Tα success stories ισπανικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην εποχή του κορωνοϊού

23-05-20 | ΚΟΣΜΟΣ

Όπως και κάθε κρίση, έτσι και στην κρίση του κορωνοϊού, παρά τις σημαντικές συνέπειες που έχει στο σύνολο της οικονομίας και στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρότερων, έχει δημιουργήσει μεγάλες ευκαιρίες για ορισμένες κατηγορίες.

Μία από αυτές είναι και η Jamonprive, που εξειδικεύεται στην πώληση ιβηρικού χαμόν (χοιρομέρι), η οποία παρά το ότι οι εαρινοί μήνες προσφέρουν μικρότερο τζίρο, είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Ο λόγος ήταν η άμεση αντίδραση των μόλις δύο εργαζομένων, οι οποίοι εξειδικεύονταν αποκλειστικά στις διαδικτυακές παραγγελίες, κάτι που τους βοήθησε να αναπτυχθούν τους τελευταίους μήνες. Αναγκαία για τη συνεχή λειτουργία της επιχείρησης ήταν η εξασφάλιση αποθέματος καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας προκειμένου να παραδίδουν το προϊόν άμεσα.

Αυξήσεις στις πωλήσεις τους είδαν και οι ιδρυτές της Earwaves, επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην πώληση αθλητικού εξοπλισμού σε γυμναστήρια. Τα σχέδιά της στην αρχή του έτους ήταν η επέκτασή τους σε περαιτέρω αγορές εκτός Ισπανίας όμως η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης στις 14 Μαρτίου άλλαξε τις προβλέψεις τους. Παρόλα αυτά, οι ιδρυτές της εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση και αφοσιώθηκαν σε άλλα σχέδια, στα οποία επικεντρώθηκε η διαφημιστική προώθηση των προϊόντων τους. Δεδομένου ότι οι πωλήσεις σε γυμναστήρια πάγωσαν ολοκληρωτικά, η επιχείρηση εστίασε στη διανομή αθλητικού υλικού για κατ’ οίκον χρήση, στρατηγική η οποία ‘όχι μόνον έσωσε τα έσοδα αλλά τα πολλαπλασίασε σε ποσοστό έως και 600%.

Εκτός όμως από την ταχέα αναγνώριση της νέας τάσης άθλησης στο σπίτι, η Earwaves προσαρμόστηκε γρήγορα στις ανάγκες και στους τρόπους διαδικτυακών παραγγελιών, ρίχνοντας ιδιαίτερο βάρος στις πωλήσεις και τη διαφήμιση,μέσω κοινωνικών δικτύων. Με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να πολλαπλασιάσουν τις πωλήσεις προϊόντων, οι πωλήσεις των οποίων νωρίτερα ήταν μηδενικές. Βασικό μέλημα ήταν η άριστη λειτουργία του δικτύου διανομής και η διατήρηση επαρκούς αποθέματος, ενώ σύμφωνα με τους ιδρυτές της, το κυριότερο μέσον αποτέλεσε το διαδίκτυο, καθώς όλες τους οι παραγγελίες προέρχονταν από αυτό και, κυρίως,μέσω της Amazon.

Εν κατακλείδι, ακόμα και κάποιες μικρές επιχειρήσεις κατάφεραν να αναπτυχθούν ταχέως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς προσαρμόστηκαν με ιλιγγιώδη ταχύτητα στις απαιτήσεις της αγοράς, χρησιμοποιώντας ορθά το διαδίκτυο, εκμεταλλευόμενες τις δυνατότητες που τους προσφέρει.

 

διαβάστε ακόμα

Aegean Airlines: 6 νέες συνδέσεις εσωτερικού από Ηράκλειο και Ρόδο για το καλοκαίρι του 2025
EasyJet: Νέες συνδέσεις με Αθήνα και Καλαμάτα το καλοκαίρι του 2025
SkyAlps: Nέα καλοκαιρινή σύνδεση Bolzano - Κεφαλονιά
Ελληνικός τουρισμός 2024 | 18,8 δισ. ευρώ οι εισπράξεις στο 9μηνο (+4,1%), +9,3% οι αφίξεις
Τουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη | Παρουσίαση της πρωτοβουλίας METRON Sustainable Tourism στην Philoxenia
O κ.Εμμανουήλ Σταματάκης πρόεδρος στην Ε.Ξ. Χανίων - το νέο Δ.Σ.
Θα μειωθεί η τιμή του ελαιόλαδου;
Δύο γαστρονομικές κοινότητες στο Λεωνίδιο Αρκαδίας και την Επίδαυρο Αργολίδας
Δήμος Πάρου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Παλαιού Φαλήρου: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πολιτιστική κληρονομιά και τουριστική ανάπτυξη