ και η χώρας έχει μεγάλη παράδοση στην καλή φιλοξενία.
Ωστόσο, η χώρα έχει σημαντικά προβλήματα στην εικόνα της και οι τουριστικοί φορείς το γνωρίζουν. Αυτός είναι ο λόγος που ζητήθηκε πιο ενεργητικό μάρκετινγκ από το υπουργείο Τουρισμού κατά το πρόσφατο συνέδριο της Ένωσης Ξενοδόχων, Aktob. Μάλιστα, ο κ. Hildebrandt επισημαίνει την ευθύτητα με την οποία έγινε κριτική στους περιορισμούς στην ελευθερία του Τύπου από τους ομιλητές στο συνέδριο.
Ωστόσο, αυτή η κατάσταση δεν είναι μόνο αποτέλεσμα πολιτικής, των μεταναστευτικών ροών και του πολέμου στη Συρία. Επί πολλά χρόνια, η τουριστική βιομηχανία, με πρώτον από όλους τον Vural Öger, έχει ασκήσει κριτική στην άνθιση των κατασκευών στην Τουρκική Ριβιέρα ζητώντας ένα πλάνο. Όμως γιγάντια πεντάστερα all inclusive ξενοδοχεία με πισίνες ξεφύτρωναν το ένα μετά το άλλο. Το προϊόν, επισημαίνει ο κ. Hildebrandt, είναι κατάλληλο για οικογένειες όμως δεν είναι τόσο ελκυστικό για τις νεότερες ηλικίες.
Η ελπίδα πάντα προερχόταν από τη Ρωσία, όμως αυτό το καλοκαίρι η συγκεκριμένη αγορά κατέρρευσε. Εάν η Τουρκία και η Ρωσία δε μπορέσουν να επιλύσουν τις μεταξύ τους διαφωνίες, τότε πολλά ξενοδοχεία θα κληθούν να αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα το 2016. Οι τουρίστες από τη Δυτική Ευρώπη δε μπορούν να καλύψουν όλες τις κλίνες, ακόμη και σε χαμηλές τιμές.
Όμως, ίσως αυτό το σοκ είναι απαραίτητο προκειμένου οι επενδυτές και οι τοπικές αρχές αρχίσουν να επανεξετάζουν την κατάσταση.