Ταξιδιωτικά γραφεία: Πόσο καλή λύση είναι τελικά η πίστωση για μελλοντικό ταξίδι;

26-03-20 | ΚΟΣΜΟΣ

Διχάζει τους οργανωτές ταξιδίων στη Γερμανία το κατά πόσο η πίστωση των χρημάτων που έχουν καταβάλλει οι ταξιδιώτες για ταξίδια που ακυρώθηκαν για χρήση σε μελλοντικό ταξίδι, σε αντίθεση με την επιστροφή του ποσού που είχαν καταβάλλει για αυτά, αποτελεί τη λύση για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων στην κρίση.

Η ένωση γερμανών τουρ οπερέιτορ, DRV, επισημαίνει ότι η λύση της πίστωσης για ταξίδια που ακυρώθηκαν με κανένα τρόπο δεν βγαίνει από το τραπέζι ενώ περιμένει σχετική ανακοίνωση από το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών. 

Εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών ανέφερε ότι βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το υπουργείο Δικαιοσύνης και Προστασίας των Καταναλωτών για αυτό το ζήτημα χωρίς μέχρι στιγμής να έχει ληφθεί καμία απόφαση σε κυβερνητικό επίπεδο.

Οι συζητήσεις της DRV συνεχίζονται σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Όπως μεταδίδουν γερμανικά μέσα ενημέρωσης, σε ανοικτή επιστολή του προς τη γερμανική κυβέρνηση, ο σπεσιαλίστας Uhambo e Africa, καλεί με εμφατικό τρόπο για την υποχρεωτική άρση του καθεστώτος πλήρους επιστροφής των χρημάτων στους συνεργάτες για ταξίδια τα οποία δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν αυτή την ώρα.  

Η επιστροφή των χρημάτων που έχει ήδη καταβληθεί από τους παρόχους υπηρεσιών σημαίνει ότι δε θα μπορούν να καταβάλλονται οι μισθοί του προσωπικού, τονίζει, ιδιαίτερα σε χώρες όπου η κρίση επηρεάζει τους φτωχότερους από τους φτωχούς και δεν υπάρχει κοινωνική ασφάλιση.

Δεδομένου του εύρους των ταξιδίων που έχουν ακυρωθεί, καμία εταιρία, ανεξάρτητα από το μέγεθός της, δεν διαθέτει την κατάλληλη ρευστότητα και δεν μπορεί να επιστρέψει χρήματα χωρίς αυτομάτως να τεθεί σε καθεστώς πτώχευσης, σημειώνει ο οργανωτής.

Μακροπρόθεσμα, η αναστολή επιστροφών χρημάτων σημαίνει ότι λιγότερες εταιρίες θα μπορούν να κάνουν χρήση των μέτρων διάσωσης που ανακοινώθηκαν ενώ εάν καταφέρουν να κρατήσουν το προσωπικό τους, λιγότεροι άνεργοι θα επιβαρύνουν το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.

Ο ενθουσιασμός για την πιθανότητα η λύση να βρίσκεται στην πίστωση χρημάτων, δεν τονίζεται ιδιαίτερα. Τα τουριστικά γραφεία δεν πρέπει μόνο να διαχειριστούν τις ακυρώσεις αλλά θα πρέπει να παρουσιάζουν την κατάσταση του τουρισμού απευθείας στους πελάτες τους και να ζητούν την αλληλεγγύη τους. Η αλλαγή κράτησης με πίστωση δεν θα φέρει την πολυπόθητη επιτυχία στις επιχειρήσεις αλλά θα οδηγήσει απλώς μερικές να επιζήσουν περισσότερο, επισημαίνει άλλος επαγγελματίας του τουρισμού.

Πολλοί εκτιμούν ότι η βελτίωση της ρευστότητας τους τουρ οπερέιτορ μέσω της πίστωσης δεν μπορεί να μεταβάλλει τη δεινή κατάσταση στην οποία έχουν βρεθεί τα ταξιδιωτικά γραφεία.

Ένας ιδιοκτήτης τουριστικού γραφείου περιγράφει την κατάσταση ως εξής: Εργαζόμαστε περισσότερες ώρες για τους οργανωτές, για κρατήσεις που πλέον δεν υπάρχουν, επειδή κανείς δεν απαντά στα τηλέφωνα. Λαμβάνουμε 2πληροφορίες ότι το ταξίδι ακυρώθηκε και δαπανούμε πολύ ώρα σε επαναλαμβανόμενους πελάτες μας, ακούμε τις ανησυχίες και τις δυσκολίες που συναντούν. Χαιρόμαστε να το κάνουμε αυτό αλλά πώς θα επιβιώσουμε;

διαβάστε ακόμα

Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις
Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών
CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025
O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού
Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς