Όταν ξεκίνησε η πανδημία, η Airbnb ανέφερε πτώση κατά 90% στις κρατήσεις της ή απώλεια 400 εκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Στη συνέχεια, η Airbnb απέλυσε 7.500 υπαλλήλους, ήτοι το 25% του εργατικού δυναμικού της και μείωσε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ κατά 14% από τον προηγούμενο χρόνο.
Σήμερα, καθώς τα ξενοδοχεία αγωνίζονται διαρκώς για να λειτουργούν με πληρότητα κάτω του 50%, οι κρατήσεις της Airbnb ήδη έχουν ανακάμψει. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου 5-7 Ιουνίου, η ακαθάριστη αξία των κρατήσεων της Airbnb κατέγραψε αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, για πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο.
Πάνω από 100.000 νέοι επισκέπτες στις Η.Π.Α. χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα για βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις κατοικιών. Μία εξήγηση που δίνουν οι ειδικοί, είναι ο ρόλος που έπαιξαν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, το κλείσιμο των μπαρ και η απαγόρευση των εκδηλώσεων: Οι νέοι ενοικίαζαν ακίνητα για μία ή δύο νύχτες, ώστε να πραγματοποιήσουν ιδιωτικά πάρτι. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου, αναφέρθηκαν στις ΗΠΑ 1.151 παράπονα για διατάραξη κοινής ησυχίας, που αφορούσαν σε ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης - αύξηση κατά 290% από την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Εξάλλου, τον Ιούλιο, η Airbnb ανέφερε αύξηση κατά 22% στις κρατήσεις, σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ τον Αύγουστο κατέθεσε τελικά την πολυαναμενόμενη δημόσια εγγραφή της για την είσοδό της στο χρηματιστήριο.
Από την άλλη πλευρά, η Marriott ξεκίνησε το 2018 ένα πιλοτικό πρόγραμμα βραχυχρόνιων μισθώσεων. Ένα χρόνο αργότερα, στην αλυσίδα έκανε το ντεμπούτο του το τμήμα Homes & Villas, με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Ο ιστότοπος προσφέρει premium και πολυτελείς ενοικιάσεις ιδιωτικών κατοικιών, η διαχείριση γίνεται από αξιόπιστους συνεργάτες, οι οποίοι παρέχουν επαγγελματική υπηρεσία καθαρισμού, 24ωρη βοήθεια, Wi-Fi υψηλής ταχύτητας και premium ανέσεις. Επιπλέον, οι επισκέπτες μπορούν να κερδίσουν και να εξαργυρώσουν πόντους στο πρόγραμμα Marriott Bonvoy.
Όπως η Airbnb, έτσι και η Marriott Homes & Villas κινούνται ανοδικά, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Για παράδειγμα:
-Ο αριθμός των ακινήτων αυξήθηκε από 2.000 σε πάνω από 10.000, σε 250 αγορές.
-Οι κρατήσεις το περασμένο καλοκαίρι αυξήθηκαν κατά 700% .
-Τα έσοδα αυξήθηκαν περισσότερο από 800%.
Παρ 'όλα αυτά, ο αριθμός των 10.000 ακινήτων είναι ακόμα πολύ μικρός σε σύγκριση με τις λίστες των 7 εκατομμυρίων της Airbnb σε περισσότερες από 220 χώρες και περιοχές. Ομοίως, η Booking.com έχει περισσότερες από 28 εκατομμύρια καταχωρήσεις, ή περισσότερα από 6,2 εκατομμύρια σπίτια, διαμερίσματα και άλλα καταλύματα, σε 226 χώρες και περιοχές.
Η ίδια η Marriott International διαχειρίζεται 1,38 εκατομμύρια δωμάτια ξενοδοχείων με περισσότερες από 7.300 ιδιοκτησίες σε 134 χώρες και περιοχές. Αυτό σημαίνει ότι, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις της Marriott αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 1% του χαρτοφυλακίου της. Συνεπώς, το κέρδος των Marriott Homes & Villas είναι απίθανο να αντισταθμίσει τα χαμένα έσοδα που υπέστη η Marriott λόγω του κορωνοϊού.