Αμηχανία έχει προκαλέσει η διαρροή στη δημοσιότητα εγγράφου που συνέταξε ο βρετανικός ΕΟΤ, Visit Britain, και απέστειλε στους ξενοδόχους και τους τουρ οπερέιτορ της χώρας μέσα στο οποίο περιέχονται ιδιαίτερα αιχμηροί χαρακτηρισμοί για την περιγραφή των τουριστών από ξένες χώρες.
Παρότι το Visit Britain επιμένει πως το έγγραφο, το οποίο εκδόθηκε με τη μορφή εσωτερικής οδηγίας προς τους εργαζόμενους του τουρισμού στη Βρετανία, έχει σκοπό να συμβάλλει στην βελτίωση των υπηρεσιών προς τους αλλοδαπούς τουρίστες που εισρέουν στη χώρα, η δημοσιότητα που πήρε το περιεχόμενό του σε χώρες εκτός της Βρετανίας προκάλεσε μεγάλες συζητήσεις, καθότι περιέχει μη κολακευτικούς χαρακτηρισμούς για τουρίστες που αντιστοιχούν στις μεγαλύτερες αγορές στις οποίες απευθύνεται ο Visit Britain για την προβολή της Βρετανίας.
Οι Ρώσοι χαρακτηρίζονται «κρύοι και όχι ιδιαίτερα ανοικτοί κι ευγενικοί», ενώ «ξοδεύουν περισσότερα απ’ όσα μπορούν να πληρώσουν» κατά την παραμονή τους στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο «ψηλός αυτός λαός» απογοητεύεται από το μέγεθος των δωματίων των λονδρέζικων ξενοδοχείων, γι’ αυτό ο Visit Britain συμβουλεύει τους ξενοδόχους να διαμορφώσουν τα ξενοδοχεία τους ώστε να διαθέτουν «ψηλότερα ταβάνια και διαδρόμους». Οι Ρώσοι «αγαπούν το ψωμί και το φαγητό» και προτιμούν τα τρία ζεστά γεύματα της ημέρας να συνοδεύει μαύρο ψωμί.
Οι Γερμανοί περιγράφονται ως «απαιτητικοί, επιθετικοί και αγενείς» ενώ, όπως αναφέρει το έγγραφο οδηγιών του Visit Britain, τους αρέσει να «κάνουν πρόγραμμα εξ αρχής», να συλλέγουν «λεπτομερείς πληροφορίες για όλες τις δραστηριότητες». Επίσης, έχουν εμμονή με την «καθαριότητα».
Οι Κινέζοι έχουν ιδιοτροπίες σχετικά με τα μαλακά κρεβάτια, που δεν τους αρέσουν, δεν τους αρέσουν επίσης οι ιστορίες με φαντάσματα αλλά και τέσσερα κρεβάτια μέσα σ’ένα δωμάτιο, καθότι, σύμφωνα με αυτούς, προκαλούν την εμφάνιση φαντασμάτων. Οι Κινέζοι σιχαίνονται να μιλούν για χρήματα και οποιοδήποτε φιλέτο κρέατος «θεωρείται μη ενδιαφέρον πιάτο». Αντίθετα, είναι βολικοί στο φαγητό, προτιμώντας πιάτα με τηγανισμένα λαχανικά αλλά και πικάντικες γεύσεις.
Οι Ινδοί «τείνουν να αλλάζουν γνώμη πολύ γρήγορα», αλλά όχι στα παζάρια, στη διαδικασία των οποίων μπαίνουν μόνο «εφόσον τους φαίνεται καλή ευκαιρία». Επίσης, δεν είναι καλοί οδηγοί, τους αρέσει να κάνουν «αδιάκριτες προσωπικές ερωτήσεις» αλλά με καλή πρόθεση και αποφεύγουν τις πιστωτικές κάρτες γιατί αποτελούν «πειρασμό» και είναι «δύσκολο να κατανοήσουν τη λειτουργία τους».
Οι Γάλλοι περιγράφονται ως εσωστρεφείς τουρίστες, που δεν «γελούν και δεν κοιτούν στα μάτια τους αγνώστους», οι οποίοι όμως «δεν θα διστάσουν να σε προκαλέσουν ή να εκφράσουν τα παράπονά τους αν κάτι δεν τους ικανοποιεί».
Οι Αυστραλοί αναφέρονται ως «σαρκαστικοί», «ανυπόμονοι» εξαιτίας των μεγάλων σε διάρκεια πτήσεων και σχεδόν ποτέ δεν δίνουν φιλοδώρημα «εκτός αν το σέρβις είναι άριστο».