Η Μαγιόρκα λέει όχι στον «τουρισμό του αλκοόλ»

27-07-17 | ΚΟΣΜΟΣ

Η Πάλμα προσελκύει εδώ και χρόνια ένα είδος τουρισμού που έχει φτάσει το νησί στα όριά του. Πλέον η τοπική κοινωνία και ο νέος δήμαρχος θέλουν να αλλάξουν την εικόνα προωθώντας ένα άλλο μοντέλο τουρισμού. Διαβάστε το δημοσίευμα της DW...

Πλάγια ντε Πάλμα. Συμπλοκές μεταξύ τουριστών, ξυλοδαρμοί, μια επίθεση με τσεκούρι, ένας Γερμανός τουρίστας σε κώμα. Εικόνες σαν κι αυτές καταγράφονται με μεγάλη συχνότητα στη διάσημη παραλία της πρωτεύουσας της Μαγιόρκας, Πάλμα, που αποτελεί κάθε καλοκαίρι κορυφαίο τουριστικό προορισμό, ιδίως για Γερμανούς τουρίστες. Η αιτία συνήθως είναι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Και φέτος το καλοκαίρι ανθεί ο λεγόμενος «τουρισμός του αλκοόλ» στη Μαγιόρκα. Πολλοί τουρίστες έρχονται στο νησί των Βαλεαρίδων αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό. Μάλιστα σε κάποια μαγαζιά με σουβενίρ μπορεί κανείς να βρει ακόμη και μπλουζάκια με τυπωμένα logo: «Ήρθα για να μεθύσω!».

Όμως από τον τουρισμό αυτού του είδους η Μαγιόρκα δεν βγαίνει κερδισμένη. Αυτό το γνωρίζει καλά ο Άντονι Νογκουέρα, ο δήμαρχος της πρωτεύουσας του νησιού. Μετά και τα τελευταία κρούσματα βίας μεταξύ Γερμανών τουριστών, που έφεραν και πάλι τη Μαγιόρκα στο επίκεντρο της δημοσιότητας -με αρνητικό βέβαια τρόπο- ο Άντονι Νογκουέρα συναντήθηκε πριν λίγες μέρες στο δημαρχείο της πόλης με την πρόξενο της Γερμανίας στη Μαγιόρκα Ζαμπίνε Λάμερς. Ο ίδιος δεν σταματά με κάθε ευκαιρία να υπογραμμίζει δημόσια ότι «αυτού του είδους οι τουρίστες δεν είναι ευπρόσδεκτοι πια στο νησί». Ο Νογκουέρα δεν διστάζει μάλιστα να αναφέρθεί ειδικότερα και στους νεοναζί τουρίστες, που έρχονται στο νησί για να προκαλέσουν φασαρίες, όπως πρόσφατα.

Στροφή σε ένα άλλο μοντέλο μαζικού τουρισμού

Ο 30χρονος Άντονι Νογκουέρα εξελέγη δήμαρχος μόλις στις αρχές Ιουλίου. Κι όμως ήδη μοιάζει αποφασισμένος να αλλάξει την εικόνα του νησιού των Βαλεαρίδων. «Πιστεύω ότι όλοι συμφωνούμε ότι εικόνες από το κακόφημο κέντρο της πόλης δεν κάνουν καλό ούτε στην Πάλμα ούτε σε όλο το νησί», ανέφερε χαρακτηριστικά μετά τη συνάντησή του με τη Γερμανίδα πρόξενο. Πιο συγκεκριμένα στην Schikenstrasse και στο περιβόητο μπαρ «Bierkönig» ήταν που σημειώθηκαν στα τέλη Ιουνίου βίαιες συμπλοκές μεταξύ Γερμανών τουριστών. Λίγες μέρες νωρίτερα είχε προηγηθεί στο ίδιο μπαρ βίαιο περιστατικό με πρωταγωνιστές μια ομάδα νεοναζί, που εισέβαλαν κυριολεκτικά στον χώρο με ναζιστικές σημαίες.

Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος: Oι φιλήσυχοι τουρίστες που έρχονται στη Μαγιόρκα για ξεκούραση και οικογενειακές διακοπές. Οι περισσότεροι εξ αυτών δηλώνουν ότι δεν φοβούνται αλλά ούτε και πτοούνται, θα επέλεγαν και πάλι τη Μαγιόρκα για διακοπές. Σε αυτό συμφωνεί και ο δήμαρχος Πάλμας, ο οποίος σημείωσε στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων: «Δεν είμαστε γενικά και αορίστως κατά του τουρισμού, το αντίθετο. Θέλουμε τουρίστες που έρχονται στη Μαγιόρκα για να απολαύσουν τη θάλασσα και όλα όσα τους προσφέρει το νησί». Για τον λόγο αυτό η Πάλμα βρίσκεται σε επαφές με το γερμανικό προξενείο με στόχο μια κοινή καμπάνια προώθησης της «άλλης» εικόνας του νησιού. Ο Άντονι Νογκουέρα δεν θέλει ακόμη να δώσει στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες. Πάντως, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, έχει στο πλευρό του και τους ξενοδόχους αλλά και ιδιοκτήτες εστιατορίων και μπαρ της περιοχής. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο dpa o Φρανθίσκο Μαρίν, εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων από την Πλάγια ντε Μαγιόρκα, αυτό το είδος τουρισμό τα τελευταία χρόνια ολοένα χειροτερεύει και δεν μπορεί να γίνει ανεκτό για πολύ ακόμη.

Πηγή: Deutsche Welle

διαβάστε ακόμα

ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο