Τουρκικός τουρισμός: Αύξηση πληρότητας, μείωση εσόδων στα ξενοδοχεία το α' τρίμηνο

28-04-17 | ΚΟΣΜΟΣ

Μετά από μήνες πτώσης, το ποσοστό πληρότητας αυξήθηκε στα ξενοδοχεία της Τουρκίας τον Μάρτιο, εξαιτίας της αύξησης του αριθμού των επιχειρηματικών συναντήσεων και την απότομη αύξηση του αριθμού των Ιρανών τουριστών που επισκέφθηκαν την Τουρκία κατά τη διάρκεια των διακοπών Nevruz. Ωστόσο, τα έσοδα των ξενοδοχείων συνέχισαν να μειώνονται κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Η πληρότητα το Μάρτιο αυξήθηκε κατά 5,3% έναντι του Μαρτίου του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της  STR Global, που ανακοίνωσε η Ένωση ξενοδοχείων της Τουρκίας (TÜROB). Στο πρώτο τρίμηνο η πληρότητα ανήλθε σε 52,3% έναντι 50,1% κατά την ίδια περίοδο του 2016. Τα έσοδα τριμήνου στα ξενοδοχεία σημείωσαν τη μεγαλύτερη βουτιά εσόδων σε όλη την Ευρώπη. Η μέση τιμή δωματίου περιορίστηκε στα 57,2 ευρώ από 74,2 ευρώ πέρυσι, ενώ τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο μειώθηκαν σε 29,3 ευρώ από 37,2 ευρώ πέρυσι.

Τόσο τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) και τη μέση ημερήσια τιμή (ADR), ένα μέτρο του μέσου επιτοκίου που καταβάλλεται για τα δωμάτια που πωλούνται, μειώθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. ADR τουρκική ξενοδοχεία υποχώρησε σε 57,2 ευρώ κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, από 74,2 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2016. RevPAR τους μειώθηκε επίσης σε 29,3 ευρώ κατά την ίδια περίοδο από 37,2 ευρώ. 

Ανησυχητική η απώλεια εσόδων στην Κωνσταντινούπολη 

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα ξενοδοχεία στην Κωνσταντινούπολη γνώρισαν και πάλι τη μεγαλύτερη πτώση στη μέση τιμή δωματίου (69,8 ευρώ τον Μάρτιο του 2017, 90,4 ευρώ τον Μάρτιο του 2016), αν και οι πληρότητες αυξήθηκαν σε 56,1% από 52,2% τον Μάρτιο του 2016. Τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο τον ίδιο μήνα, επίσης, υποχώρησαν στα 39,1 ευρώ από 47,1 ευρώ τον Μάρτιο του 2016.

Στα ξενοδοχεία της Αττάλειας οι πληρότητες το Μάρτιο αυξήθηκαν σε 55,1% από 49,8% τον ίδιο μήνα πέρυσι.

 

 

 

διαβάστε ακόμα

Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο
Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά