Ο κορωνοϊός έχει μεταβάλει το παγκόσμιο τοπίο σε όλους τους τομείς της ζωής, προκαλώντας αιφνίδιες επιπτώσεις στην υγεία, στην ψυχολογία, στην οικονομία και γενικότερα στον τρόπο έκφρασης ατόμων και κρατών.
Τα χαρακτηριστικά της επόμενης μέρας είναι δυσδιάκριτα και μέσα σε αυτό το πλαίσιο αναμονής, αναπτύσσονται πολλές διαφορετικές θετικές δυνάμεις. Όσον αφορά στον βασικότερο τομέα πολλών ΑΕΠ ανά τον κόσμο, τον τουρισμό, στην ερώτηση τι μπορούμε να κάνουμε σήμερα, αυτή την περίοδο, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, δεν είναι λίγες οι απαντήσεις που δηλώνουν, «μπορούμε να επενδύσουμε στην εκπαίδευση».
Ένα από τα πολλά παγκόσμια παραδείγματα, είναι η νέα Ακαδημία Τουρισμού που άνοιξε πρόσφατα στην Οτάβα των ΗΠΑ. Αμέσως μετά την εξάπλωση του κορωνοϊού, η τουριστική ακαδημία η οποία προετοιμάζει τα τουριστικά στελέχη του αύριο, αποφάσισε να εισάγει άμεσα τη διαδικτυακή φοίτηση, ώστε να μπορεί να ολοκληρώσει τη διδασκαλία της. Τα μαθήματα διαρκούν 8 εξάμηνα και απευθύνονται σε απόφοιτους του αντίστοιχου λυκείου, οι οποίοι βλέπουν τον εαυτό τους να διαπρέπει μελλοντικά σε κλάδους όπως η ξενοδοχία, η εστίαση, το ταξίδι, τα συνέδρια και ο προγραμματισμός των διακοπών.
Την παρούσα φάση, οι μαθητές έχουν ολοκληρώσει την ενότητα που αφορά στον τουρισμό και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πώς δηλαδή μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα social media, ώστε αρχικά να προσεγγίσουν τους ταξιδιώτες και στη συνέχεια να διατηρήσουν μία αμφίδρομη σχέση εμπιστοσύνης και διάδρασης με τους πελάτες τους.
Είναι σημαντικό το γεγονός ότι η ακαδημία συνεργάζεται μεταξύ άλλων με ξενοδοχειακές αλυσίδες όπως η Marriott, τόσο κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης, όσο και μετά την αποφοίτηση, στην πρακτική των διπλωματούχων και στην επαγγελματική τους αποκατάσταση. Το γεγονός αυτό έρχεται να καλύψει και τη δυσκολία εύρεσης προσωπικού, που αφορά στα εποχικά ξενοδοχεία, εφόσον η συνεργασία με αυτά, δημιουργεί το φυτώριο των μελλοντικών εργαζόμενων εξασφαλίζοντας και εκείνους και την επιχείρηση.
Η ανταπόκριση των φοιτητών στη διαδικτυακή τουριστική ακαδημία ήταν ιδιαίτερα θερμή. Με αυτόν τον τρόπο, έστω και εν μέσω της σοβαρής πανδημίας, ο τουρισμός του αύριο αποκτά μία καλή μαγιά η οποία τολμά να οραματιστεί την επόμενη μέρα. Τέλος, τα άρτια εκπαιδευμένα στελέχη θα έχουν μεταξύ άλλων εκπαιδευτεί στο να χειρίζονται καταστάσεις όπως η τρέχουσα πανδημία, ανοίγοντας ενδεχομένως ένα νέο κεφάλαιο στην βιωσιμότητα της τουριστικής βιομηχανίας.