Το νέο αεροδρόμιο “BER” του Βερολίνου πρόκειται να ανοίξει τις πύλες του και να υποδεχτεί τους πρώτους επιβάτες, σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής σχεδιασμό, στις 31 Οκτωβρίου, εννέα χρόνια από την αρχικώς προγραμματισμένη θέση του σε λειτουργία.
Σύμφωνα με το διευθυντή του αεροδρομίου κ L. Daldrup, ο νέος διεθνών προδιαγραφών αερολιμένας θα είναι σε θέση να υποδέχεται περί τους 5.000 επιβάτες κατά το πρώτο διάστημα λειτουργίας του και 46 εκατομμύρια σε βάθος χρόνου. Παράλληλα, ο κ L. Daldrup δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος για την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των φάσεων της δοκιμαστικής λειτουργίας του αεροδρομίου, στις οποίες συμμετείχαν σε διάστημα 40 ημερών περισσότεροι από 30.000 υπάλληλοι. Ωστόσο, επί του παρόντος κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει εάν τα μεγαλεπήβολα σχέδια της γερμανικής κυβέρνησης να καταστήσουν τον αερολιμένα κέντρο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιφέρειας θα έχουν ανταπόκριση στο επιβατικό κοινό, δεδομένου ότι με τις έως τώρα προβλέψεις, η εναέρια κυκλοφορία και συνεπακόλουθα η επιβατική κίνηση δεν πρόκειται να επιστρέψουν άμεσα στην προ πανδημία εποχή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι κρατήσεις θέσεων παραμένουν ισχνές, εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας.
Οι ΕasyJet και Lufthansa θα είναι οι πρώτες αεροπορικές εταιρείες που θα προσγειωθούν στο BER, με τις εκτιμήσεις τους για τη φετινή χρονιά να παραμένουν απαισιόδοξες, δεδομένου ότι δεν αναμένουν πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες, σε σύγκριση με πέρυσι οπότε και υποδέχθηκαν περισσότερα από 35 εκατομμύρια επιβάτες. Επίσης, πτήσεις προγραμματίζει να πραγματοποιήσει και η Αegean.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον κ Daldrup, ο κύριος στόχος της δοκιμαστικής λειτουργίας του νέου αερολιμένα επιτεύχθηκε, μολονότι αναμένεται ότι μόνο για τον επόμενο χρόνο θα καταναλωθούν σχεδόν τα διπλάσια κρατικά χρήματα από αυτά που καταβάλλονται για τη λειτουργία ολόκληρου του S-Bahn της γερμανικής πρωτεύουσας. Kατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι υπάλληλοι και οι συνεργαζόμενες εταιρείες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το αεροδρόμιο και να εξοικειωθούν με τη διαχείριση των υπερσύγχρονων συστημάτων τα οποία έχουν εγκατασταθεί σε αυτό. H μετατροπή ενός ολοκληρωμένου τεχνικά κτιρίου σε λειτουργικό αεροδρόμιο είναι γεγονός και οι ιθύνοντες σημειώνουν ότι οποιεσδήποτε περαιτέρω επενδύσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του θα γίνουν μόνο όταν εξομαλυνθεί η εναέρια κυκλοφορία, δεδομένου ότι το επιβατικό κοινό σταμάτησε να ταξιδεύει από την άνοιξη. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μήνα Μάιο τα δύο υπάρχοντα αεροδρόμια της πόλης, Tegel και Schonefeld, υποδέχτηκαν μόλις 52.000 επιβάτες, αριθμός ο οποίος ήταν διπλάσιος σε ημερήσια βάση πριν την έναρξη της πανδημίας.
*Τα στοιχεία προέρχονται από έκθεση της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Βερολίνο