Σχέδιο διάσωσης της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας - οικολογικό επίδομα για αγορά "καθαρών" οχημάτων

01-06-20 | ΚΟΣΜΟΣ

Ευρύ σχέδιο στήριξης του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας κατήρτισε η γαλλική κυβέρνηση το οποίο περιλαμβάνει σειρά μέτρων για την υποστήριξη της παραγωγής καθαρών οχημάτων.

Στόχος της Γαλλίας μέσα από το σχέδιο είναι να καταστεί κορυφαία χώρα παραγωγής καθαρών οχημάτων στην Ευρώπη. Συνολικά, το σχέδιο αντιπροσωπεύει περισσότερα από 8 δισ. ευρώ σε βοήθεια, επενδύσεις και δάνεια, με στόχο η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να αντιμετωπίσει τόσο τις συνέπειες της κρίσης της πανδημίας, αλλά και να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις που δημιουργούν οι τεχνολογικές εξελίξεις (ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήρων, αυτόνομη οδήγηση), καθώς και οι απαιτήσεις για μετάβαση σε καθαρότερες μορφές κινητικότητας. Το σχέδιο στηρίζεται σε τρεις άξονες:

-1ος άξονας: ανανέωση του γαλλικού στόλου αυτοκινήτων υπέρ καθαρών οχημάτων. Από σήμερα 1 Ιουνίου και μέχρι το τέλος του έτους, το οικολογικό επίδομα για την αγορά ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων, καθώς και το ασφάλιστρο μετατροπής οχημάτων θα αυξηθούν σημαντικά για να ενθαρρυνθούν όλοι οι Γάλλοι να αποκτήσουν καθαρά οχήματα. Έτσι, η ενίσχυση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί από 6.000 σε 7.000 ευρώ για ιδιώτες και από 3.000 σε 5.000 ευρώ για επιχειρήσεις.

Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα θα επωφεληθούν από ένα μπόνους 2.000 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι θα διαθέτουν μπαταρία ικανή να διαρκέσει για αποστάσεις μεγαλύτερες των 50 χιλιομέτρων. Από την πλευρά του, το επίδομα μετατροπής ενός οχήματος θα διπλασιαστεί και θα ανέλθει σε 3.000 ευρώ για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και σε 5.000 ευρώ για ηλεκτρικά οχήματα. Ταυτόχρονα, τα κριτήρια επιλεξιμότητας διευρύνονται προκειμένου τα τρία τέταρτα των γαλλικών νοικοκυριών να μπορούν να επωφεληθούν από αυτά τα επιδόματα. Η εφαρμογή των μέτρων αυτών ενέχουν ένα συνολικό κόστος για το κράτος ύψους 1,35 δισ. ευρώ για το 2020 (535 εκ. για το οικολογικό επίδομα και 800 εκ. ευρώ για το ασφάλιστρο μετατροπής).

Ωστόσο, πρέπει να επισημανθεί ότι τα μέτρα αυτά θα έχουν περιορισμούς τόσο χρονικούς όσο και ως προς τον αριθμό των δικαιούχων που μπορούν να επωφεληθούν από αυτά. Το οικολογικό επίδομα θα είναι διαθέσιμο μεταξύ 1ης Ιουνίου και 31ης Δεκεμβρίου, ενώ από το αυξημένο ασφάλιστρο μετατροπής, το οποίο θα τεθεί επίσης σε ισχύ από σήμερα 1 Ιουνίου, θα επωφεληθούν μόνο οι πρώτοι 200.000 αγοραστές. Στη συνέχεια θα επανέλθει στο τρέχον επίπεδο (1.500 έως 2.500 ευρώ). Παράλληλα, το σχέδιο προβλέπει επιτάχυνση της ανάπτυξης ηλεκτρικών τερματικών σε ολόκληρη τη χώρα προκειμένου να επιτευχθεί έως το 2021 ο στόχος των 100.000 σημείων επαναφόρτισης που αρχικά η κυβέρνηση είχε θέσει για το 2022.

-2ος άξονας: μετεγκατάσταση της παραγωγής στη Γαλλία. Η προστιθέμενη αξία από την παραγωγή καθαρών οχημάτων πρέπει να δημιουργείται εντός της χώρας. Για το λόγο αυτό, δημιουργείται ταμείο ύψους 1,5 δισ. ευρώ, το οποίο θα χρηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό των αλυσίδων παραγωγής, την ανάπτυξη της βιομηχανίας 4.0, τη ρομποτοποίηση, την ψηφιοποίηση ή την οικολογική καινοτομία, μέσω τριών παρεμβάσεων:

Α. το πρώτο σκέλος αφορά στην κινητοποίηση 200 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις από το 2020 για την υποστήριξη εταιρειών υπεργολαβίας του τομέα για τον μετασχηματισμό τους και την ανάπτυξή τους.

Β. το δεύτερο σκέλος προβλέπει τη διάθεση 600 εκατ. ευρώ για παρέμβαση στα ίδια κεφάλαια των επιχειρήσεων του τομέα για να ενθαρρυνθεί η ανάπτυξη τους.

Γ. το τρίτο σκέλος αφορά σε παροχή κρατικής βοήθειας για την υποστήριξη της της καινοτομίας στον τομέα. Με κονδύλια ύψους 150 εκατ. ευρώ από το 2020, στόχος είναι η Γαλλία να καταστεί μία από τις πλέον προηγμένες χώρες σε τεχνολογίες καθαρών οχημάτων, συνεχίζοντας την προσπάθεια που έχει ήδη ξεκινήσει για την ανάπτυξη μπαταριών, την ανακύκλωσή τους αλλά και τη χρήση του υδρογόνου για την κάλυψη των αναγκών κινητικότητας.

-3ος άξονας: υποστήριξη των προβληματικών εταιρειών του τομέα και προστασία των υπαλλήλων τους. Στόχος είναι οι Γάλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και εξοπλισμού που έχουν μακρά εμπειρία στην ανάπτυξη του τομέα, οι υπάλληλοί τους που διαθέτουν σημαντικές δεξιότητες, καθώς και οι υπεργολάβοι που παράγουν στη Γαλλία, να συμμετέχουν όλοι μαζί στην ανοικοδόμηση της αυτοκινητοβιομηχανίας του μέλλοντος.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η υποστήριξη όλων των εταιρειών του κλάδου, η παρεχόμενη στήριξη που ξεκίνησε με τα έκτακτα μέτρα που ανακοίνωσε η γαλλική Κυβέρνηση τον Μάρτιο θα εξακολουθήσει να είναι διαθέσιμη, ιδίως όσον αφορά στον μηχανισμό μερικής ανεργίας, ενώ παράλληλα σχεδιάζεται να ξεκινήσουν προγράμματα κατάρτισης και μαθητείας για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων που απαιτούνται για την παραγωγή καθαρών οχημάτων.

Σημειώνεται ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιπροσωπεύει σχεδόν το 18% του κύκλου εργασιών της γαλλικής βιομηχανίας, συνολικής αξίας 155 δισ. ευρώ ενώ πραγματοποιεί εξαγωγές που ανέρχονται σε 51 δισ. ευρώ. Συνολικά ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γαλλία αποτελείται από 4.000 επιχειρήσεις που απασχολούν 400.000 εργαζομένους, οι οποίες το 2019 κατασκεύασαν 2,2 εκατ. οχήματα.

διαβάστε ακόμα

SkyAlps: Nέα καλοκαιρινή σύνδεση Bolzano - Κεφαλονιά
Τουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη | Παρουσίαση της πρωτοβουλίας METRON Sustainable Tourism στην Philoxenia
O κ.Εμμανουήλ Σταματάκης πρόεδρος στην Ε.Ξ. Χανίων - το νέο Δ.Σ.
Θα μειωθεί η τιμή του ελαιόλαδου;
Δύο γαστρονομικές κοινότητες στο Λεωνίδιο Αρκαδίας και την Επίδαυρο Αργολίδας
Δήμος Πάρου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Παλαιού Φαλήρου: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πολιτιστική κληρονομιά και τουριστική ανάπτυξη
Ουγγαρία: Αναπτυξιακό πρόγραμμα 16 σημείων για την τόνωση του τουρισμού
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες