Η επαναφορά των ξενοδοχειακών τιμών στα επίπεδα προ της κρίσης είναι τώρα ο στόχος για τον τουρκικό τουρισμό, καθώς οι αφίξεις ανακάμπτουν. Αυτό εκτιμάται ότι θα συμβεί από το 2019 και μετά.
Οι τιμές που δίνονται και εφέτος, αν και είναι αυξημένες σε σχέση με το 2017, δεν αφήνουν περιθώρια κερδοφορίας. Χαρακτηριστικά, ο διευθυντής του Palm World Resort & Spa στο Side στην νότια ακτή της Τουρκίας ανέφερε στο Reuters, με αφορμή την παρουσία της Τουρκίας στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου, ότι οι μέσες τιμές φέτος στα 200 δωμάτια του ξενοδοχείου είναι στα 25 ευρώ, όμως για να είναι κερδοφόρο η χρέωση ανά διανυκτέρευση πρέπει να είναι 26 ευρώ.
Ο Selahittin Sarıgül, διευθυντής προϊόντων στο ξενοδοχείο Club Nena, 585 δωματίων στο Manavgat, επίσης στη νότια ακτή, ανέφερε ότι οι κρατήσεις είναι τουλάχιστον 50% υψηλότερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο, αλλά οι τιμές παραμένουν χαμηλές. "Θα χρειαστούν μερικά χρόνια για να φτάσουν οι τιμές στα επίπεδα πού ήταν προ κρίσης", δήλωσε.
Ορισμένα ξενοδοχεία δεν επιβίωσαν από την ύφεση στον τουρισμό της Τουρκίας. Τα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου 500 ξενοδοχεία λιγότερα άνοιξαν το 2017, έναντι του 2016. Οι πληρότητες, πάντως, αυξήθηκαν πέρυσι στο 60% από 53% το 2016, χάρη, όμως, στις χαμηλές τιμές.
Ο αριθμός των ξένων επισκεπτών αυξήθηκε κατά 28% στα 32,4 εκατομμύρια το 2017 και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω σε πάνω από 38 εκατομμύρια φέτος.
Ο υπουργός Τουρισμού Numan Kurtulmuş δήλωσε ότι πολλά ξενοδοχεία βιάστηκαν να μειώσουν τις τιμές τους και εκτιμά ότι του χρόνου θα επανέλθουν στα κανονικά επίπεδα.
Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση διατηρεί και φέτος τα κίνητρα για τις αεροπορικές εταιρείες charter, που φτάνουν σε επιδότηση έως και 9.000 δολ. ανά πτήση για τους τουρίστες που θα φέρνουν στην Τουρκία τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του 2018. Έχει επίσης λάβει μέτρα για να διευκολύνει τα ξενοδοχεία να ανανεώσουν τις μισθώσεις. Οι ξενοδόχοι ζητούν φτηνά δάνεια και μείωση του υψηλού φόρου στο αλκοόλ.
Μέχρι το 2023, η Τουρκία έχει ως στόχο να προσελκύσει 50 εκατομμύρια τουρίστες με έσοδα 50 δισ.δολ. ετησίως. Προς τούτο, εκτός από τις διακοπές στην παραλία προωθεί αθλητικές και άλλες δραστηριότητες και άνοιγμα στις αγορές της Ασίας, με έμφαση στην Κίνα, Ινδία και Νότια Κορέα.