Τις βελτιώσεις που οφείλουν να ενσωματώσουν στη λειτουργία τους τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία, εάν επιθυμούν να επωφεληθούν από τη μεγάλη άνθιση που παρατηρείται στα ταξίδια των Κινέζων στο εξωτερικό, ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξη ο διευθυντής του Ερευνητικού Ινστιντούτου Εξερχόμενου Τουρισμού της Κίνας (COTRI), Δρ. Wolfgang Georg Arlt.
Παρά την επιβράδυνση της οικονομίας και την πρόσφατη πτώση του χρηματιστηρίου της Κίνας, το ενδιαφέρον των Κινέζων για ταξίδια στο εξωτερικό δεν έχει επηρεαστεί. Σύμφωνα με στοιχεία του ΠΟΤ, τα ταξίδια των κινέζων στο εξωτερικό αποτελούν την κορυφαία πηγή ταξιδιωτικών δαπανών στον κόσμο. Το 2015, οι Κινέζοι δαπάνησαν 215 δισ. δολάρια σε ταξίδια τους στο εξωτερικό, 53% περισσότερα σε σχέση με το 2014.
Μιλώντας για τις στρατηγικές που θα βοηθήσουν τα ξενοδοχεία της Ευρώπης να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους από την αγορά των κινέζων, ο κ. Arlt αναφέρει τα εξής:
-Είναι λάθος οι κινέζοι τουρίστες να αντιμετωπίζονται ως μία ενιαία αγορά, καθώς υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση ανάμεσά τους (δημογραφικά χαρακτηριστικά, επαγγέλματα και συχνότητα ταξιδίων). Για αυτό πρέπει να γίνουν κατανοητές οι διαφορετικές ομάδες κινέζων τουριστών.
-Εκτός από χώροι διανυκτέρευσης, τα ξενοδοχεία για τους κινέζους οργανώνουν εκδηλώσεις και δραστηριότητες για την ψυχαγωγία των επισκεπτών τους. Οι κινέζοι αναζητούν μοναδικές εμπειρίες στις διακοπές τους στο εξωτερικό και τις διηγούνται στους φίλους τους αφού επιστρέψουν. Για παράδειγμα, η οργάνωση ενός ειδικού ταξιδίου για συλλογή μανιταριών, που σπανίζουν στην Κίνα, είναι πρωτόγνωρη εμπειρία για τους κινέζους επισκέπτες.
-Επίσης, τα ξενοδοχεία πρέπει να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον συμβατό με τους κινέζους τουρίστες, μέσα στο οποίο θα αισθάνονται ότι οι ανάγκες τους ικανοποιούνται και ότι έχουν το σεβασμό των άλλων. Μικρές αλλαγές, όπως η προσθήκη κινεζικών αντικειμένων ή υλικών, αλλά και η προσφορά ζεστού φαγητού με ζεστό ποτό προσαρμοσμένο στην κουζίνα των κινέζων, βοηθούν.