Ευρωπαϊκά λιμάνια: νέος κανονισμός για τέλη χρήσης και δημόσια χρηματοδότηση

14-12-16 | ΚΟΣΜΟΣ

Οι κανόνες που διέπουν τα τέλη χρήσης και τη χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών λιμανιών από ναυτιλιακές εταιρείες και εθνικές κυβερνήσεις θα καταστούν σαφέστεροι χάρη στο νέο ευρωπαϊκό κανονισμό που υπερψήφισε το ΕΚ την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου.

«Μετά από 15 χρόνια συζητήσεων σχετικά με την ευρωπαϊκή πολιτική για τα λιμάνια, καταλήξαμε επιτέλους σε μια συμφωνία: τα υπάρχοντα μοντέλα διαχείρισης των λιμένων θα διατηρηθούν και για πρώτη φορά θα δοθεί έμφαση στις καλές συνθήκες εργασίας, οι οποίες αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της ανταγωνιστικότητας των λιμανιών», δήλωσε ο εισηγητής Knut Fleckenstein (Σοσιαλιστές, Γερμανία). «Η χρηματοοικονομική διαφάνεια βρίσκεται στο επίκεντρο της συμφωνίας, και θα διευκολύνει το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή ενός συγκροτημένου καθεστώτος κρατικών ενισχύσεων ενισχύοντας παράλληλα τις επενδύσεις στα λιμάνια», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η έλλειψη σαφών κανόνων για τη δημόσια χρηματοδότηση των λιμενικών υποδομών και τα τέλη χρήσης τους αποτελεί σοβαρό εμπόδιο για τις επενδύσεις. Ο νέος κανονισμός θα αυξήσει την αποδοτικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών και θα τα κάνει πιο ελκυστικά για τους επενδυτές.

Ο νέος κανονισμός θα εφαρμοστεί σε πάνω από 300 θαλάσσιους ευρωπαϊκούς λιμένες που ανήκουν στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών. Περιλαμβάνει ειδικές διατάξεις που προβλέπουν την υποχρέωση των λιμανιών να καταγράφουν με ακρίβεια στα λογιστικά τους συστήματα τους δημόσιους πόρους λαμβάνουν. Περιλαμβάνει ακόμη διατάξεις για την ενίσχυση της διαφάνειας στον τρόπο με τον οποίο καθορίζονται τα τέλη χρήσης των λιμενικών υποδομών και η παροχή λιμενικών υπηρεσιών.

Κάθε κράτος μέλος της ΕΕ θα υποχρεούται να εξασφαλίζει την ύπαρξη αποτελεσματικής διαδικασίας για τη διεκπεραίωση καταγγελιών.

Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των λιμενικών υπηρεσιών

Οι πάροχοι λιμενικών υπηρεσιών θα διασφαλίζουν ότι οι εργαζόμενοί τους λαμβάνουν την αναγκαία κατάρτιση για να αποκτήσουν τις γνώσεις που είναι απαραίτητες για την εργασία τους, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα υγείας και ασφάλειας. Οι απαιτήσεις κατάρτισης θα επικαιροποιούνται τακτικά προκειμένου να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της τεχνολογικής καινοτομίας.

Ο παρών κανονισμός δεν επιβάλλει κάποιο ειδικό μοντέλο για τη διαχείριση των θαλάσσιων λιμένων. Θέτει, ωστόσο, ειδικούς όρους, για τους φορείς διαχείρισης του λιμένα και τις αρμόδιες αρχές οι οποίοι θα μπορούν να θέτουν ελάχιστες απαιτήσεις για τους παρόχους υπηρεσιών ρυμούλκησης, πρόσδεσης των πλοίων, ανεφοδιασμού καυσίμων και συλλογής των αποβλήτων των πλοίων, ενώ θα μπορούν επίσης να περιορίζουν τον αριθμό των παρόχων αυτών των λιμενικών υπηρεσιών για λόγους ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντας.

Οι υπηρεσίες διακίνησης φορτίων και επιβατών θα υπόκεινται στους κανόνες χρηματοοικονομικής διαφάνειας, αλλά θα εξαιρεθούν από τους κανόνες που αφορούν την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών.

Το νομοθετικό ψήφισμα εγκρίθηκε με 546 ψήφους υπέρ, 140 κατά και 22 αποχές.

Ο νέος κανονισμός μένει τώρα να εγκριθεί από το Συμβούλιο της ΕΕ.

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....