Εκπαιδευτικό πρόγραμμα e-learning στον τουρισμό

09-06-17 | ΚΟΣΜΟΣ

Tην τροφοδότηση των τουριστικών επιχειρήσεων της Ευρώπης με προσωπικό υψηλών δεξιοτήτων, αναλαμβάνοντας την εκπαίδευση των εργαζομένων στον κλάδο και συμβάλλοντας στη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα στον τουρισμό, προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την καινοτόμα πρωτοβουλία European Tourism Careers.

Όπως επισήμαναν εκπρόσωποι των συνεργαζόμενων οργανισμών σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σήμερα στην Αθήνα, η πρωτοβουλία αναπτύχθηκε από την ΕΕ με στόχο να αναβαθμίσει τις δεξιότητες των εργαζομένων στον τουρισμό και να επιμορφώσει τους εργοδότες του κλάδου, ιδιαίτερα των ΜμΕ, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος.

Βασίζεται στη λειτουργία ομώνυμης πλατφόρμας με δυνατότητες e-learning και με ενημερωτικά βίντεο, και, σε πρώτη φάση, απευθύνεται σε εργαζομένους (έως 35 ετών) και εργοδότες 6 χωρών της Ευρώπης. 

Το εκπαιδευτικό υλικό προετοιμάζεται από έρευνες στην αγορά εργασίας, οι οποίες εντοπίζουν τις δεξιότητες που απαιτούνται στον τουρισμό, και στη συνέχεια περνά μέσα από συνεργάτες της πλατφόρμας σε κάθε χώρα και διοχετεύεται στο διαδικτυακό τόπο www.tourismcareers.eu.

Η εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας European Tourism Careers, γίνεται στη βάση 6 υπό-κλάδων του τουρισμού: Καταλύματα, Γαστρονομία, Mάνατζμεντ Προορισμού (Destination Management), Ταξίδια και Περιηγήσεις, Εμπειρίες ξενάγησης και δραστηριοτήτων στην ύπαιθρο και Ψηφιακές Υπηρεσίες και Καινοτομία (social media κτλ.).

Η πλατφόρμα θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία στα τέλη του έτους ενώ προγραμματίζονται επίσης roadshow και ενημερωτικές εκδηλώσεις σε όλη την Ευρώπη για σκοπούς ενημέρωσης.

Στους στόχους της περιλαμβάνεται:

-η ενίσχυση της εικόνας της καριέρας στον τουρισμό με συμμετοχή των ΜμΕ, παρόχων εκπαίδευσης και ατόμων που αναζητούν εργασία.

-η παροχή βοήθειας σε παρόχους εκπαίδευσης στην αναβάθμιση της απασχόλησης για τους μαθητές τους

-η υποστήριξη της διεθνούς συνεργασίας και των συνεργειών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στον τουρισμό.

Η πρωτοβουλία χρηματοδοτείται από το πρότζεκτ της ΕΕ «IDEATE» το οποίο προωθεί την ανάληψη θέσεων εργασίας υψηλών προσόντων και εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Έχει αναπτύξει ήδη συνεργασίες με τοπικούς φορείς του τουρισμού και της οικονομίας στις χώρες που περιλαμβάνονται στη δράση του. Κύριοι στόχοι του Έργου IDEATE είναι η προώθηση των δυνατοτήτων καριέρας στον Ευρωπαικό τουρισμό και η προώθηση της επιμόρφωσης των εργαζομένων και των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων σε Ευρωπαϊκό επίπεδο με στόχο την από κοινού βελτίωση των δεξιοτήτων τους.

Στόχος μας είναι να κάνουμε ξεκάθαρο στους εκπαιδευόμενους ποιά δουλειά μπορούν να ακολουθήσουν στον τουρισμό και να τους μεταδώσουμε τα μυστικά της εργασίας, επισήμανε η κ. Σύλβια Μπαρόνε, εκπρόσωπος της Federturismo Confindustria που εκπροσωπεί τουριστικές επιχειρήσεις της Ιταλίας. Η ΕΕ επενδύει σε αυτό το πρότζεκτ προκειμένου να γίνει ο τουρισμός μία από τις οικονομίες της Ευρώπης που θα δημιουργεί σημαντικά έσοδα, επισήμανε.

«Πρέπει να δημιουργήσουμε καλό περιβάλλον εργασίας, εκπαίδευση που να συνδυάζει τις απαιτούμενες δεξιότητες με το χώρο εργασίας. Εάν θέλουμε να κάνουμε τον τουρισμό μηχανή ανάπτυξης, πρέπει να αξιοποιήσουμε τα τεχνικά εργαλεία που χρηματοδοτεί η Ευρώπη». Στην Ελλάδα θα μπορούσε να λειτουργήσει ένας εκπαιδευτικός πιλότος της πρωτοβουλίας για τις startup, επισήμανε. 

Πρόκειται για μια ανταποδοτική δράση κατάρτισης εργαζομένων στον τουρισμό, δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Alessandro Carbone, Διευθυντής Τουρισμού της Academy of Enterpreneurship. Αναφερόμενος στο έργο των συνεργατών της πλατφόρμας, είπε ότι σε κάθε χώρα γίνονται επαφές με την αγορά εργασίας για να καθορισθούν οι απαιτήσεις της ώστε να ενσωματωθούν ως εκπαιδευτικό υλικό στην πλατφόρμα.

Ο αντιπρόεδρος του ομίλου Αldemar, κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, μιλώντας για τον ελληνικό κλάδο της φιλοξενίας, είπε ότι όχι απλώς δεν είναι στελεχωμένος με επαρκώς εκπαιδευμένο προσωπικό, αλλά και ο αριθμός των εργαζομένων στα ξενοδοχεία δεν είναι αρκετός πια για να καλύψει τις ανάγκες του. Αυτό συμβαίνει, όπως είπε, γιατί δεν υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για εργασία στον κλάδο, γιατί τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα δεν καταφέρνουν να προσελκύουν σπουδαστές στον τουρισμό και γιατί ο κλάδος δεν έχει δώσει έμφαση στο να προσφέρει όραμα και κίνητρα στους νέους για να ασχοληθούν με αυτόν. 

«Ο κλάδος των ξενοδοχείων δεν προσφέρει ένα ξεκάθαρο μονοπάτι καριέρας. Έχουμε αποτύχει να τους δείξουμε ότι ο τουρισμός είναι το μονοπάτι για την επιτυχία», είπε.

Αναφέρθηκε ακόμα στην απειλή που δέχονται τα ξενοδοχεία από την οικονομία διαμοιρασμού, η οποία, όπως είπε, ασκεί πιέσεις, μεταξύ άλλων, και στην απασχόληση στον κλάδο. Παρότι η δυναμική της οικονομίας αυτής δε μπορεί να ανακοπεί υπάρχει ανάγκη για ίση φορολογική μεταχείριση με τα ξενοδοχεία, τόνισε, ώστε να μην αφανισθούν οι ΜμΕ και να διατηρούνται οι θέσεις εργασίας.

Τέλος, είπε ότι ο ελληνικός τουρισμός, ο οποίος αγγίζει κάθε επάγγελμα στη χώρα, έχει ανάγκη την εξωστρέφεια και τη διάδοση των γνώσεων. Ο τουρισμός μπορεί να υποσχεθεί στους εργαζομένους το μονοπάτι προς την επιτυχία, προς τα χρήματα αλλά και προς έναν βιώσιμο τρόπο ζωής στην ελληνική περιφέρεια.

Στην Ελλάδα καταγράφεται η μικρότερη συμμετοχή από μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο πρόγραμμα, δήλωσε ο κ. Ανδρέας Στεφανίδης, πρόεδρος της Academy of Enterpreneurship. Στα εκπαιδευτικά προγράμματα για την Ελλάδα, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον παράκτιο τουρισμό και στις καινοτόμες ΜμΕ. Επιδιώκουμε να συνδέσουμε την ερευνητική κοινότητα με την απασχόληση, είπε.

 

διαβάστε ακόμα

Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο
Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά