Σε ένα εκατ. κινέζους τουρίστες στοχεύει η τουριστική βιομηχανία της Τουρκίας το 2018, που έχει ανακηρυχθεί ως «Τουριστικό Ετος Τουρκίας» στην Κίνα στο πλαίσιο του πρότζεκτ «One Belt One Road», εκτιμώντας ότι θα δημιουργήσει σημαντικές ευκαιρίες για τον κλάδο.
Ωστόσο η Τουρκία χρειάζεται ένα αναλυτικό σχέδιο μάρκετινγκ και δημόσιων σχέσεων με το οποίο θα μπορέσει να αξιοποιηθεί η ευκαιρία σε μια πολύ μεγάλη αγορά, δήλωσες στη Χουριέτ ο επικεφαλής της Wanda Real Beijing, που ανήκει στον κινεζικό όμιλο Wanda, Fuat Köroğlu.
Σχέδιο μάρκετινγκ χρειάζεται επίσης, όπως είπε, και για προβολή στην κινεζική τηλεόραση. Πρέπει ακόμα, τόνισε, να μελετηθούν οι ανταγωνιστικές αγορές της Τουρκίας που προτιμούν οι Κινέζοι, όπως η Ν. Κορέα, η Ιαπωνία, η Ταϋλάνδη, Γαλλία, Ιταλία, Ελβετία, ΗΠΑ, Σιγκαπούρη και Μαλδίβες.
Η Τουρκία, είπε, πρέπει να διαφοροποιήσει τις τουριστικές της ατραξιόν καθώς οι κινέζοι δεν προτιμούν την ηλιοθεραπεία και τις παραλίες.
Οι δημοφιλέστεροι τουρκικοί προορισμοί στους Κινέζους είναι το Παμούκκαλε, η Κωνσταντινούπολη και η Καππαδοκία.
Το 2011 η Τουρκία είχε 98.000 κινέζους τουρίστες, ανεβαίνοντας σε 313.000 το 2015 με μεγάλες απώλειες όμως το 2016 εξαιτίας ανησυχιών για το επίπεδο ασφάλειας. Το πρώτο 5μηνο του 2017, τη χώρα επισκέφθηκαν 81.000 Κινέζοι.
Στόχος είναι το 2017 οι Κινέζοι να φθάσουν τις 300.000, όμως όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων του Ντενιζλί και μέλος ΔΣ της Ενωσης Ξενοδόχων Τουρκίας (TÜROFED), Murat Şen, παραμένει ένα μικρό μέρος από την πίτα των 180 εκατ. Κινέζων που ταξιδεύουν κάθε χρόνο στο εξωτερικό και δαπανούν 250 δισ. δολάρια.
Η Τουρκία θα μπορούσε να προσελκύσει περισσότερους από 1 εκατ. Κινέζους με συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις στη Κίνα, με προώθηση των προορισμών της εκεί, με νέες αεροπορικές συνδέσεις με Παμούκκαλε και Καππαδοκία, τόνισε.
Ακόμη, ο CEO της Haisia Tourism and Travel Agency, Zeng Wei, κρίνει απαραίτητη τη λήψη μέτρων ασφαλείας στη χώρα.