1,5 εκατ. τουρίστες επιλέγουν ετησίως τις ιταλικές πόλεις για ταξίδια με επίκεντρο τα ψώνια, δαπανώντας 110 ευρώ ημερησίως για αγορές ρούχων (60%), αξεσουάρ και δερμάτινα είδη (17,3%) και κοσμήματα και αρώματα (3,6%).
Σύμφωνα με στοιχεία του Shopping Tourism Italian Monitor, το Μιλάνο, με μεγάλη παράδοση σε παγκόσμιο επίπεδο στα ταξίδια για shopping, έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στη χώρα τουριστών με βασικό κίνητρο του ταξιδιού τους τα ψώνια (15,4%). Ακολουθεί η Φλωρεντία (6%), η Ρώμη (3,8%), η Βενετία (1,4%) και το Τορίνο (1,1%).
Το Μιλάνο συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αριθμό αναφορών (20,3%) ανάμεσα σε δείγμα 6.000 ανθρώπων (έρευνα του Shopping Tourism Italian Monitor), η Ν. Υόρκη είναι δεύτερη με 17,4% και ακολουθούν το Παρίσι (16%) και το Λονδίνο (14,2%).
Ιδιαίτερα στη Ρωσία παρατηρείται μεγάλη αύξηση (+64%) των διαδικτυακών αναζητήσεων (στην πλατφόρμα Yandex) για την εβδομάδα μόδας του Μιλάνου.
Από το 2016, η ετήσια δαπάνη επισκεπτών στις 5 πόλεις που εξέτασε η έρευνα, ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, τα 610 εκατ. ευρώ δαπανήθηκαν στο Μιλάνο, τα 422 στη Ρώμη, τα 281 εκατ. στη Φλωρεντία, τα 230 εκατ. στη Βενετία και τα 67 εκατ. στο Τορίνο.
Η μέση ημερήσια δαπάνη στο Μιλάνο ανέρχεται σε 121 ευρώ, στη Ρώμη σε 77,8 ευρώ και στη Φλωρεντία σε 45,15 ευρώ.