Ισπανικός τουρισμός: Εκτινάχθηκαν τα ενοίκια στη Μαγιόρκα

25-08-17 | ΚΟΣΜΟΣ

Στην πρωτεύουσα της Μαγιόρκας η αγορά ακινήτων αναπτύσσεται με απίστευτους ρυθμούς. Εις βάρος των μικρών καταστημάτων που δεν μπορούν πλέον να αντεπεξέλθουν στα υψηλά ενοίκια. Διαβάστε το ρεπορτάζ της DW...

Εδώ και πολλά χρόνια η Ιβόν Ζίμπενμαν επισκέπτεται τακτικά τη Μαγιόρκα. Κάθε φορά όταν φτάνει στο αεροδρόμιο πηγαίνει πρώτα στο Bar Cristal και παραγγέλνει ένα ποτήρι cava (ισπανικός αφρώδης οίνος). «Τότε ξεκινούν οι διακοπές μου» λέει χαρακτηριστικά.

Αυτή η συνήθειά της όμως πρόκειται να αλλάξει στο άμεσο μέλλον. Ο ιδιοκτήτης του παραδοσιακού μπαρ, που έχει φιλοξενήσει αμέτρητους τουρίστες και ντόπιους αναγκάζεται να βάλει λουκέτο στην επιχείρησή του αφού δεν μπορεί να αντεπεξέλθει πλέον οικονομικά. Το ενοίκιο του καταστήματος αυξήθηκε στα 25.000 € το μήνα συν ΦΠΑ, όπως λέει ο Τόλο Ράμις που λειτουργεί το Bar Cristal μαζί με την αδερφή του Μίτα. Το 1955 η οικογένεια ανέλαβε το μαγαζί, το οποίο λειτουργεί ως μπαρ από το 1930. «Μέχρι τώρα πληρώναμε 5.000 € συμπεριλαμβανομένων των φόρων» αναφέρει ο Τ. Ράμις και επισημαίνει ότι με το κλείσιμο του καταστήματος, δέκα  συνεργάτες θα χάσουν τη δουλειά τους.

Πολυεθνικές στη θέση παραδοσιακών καταστημάτων

Στην Πάλμα, την πρωτεύουσα το νησιού, η αγορά ακινήτων ακμάζει. Το τελευταίο εξάμηνο τα ενοίκια των καταστημάτων στην πόλη αυξήθηκαν κατά 15%, υποστηρίζει ο Τόνι Σαμπόλ, εκπρόσωπος του συνδέσμου μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στη Μαγιόρκα. Αυτός όμως είναι μόνο ο μέσος όρος. Στην παλιά πόλη τα ενοίκια έχουν ακόμη και διπλασιαστεί. Έτσι πολλοί καταστηματάρχες αναγκάζονται να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους. Τώρα ετοιμάζεται μια στατιστική στην οποία θα καταγραφούν τα παραδοσιακά καταστήματα που έχουν βάλει λουκέτο.

Στη θέση του Bar Cristal θα ανοίξει μάλλον ένα υποκατάστημα τηλεφωνικής εταιρείας ή παιδικών ρούχων. Πολυεθνικές εταιρείες δηλαδή, που μπορούν να πληρώσουν τα ενοίκια.

Η ευθύνη είναι και των καταναλωτών

«Ο μαζικός τουρισμός και η αβέβαιη κατάσταση σε άλλες χώρες της Μεσογείου συνετέλεσαν στην αύξηση του ενδιαφέροντος των επενδυτών» λέει ο Τ. Σαμπόλ συμπληρώνοντας ωστόσο ότι η ευθύνη δεν είναι μόνο των επενδυτών. «Είναι θέμα των καταναλωτών. Δεν μπορούμε να πηγαίνουμε κάθε μέρα στο σούπερ μάρκετ και μετά να παραπονιόμαστε ότι κλείνει το συνοικιακό μπακάλικο».

Για να μην αλλάξει τουλάχιστον η παραδοσιακή αρχιτεκτονική της πόλης, τον περασμένο Ιούνιο, 162 κτίρια και αρχιτεκτονικά στοιχεία ανακηρύχθηκαν διατηρητέα.

Πάντως η Ιβόν Ζίμπενμαν δεν συμφωνεί με τις αλλαγές που παρατηρεί στο νησί: «Είναι μια ανησυχητική εξέλιξη που λαμβάνει χώρα αυτή τη στιγμή. Η πόλη χάνει σιγά σιγά την ταυτότητά της».

διαβάστε ακόμα

Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο
Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά
Όμιλος Jet2 και Jet2holidays | Επιπλέον πτήσεις προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο από το Leeds Bradford