Σε ομιλία του στο Κοινοβούλιο της Σερβίας, ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Sinisa Mali, δήλωσε ότι έως το τέλος του έτους θα εγκριθεί το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του εθνικού αερομεταφορέα Air Serbia, και ότι το πρόγραμμα αυτό, το οποίο θα είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, αποτελεί τη μόνη λύση για τη διάσωση της Air Serbia.
Στη συνέχεια, τόνισε ότι, παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, μέχρι και το ξέσπασμα της πανδημίας, η Air Serbia λειτούργησε με επιτυχία, και συνεπώς, η στήριξή της αφορά μόνο απώλειες που έχουν προκύψει εξαιτίας της πανδημίας. Σύμφωνα με τον κ.Mali, η Air Serbia δεν ξεκίνησε από το «μηδέν», αλλά από το «μείον», «κληρονομώντας» από την Jat Airways, κατά την ίδρυση της, την 31η Δεκεμβρίου 2013, αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 235,9 εκατ. ευρώ.
Την 31η Δεκεμβρίου 2019, η χρήση έκλεισε με αρνητική καθαρή θέση ύψους 129,5 εκατ. ευρώ - 106 εκατ. λιγότερα από το 2013, γεγονός το οποίο διαψεύδει τους ισχυρισμούς περί συσσώρευσης απωλειών. Ο Υπουργός δήλωσε επίσης, ότι τα κέρδη που πραγματοποιήθηκαν αυτά τα έξι ή επτά χρόνια χρησιμοποιήθηκαν για την κάλυψη του αρχικού αρνητικού κεφαλαίου. Τέλος, σύμφωνα με τον ίδιο, το κράτος δεν έχει κάνει τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από ό, τι ορίζεται στη σύμβαση με την Etihad, η οποία είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο της κυβέρνησης και είναι πλήρως δημόσια και διαφανής.
Από την άλλη, σύμφωνα με τον Πρόεδρό του κ. Pavle Petrovic, το Δημοσιονομικό Συμβούλιο τάσσεται μεν υπέρ της αναδιάρθρωσης της Air Serbia ώστε να μην ωθηθεί σε χρεοκοπία, αλλά τονίζει ότι αποτελεί ζήτημα ζωτικής σημασίας, η οικονομική κατάσταση της εταιρείας να κοινοποιηθεί δημόσια και με ακρίβεια, και επιπλέον να υπάρξει περισσότερη διαφάνεια στο μέλλον.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τόσο το Δημοσιονομικό Συμβούλιο όσο και το ευρύτερο κοινό «μπορούσαν μόνο να μαντέψουν πόσα από τα χρήματα των φορολογουμένων θα διατεθούν για να βοηθήσουν την Air Serbia». Η εκτίμηση ωστόσο του Δημοσιονομικού Συμβουλίου ήταν ότι το ποσό αυτό θα ανερχόταν σε 200 εκατ. ευρώ το 2020 και το 2021, και ότι λιγότερο από το 50% των δαπανών έχουν προκληθεί λόγω της πανδημίας. Παρότι από το 2015, η Air Serbia καταγράφει κέρδη στα βιβλία, αν αφαιρεθούν οι κρατικές ενισχύσεις, φαίνεται να έχει υποστεί ζημίες, ενώ έχει δανειστεί δύο φορές 50 εκατ. ευρώ από την Etihad Partners, το 2020 και το 2021, και επιπλέον 20 εκατ. ευρώ για έξοδα συναλλαγων, με ιδιαίτερα υψηλό επιτόκιο (7%).